Utfordring

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.950
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Jeg må selge, eller gi bort, utstyret jeg har, og starte om igjen. Vi må flytte og efter megen overtalelse, for kona vil ikke ha store "typiske" høyttalere og anlegg i stuen, da har jeg avtalt et kompromis.  Dette består i høyttalere der er nydelige, som f.eks. mine gamle Audiostatic fuldtone elektrostater jeg havde, de likte hun faktisk, samt et skjult anlegg i et skab el. lign.
Har fundert over en pc basert løsning, fjernbetjent, med musikken på harddisken, og da ha en god forsterkerløsning samt som sagt fine høyttalere med god lyd.
Jeg vet ikke helt budgettet endda, kan jo sagtens sige til kona at Gallo Reference og Cabasse er fine, men, dyre er de jo også.
Små Martin Logan kan kanskje være en løsning...., men jeg vil gjerne ha noen forslag på en komplett smart løsning. Stuen blir vel ca 25-30 kvadrat.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Linn leverer elegante one-box anlegg eller anlegg plassert i dedikert tekniske skap. De leverer også høyttalere som er meget diskrete i utformingen.
Ellers er det verdt å se på høyttalere fra Sonus Faber og andre italienere.

Honkey
 
T

timc

Gjest
Kommer jo ann på hva budsjettet blir til slutt, men ML Clarity burde vel være et alternativ på høyttalersida. Kables skjult frem til et "skjulested" for elektronikken som fjernstyres via et IR øye eller lignende.

Mvh
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.950
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Kommer jo ann på hva budsjettet blir til slutt, men ML Clarity burde vel være et alternativ på høyttalersida. Kables skjult frem til et "skjulested" for elektronikken som fjernstyres via et IR øye eller lignende.

Mvh
Bare et spørgsmål, følger ikke helt med, har Clarity tatt over for Aeon ?
Skal sjekke linker til om.s , takk for forslag...
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.583
Antall liker
3.122
Torget vurderinger
0
Jeg må selge, eller gi bort, utstyret jeg har, og starte om igjen.
Trist - å la din "bedre" halvdel få lov til å hive dine audiofile røtter overbord. Det er bedre å dele en hobby, enn å sloss om hvem som skal få ha sin i fred. Det finnes profesjonelle meglere - som kan slikt. Prøv!
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
Squeezebox som kilde fungerer jo bra. Når det gjelder høyttalere, er jeg svak for BKS: http://www.bksaudio.dk/dkstartst.htm
Ser det ligger et brukt par på finn.no. Hvis du bruker den innebygde volumkontrollen i Squeezeboxen, går det kanskje an å gjemme en ICE-monoblokk bak hver høyttaler.

Frode
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det er en slitsom prosess du beskriver,som kan rive og slite i enhver. Likevel finnes det løsninger du sikkert kan leve med uten å føle at du har solgt sjela di på husfredens alter. Jeg kaster meg frampå med en instendig oppfordring: Copland elektronikk og Sonus Faber høyttalere er en fantastisk match med voldsom konefaktor, og akkurat nå ligger det et par vakre, gulvstående SF ute på bruktbørsen..
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Trist - å la din "bedre" halvdel få lov til å hive dine audiofile røtter overbord. Det er bedre å dele en hobby, enn å sloss om hvem som skal få ha sin i fred. Det finnes profesjonelle meglere - som kan slikt. Prøv!
Først så ble jeg trist på Niels sine vegne, så kjenner jeg at jeg blir litt irritert. :mad:

Håper alt ordner seg til ditt beste.

Jan Terje
 
T

timc

Gjest
Bare et spørgsmål, følger ikke helt med, har Clarity tatt over for Aeon ?
Skal sjekke linker til om.s , takk for forslag...
Neida. Clarity er lillebror til Aeon i

Mvh
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Jeg tror ikke det er laget en høyttaler som tangerer Clarity i den prisklassen den ligger i. Jeg hadde æren av å ha de hjemme i en måned før jeg fikk mine Vantage, og det var da jeg skjønte hvor mye jeg egentlig hadde gått glipp av i årene som har gått. En unik høyttaler, som med sin oppløsthet og vanvittige dimensjon kan få enhver ned i knestående. Jeg ringte en av mine beste hifi-venner en time etter at jeg hadde koblet de opp. Da måtte jeg ha frisk luft for å klarne tankene. Tok med meg bikkja på en lang tur, jeg var nesten på gråten når jeg ringte han. Jeg hadde hatt min første religiøse opplevelse med lyd. 2 timer etterpå var mine daværende høyttalere på bruktbørsen, og nye ML Vantage var bestillt. Jeg satt oppe hele natten å hørte i gjennom alle Cornelus Vreesjwik platene mine, for jeg skjønte at jeg aldri hadde hørt den rustne stemmen til Cornelus før nå.
 
K

kbwh

Gjest
ML Clarity er iallefall vakker nok. Men den trenger vel et nokså langt rom å spille i (siden den sender like mye av godlyden bakover som forover)?
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Det som er drepen for i alle fall ML er å spille bakover mot en enten 100% reflekterende flate, eller en 100% absorberende. En mellomting av dette, f. eks en refleksjonsflate bestående av lydtrinnsplater er helt overlegent. Fungerer særdeles bra :)
 

ha_ha

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
120
Antall liker
0
Det er jo ikke synd på Niels som har en kone som tillater fulltone elektrostater... At han ikke får lov til å bygge et hifi-alter med glorete elektronikk på et stygt og dyrt rack holder jeg med henne i :)

Lykke til! Mine eletrostater er forvist til kjellerstuen hvor jeg kan gjøre som jeg selv vil...

- Harald
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Hei

Et super enkelt og samtidig elegant oppsett vil være Bel Canto sin nye DAC 3 (den har både volum kontroll og usb inngang, men er ikke på markedet riktig enda) rett inn i et par av de nye Bel Canto monoblokkene. (Eller to kanals effektforsterker)
http://www.belcantodesign.com/prod_eOneREF1000.html

Da kunne du gjemt pc i et skap, fjernstyrt med Keyspan sin nye fjernkontroll som har innebygget skjerm. (Tror ikke denne er på markedet enda heller, men er forhåpentligvis rett rundt hjørnet)
http://www.keyspan.com/news/news.060306TuneView.spml

Det eneste som trenger å stå fremme er da DAC´en, slik at du kan ha tilgang til volum kontrollen.

 
Topp Bunn