uteanlegg til ipod

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Hei Jeg har bestillt et utendørs boblebad og vil ha muligheten til å spille musikk mens en bader tenkte at en ipod og ett eller annet bærbart som den kan kobles til hadde vært grei. Lurer litt på en harman/kardon som heter GO tror jeg til 2990 på soundgarden. men før jeg event handler så lurer jeg på om det er andre bedre ting der ute opp til ca 4000 max. Kunne fått anlegg med badet men valgte det bort (noe selgeren faktisk støttet)???. Tenkte at en ipod er et greit lagringsmedium men har aldri prøvd en så tilgi min uvitenhet men man kan legge inn egne rippede filer? Det er vel ikke slik at man må kjøpe alt gjennom itunes? Når dere er ferdige med å le så håper jeg på svar ;D

mvh
 

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
103
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Bruker selv iPod ute på terassen sammen med et sett PC-høytalere med sub av ikke helt billigste kvalitet. Synes dette fungerer veldig greit til sitt bruk.
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Ok men er det slik at du kan rippe mp3 til ipod eller bruker den et eget lydformat?
 

kftosberg

Fersking
Ble medlem
07.09.2008
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei...
Du nevner du har sett litt på Harman sin go+play....denne er faktisk drit bra...har et par venner som har kjøpt denne..og igår, så var det fest hos de...og der var det den som sto for festmusikken...den spiller fabelaktig høyt gitt...helt sjokkert..og den spiller bra også...og den spiller like godt på batteri bruk også...det eneste abre kanskje...er at den ikke lader iphone eller ipod touch.. Hadde ikke plaget meg nevneverdig ihvertfall....
 

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
103
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Jeg legger vanligvis til egen musikk fra CD til iPod via Itunes.
Har ikke så veldig peiling på alt dette med formater, men det fungerer greit hos meg.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
gpjonas skrev:
Ok men er det slik at du kan rippe mp3 til ipod eller bruker den et eget lydformat?
Du kan bruke vanlige mp3 filer i itunes. Da jeg begynte med dette, dro jeg filer ifra limewire over til itunes. Ikke å anbefale lydmessig.

T
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Jeg kan skrive under på at go+play er en god sak. Lyden er absolutt bra til å være enn flyttbar sak, faktisk den beste jeg har hørt. Fjernkontrollen virker nesten "uansett". Tåler juling gjør den også. Etter litt uheldige omstendigheter så ble spilleren min stående ut i krafig regnvær, og da jeg snudde spilleren på hodet fosset vannet ut gjennom knapper og åpninger. Lot den tørke noen dager og den har i hvert fall fungert helt fint i et halvt år nå. Levetiden er nok noe forringet men dog.

Kicker IK500 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=393497 er et litt rimeligere alternativ som også kunne fungert greit til ditt formål vil jeg tro.
 
Topp Bunn