Valg av Jorma kabler til nytt annlegg.

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Har nettopp bestillt meg nytt annlegg hvor høytalerne har internkabling fra Jorma og ser det som min plikt ;D å fortsette på den veien.

Oppsettet det skal brukes på er Marten Getz og Perreaux Eloquence integrert samt drivverk.

Signalkabel er relativt enkelt. Digital 75ohm med BNC i begge ender. Men det stopper den enkle jobben.

Så er det høytalerne's kabel. Blir enten #1 eller #2.
1: Vil jeg merke noen forskjell ved å gå for bi-wire isteden single-wire som er (MYE) billigere?
2: Vil oppgraderingen fra #2 til #1, med det tilhørende Bybee filteret, gi løft som forsvarer prisen? Hva er forskjellen med og uten egentlig?

Og så er jeg litt usikker på strømkabler. Her har vi vanlig Power med kun skjerming og Super Power med skjerming og Bybee Quantum filter.
3: Samme her igrunn, hvilken oppgradering vil det gi? Her er ikke prisforskjellen så avskrekkende, men heller det at filter på speseilt effektforsterkeren kan ramme dynamikken.
4:Trenger egentlig drivverket noen påkostet kabel iom at det ikke ha noen dac?

Håper det finnes noen Jorma-kjennere der ute som kan gi svar FØR jeg bestiller.


Geir Arne
 
M

musicus

Gjest
ganilsen skrev:
Har nettopp bestillt meg nytt annlegg hvor høytalerne har internkabling fra Jorma og ser det som min plikt ;D å fortsette på den veien.

Oppsettet det skal brukes på er Marten Getz og Perreaux Eloquence integrert samt drivverk.

Signalkabel er relativt enkelt. Digital 75ohm med BNC i begge ender. Men det stopper den enkle jobben.

Så er det høytalerne's kabel. Blir enten #1 eller #2.
1: Vil jeg merke noen forskjell ved å gå for bi-wire isteden single-wire som er (MYE) billigere?
2: Vil oppgraderingen fra #2 til #1, med det tilhørende Bybee filteret, gi løft som forsvarer prisen? Hva er forskjellen med og uten egentlig?

Og så er jeg litt usikker på strømkabler. Her har vi vanlig Power med kun skjerming og Super Power med skjerming og Bybee Quantum filter.
3: Samme her igrunn, hvilken oppgradering vil det gi? Her er ikke prisforskjellen så avskrekkende, men heller det at filter på speseilt effektforsterkeren kan ramme dynamikken.
4:Trenger egentlig drivverket noen påkostet kabel iom at det ikke ha noen dac?

Håper det finnes noen Jorma-kjennere der ute som kan gi svar FØR jeg bestiller.


Geir Arne
hei!

Jeg har hatt både #1 & #2 og testet #3 hjemme, riktignok i to forskjellige oppsett.
#1 ble brukt på Marten Miles III både ht & ic, #2 ble brukt på Living Voice og en 300B basert amp.

Jeg ville nok gått for biwire versjonen. Det er vanskelig å anbefale sånn rett av, men jeg minns at det hele hang noe bedre sammen, det er ikke sikkert at du ville lagt dine prioriteringer der jeg la mine, og ikke har har jeg hørt Getz heller :)

Jeg synes ikke prisforskjellen kunne forsvares mellom #1 & #2 og dessuten foretrakk jeg #2, det er jo samme kabel/leder, - bybee, den hadde noe mer åpenhet og fart, den virket ikke like "undertrykkt", om jeg kan si det slik.

På strømsiden, funket Superpower (m/bybee) best på digital kilden, og flat og kjedelig på ampéne, der gjorde power en bedre jobb, imo.

Har du mulighet, så test iaf powerkablene før handel, #1 er en fantastisk kabel, men, ett sted mellom prisen på #2 & #1 blir pris/prestanda nivået ikke forsvarbart, imho.

Ta dette for hva det er, mine efaringer, jeg har heller ikke testet din amp... ;) :) ...

Du får en PM snart!

mvh
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Takker for tipset.

Kan se ut som om jeg går for billigste løsning her da, dog muligens bi-wire. Kan jo også oppgradere fra #2 til #1 senere.

Må innrømme at mye av grunnen til at jeg ønsker Super Power er utseende. Vanlig Power ser så billig ut og dette skal stå i stuen. :p


Geir Arne
 
M

musicus

Gjest
ganilsen skrev:
Takker for tipset.

Kan se ut som om jeg går for billigste løsning her da, dog muligens bi-wire. Kan jo også oppgradere fra #2 til #1 senere.

Må innrømme at mye av grunnen til at jeg ønsker Super Power er utseende. Vanlig Power ser så billig ut og dette skal stå i stuen. :p


Geir Arne
Bare hyggelig, men på powersiden finnes det også mye andre hyggelige kabler som funker bedre om man tenker pris/prestanda, imo :) ...

mvh
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Noen konkrete tips setter jeg alltids pris på. :)


Geir Arne
 
Topp Bunn