Jeg leste en gang en bok om barneprostitusjon, den var såpass grusom at jeg faktisk fikk litt forståelse for barnearbeid. Selvsagt er det ikke optimalt, men når man tenker over hva alternativet ofte er for disse barna, og deres familier, så er det ikke skolegang og et liv i luksus, men kanskje sult eller at foreldrene rett og slett må sette bort ungene, selge dem eller at de ender opp i prostitusjon.
Så ved å boikotte produkter produsert av barn risikerer man faktisk å gjøre livet enda verre for disse.
Ikke at det skal være noen sovepute, det er selvsagt like forkastelig at vestlige produsenter utnytter fattige i produksjon av varer, de bør selvsagt betale skikkelig og sørge for bra forhold, men som nevnt i den andre tråden, hvem kan vite hva som er trygge varer og hva som ikke er det når det står "made in China" på produktet?
Det er ikke lenge siden det var ganske vanlig for barn å jobbe også i vårt land. Min bestemor ble sendt ut som hushjelp da hun var 13-14. Da jeg var ung var det vanlig at unge gikk med aviser, i dag jobber nesten ingen unger, alt de trenger får de opp i hendene, de lærer seg ikke hva som faktisk skal til for å skaffe seg penger, det har nesten bikket for mye andre veien..