Valg og SV skolen...

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Det rapporteres at 1/3 av den voksne befolkingen ikke har tilstrekkelige lesekunnskaper og 1/10 i praksis er analfabeter. Noe som medfører økende uføretrygding av arbeidsføre mennesker. Nå må noe gjøres preker Kristin Halvorsen og regjeringen...


SVs skolepolitiske talsmann (Rolf Reikvam) siteres fra 2005 i Aftenposten idag.
"Vi risikerer å få en skole der det er viktig å kunne gangetabellen" Sier han til lærernes tidskrift Utdanning*


Jeg sier ikke mere.... ::)

Godt valg!!!

*Bladet Utdanning, utgitt av Utdanningsforbundet, er tildelt Fagpresseprisen 2003 – og dermed også kåret til Norges beste fagblad
 
V

vredensgnag

Gjest
Det er faktisk slik at det å lese er meget vanskelig, og mange klarer det ikke. En del år tilbake gjorde jeg en jobb for Dysleksiforbundet, og lærte da til min store forbauselse at de regner med at 4 av 10 voksne aldri blir fortrolige med det å lese, og har vansker med oppgaven.
For mange er det forbundet med store vanskeligheter, som er uavhengig av hvordan de er blitt undervist - de har simpelthen ikke evnen. Jeg ble fortalt utrolige historier om hvordan folk utvikler strategier for å skjule at de ikke kan lese, og om hvordan selv ektefeller har klart å skjule at de er analfabeter for dem de gifter seg med, pga skam.

Så derfor reagerte jeg ikke med forargelse over norsk skolevesen da jeg så samme nyhet, selv om jeg ofte er forarget på norsk skolevesen.
 

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Selvsagt er dysleksi SV's feil, hvem skulle ellers hatt skylda?
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.697
Antall liker
7.939
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Leseproblematikk handlar ikkje i hovudsak om at elevar ikkje knekkjer lesekoden (slik problemstillinga gjerne har vore sånn tradisjonelt), men i at folk ikkje har den mengdetreing i lesinga som skal til. Får ein ikkje den store leselysta over seg innan ein startar i ungdomsskulen, les ein helst fordi ein må, og ikkje fordi det er moro/interessant. Utan denne leseinteressa er det vanskeleg å få såpass god "lesekondisjon" at ein får opp lesefarten. Då tek lesinga så lang tid at det ikkje er kjekt, rett og slett. Motivasjonen forsvinn, og læringa vert eit ork i alle fag der det må lesast (i praksis alt anna enn dei praktiske/estetiske faga). Vi får svake lesarar, som gjerne ligg nedimot ein 120 -150 ord/minuttet (adekvate tekstar etter alderen). Difor må det jobbast veldig for å få til dette, og eg tykkjer ein skal prøve å sikre at elevar kan lese ca 200 ord/min når dei går ut av 7.klasse.

Problemet er at lesing i dag konkurrerer med så mange andre aktivitetar. Og at lekse ikkje er tatt så alvorleg i dag som for nokre år sidan.

Ein som leser 100 ord/min er ikkje analfabet. Men vi kan snakke om funksjonell analfabetisme når vi går ein del under denne lesefarten, fordi ein rett og slett ikkje får tempo nok til å tileigne seg ei leseoppleving for vaksne, og fordi ein brukar dobbelt så lang tid på å lese ei lekse som ein som les 200 ord.

Når det gjeld SV og skulepolitikk, har det synt seg at partiet ikkje har evna å bruke tida i posisjon til noko fornuftig. Før hadde SV visjonar om skule, men har ikkje gjort ein tøddel anna enn det Kristin Clemet la opp til då ho sat i stolen; målemafia-kvalitetstenkjing, for å bruke eit ord folk på sentralen vil forstå (kan du måle deg til kvalitet? Eg vil hevde at det er vanskeleg, særleg i skulesamanheng) Kristin Halvorsen har ikkje gjort noko anna enn å hindre storsatsing på privatskular. Privatskular burde vere ein demokratisk rett der det offentlege skuletilbodet er fråverande, og det bur ungar. I dag skal det vere skuledebatt frå ein nedlagd offentleg skule, som er vekt til live att som privatskule. Dette er ofte nødvendig. Vi skal hugse på at det er lagt ned nesten 200 skular sidan SV overtok statsrådsposten (Kristin H. seier dette kan vere kvalitetsheving. Det må gå under pisseprat), og at det er lagt ned nesten 1200 skular sidan 1986, då det nye kommeinntektssystemet vart endra.

Når statsråd Halvorsen i dag seier at staten skal gå inn å styre skulekvaliteten ved å sette maksgrense for talet på elevar pr pedagog, er dette stikk i strid med det ho sa for fire månadar sidan, då ho sa at det måtte vere eit demokratisk avgjerdsansvar opp til kommunene. I praksis er det veldig stor skilnad på om du har 10 - 20 -30 eller 40 elevar å undervise (noko Clement hevda forskning synte var uvesentleg. Denne forskninga er i beste fall tøvete, i verste fall eit bestillingsverk som skulle brukast til røykteppe for å spare pengar i skulen)

Elles tykkjer eg at politikarane kunne spørje lærarane om kvar skoen trykkjer i skulen, og politiet kva sjenketidene bør vere, og ikkje bestille forskning som passar inn i deira røyndomsoppfatning. Det undergrev tilliten til all forskning, og vi kjem oss aldri ut av postmodernismen, der alt er like rett.

Mitt råd når det gjeld kva ein skal stemme om ein har skulepolitikk som sitt hjartebarn, er for tida fråverande. Få, om nokon politikar eg har høyrt siste året, har peiling på skule.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.697
Antall liker
7.939
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kristin gjorde det sånn bob bob i debatten. Ho var rimeleg krampaktig når ho skulle forsvare SV-innverknaden, og det skulle vore ein sann svir å parkere hennar argument når det gjeld nedlegging av skular (særleg når ein i staden opprettar private skular same stad, berre med alternativ pedagogikk). Elles var valflesket ganske harskt...å droppe dei skriftlege halvårsrapportane for spesialundervisninga er greitt, men jobben må gjerast, og ein treng ressursar til å drive ekstra oppfylging av dei elevane det gjeld.
Stemmer nok ikkje SV, nei!

Trine Skei Grande gjorde beste rikspolitikarjobb, men så har eg høyrt at ho har prøvd seg litt som lærar (?)... Ho hadde eit godt poeng når det gjeld friskulane. Desse gjev høve til å eksperimentere med ny pedagogikk, og ikkje berre basere seg på dogme-pedagogikk. Vi veit veldig lite om korleis læring fungerer som fenomen, og det burde gjerast mykje meir skuleutvikling med bakgrunn i pedagogisk tenking (og ikkje så mykje basis på nasjonale prøver/målemafia-strategiar)..

Erna var rimeleg innan gamle rammer. Lite nytt å komme med, men ingen dårleg figur.

Men trysilordføraren imponerte. Han ville fått mi stemme, om ein tok utgangspunkt i det som kom fram i denne skuledebatten. Forståing for lokalsamfunn, og klok tilnærming til privatiseringa. Det skulle vore interessant å høyre kva han meinte om kommuneøkonomi og overføringa frå staten. Men det kjem vel SP-folk til å meine noko om i morgon, tenkjer eg....
Pengane styrer, og makta rår.
 
V

vredensgnag

Gjest
Fine innlegg, Arve. Godt å få innblikk fra en som står midt i det. Takk for at du tok deg tid.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.021
Antall liker
8.217
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
Leseproblematikk handlar ikkje i hovudsak om at elevar ikkje knekkjer lesekoden (slik problemstillinga gjerne har vore sånn tradisjonelt), men i at folk ikkje har den mengdetreing i lesinga som skal til. Får ein ikkje den store leselysta over seg innan ein startar i ungdomsskulen, les ein helst fordi ein må, og ikkje fordi det er moro/interessant. Utan denne leseinteressa er det vanskeleg å få såpass god "lesekondisjon" at ein får opp lesefarten. Då tek lesinga så lang tid at det ikkje er kjekt, rett og slett. Motivasjonen forsvinn, og læringa vert eit ork i alle fag der det må lesast (i praksis alt anna enn dei praktiske/estetiske faga).
Det er i alle fall ikke skolens fortjenesete at jeg fikk leselyst. Den drittlitteraturen vi ble presentert på skolen på 70-tallet kunne drepe enhver leselyst for livet. Gudskjelov at vi hadde Donald Duck! ;D

Jeg leser omtrent èn bok i uka - som regel på engelsk da finnes lite leseverdig litteratur på norsk.... ;D
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.019
Antall liker
2.109
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Dette med alternativ pedagogikk er interessant.
I min kommune blei konsekvensen av ei skulenedlegging oppretting av ein Montessori skule.
Det kommunen ønskte å spare i året går no ut igjen til å betale for denne privatskulen.

Håvard
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.697
Antall liker
7.939
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Haavard skrev:
Dette med alternativ pedagogikk er interessant.
I min kommune blei konsekvensen av ei skulenedlegging oppretting av ein Montessori skule.
Det kommunen ønskte å spare i året går no ut igjen til å betale for denne privatskulen.

Håvard
Heilt vanleg, og heilt greitt at ein får alternativ pedagogikk. Problemet som Skei Grande peika på, er at med dagens ordningar er det berre Montessori- og Steinerpedagogikk som vinn fram med godkjenning. Så anten må du basere deg på desse to, eller på eit religiøst, gjerne dissenter-opplegg for å få starte opp. Då Høgre hadde makta opna dei for friskular. Mellom anna Brandal skule starta då opp utan slik "alternativ" ped som alibi. Saka er sjølvsagt det at snart halvanna tusen skular er nedlagde, og alternative er å sende ungane til stadar der dei ikkje høyrer heime. Så i staden får ein altenativ ped i nærmiljøet.
Men sjølv om eg har den djupaste respekt for Maria Montessori sine idear og skulesystemet (Steiner er ein annan sak), er dette system som er "mønsterbeskytta", krev arbeidsformer som ikkje alltid er dei beste, og at lærarane har fått Montessori-godkjenning. Det hadde vore vel så bra om ein hadde godkjent andre pedagogiske idear, slike som kan vere meir moderne, og slike som er tufta på 300 år med erfaring frå norske grendaskular. Denne pedagogikken er m.a. omtalt i Kristoffer Melheim si bok "Nærmiljøpedagogikk".

Men alt dette er politikk, og litt ekkelt å forholde seg til....
 
Topp Bunn