Useriøs norsk hifi-aktør? Døm selv!

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.554
Antall liker
2.738
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Et alternativ å tenke på for "de små forhandlerne" kan jo evt være å skrive kjøpekontrakter.
Da vil en kunne kreve betaling, uten at forhåndsdeponering er nødvendig... ;D

Regner med at det tross alt vil ordne seg for trådstarter.
Har flere ganger besøkt forhandler i den største av byene de holder til i, og inntrykket jeg har, er at det er en ok, om enn litt "alternativ" person, som står i shopen.... ;D
Hvordan det forholder seg til å skulle gjøre en deal med ham pr tlf/mail, aner jeg dog ikke.

mvh
Proffen
 

Eplemac

Medlem
Ble medlem
21.01.2008
Innlegg
20
Antall liker
0
Det er helt utrolig at man ikke får lov til å nevne sentralens annonsører med navn når det gjelder ubehageligheter, mens en får lov å nevne elkjøp o.l. Dobbeltmoral, og angrep på ytringsfriheten spør du meg!!!

Jeg har selv ubehagelige opplevelser med samme importør som trådstarter, og synes så absolutt at hififolket bør advares mot useriøse forhandlere..
Ivertfall når det er snakk om en importør som ikkehar problemer med å prøve å "sverte" konkurrende importører/butikker..
 

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
38
Antall liker
0
sannsynligheten for å bli snytt gjelder vel de fleste aktørene store og små vis en har tillgang til nettet så ser en jo det på priser og diverse.
Så for dere tolke dette innlegget akkurat som dere vil,ser fort at det blir en masse missforståelser her og vis det ikke går an å kritisere enkelte hifi-aktører med navn va er vitsen med denne tråden.
Og en annen ting det finnes utrolig mange seriøse kunder i dette landet som har betydelig mere peiling på hifi en mange av de hifi aktørene vi har her i landet.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Eplemac skrev:
Det er helt utrolig at man ikke får lov til å nevne sentralens annonsører med navn når det gjelder ubehageligheter, mens en får lov å nevne elkjøp o.l. Dobbeltmoral, og angrep på ytringsfriheten spør du meg!!!

Jeg har selv ubehagelige opplevelser med samme importør som trådstarter, og synes så absolutt at hififolket bør advares mot useriøse forhandlere..
Ivertfall når det er snakk om en importør som ikkehar problemer med å prøve å "sverte" konkurrende importører/butikker..
Ja helt utrolig. Men MUSIKK kan man fortsatt snakke om her på forumet heldigivs. For eksempel Beatles. For eksempel Abbey Road. For eksempel tredjelåta på førstesida. Den som handler om sølvhammeren til .....
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Uten å ta stilling i saken(e);
Det er pussig hvor attraktiv HFS plutselig blir blant medlemmer med et minimum av innlegg, når man føler seg forurettet, og "råtten fisk skal bæres til torgs". For min del blir det et litt for stort element av tabloid gapestokk i dette.
Dersom jeg var forhandler/importør hadde jeg i alle fall ikke ført min forretningskorrespondanse på et internetforum.

I beste mening, etc.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.554
Antall liker
2.738
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hadde jo vært interessant å høre hvilket produkt det er snakk om, pris og størrelse på forhåndsbetalt beløp....

mvh
Proffen
 

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
38
Antall liker
0
Ja aktørene vet å beskytte hverandre,men det finnes bra aktører her i landet også noen
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
donnerwetter skrev:
Uten å ta stilling i saken(e);
Det er pussig hvor attraktiv HFS plutselig blir blant medlemmer med et minimum av innlegg, når man føler seg forurettet, og "råtten fisk skal bæres til torgs". For min del blir det et litt for stort element av tabloid gapestokk i dette.
Dersom jeg var forhandler/importør hadde jeg i alle fall ikke ført min forretningskorrespondanse på et internetforum.

I beste mening, etc.
Ganske enig med deg at denne tråden har et visst underholdningspreg (tabloid). Det er vel akkurat det som forumet mangler nå i sommermånedene. Synes du gjør urett i å rette skråblikk mot medlemmer med få innlegg - et sted må man jo starte. Har selv blitt forsøkt svindlet (men ikke av en norsk aktør) og la, som trådstarter, ut min historie her. Med god effekt faktisk - i det at jeg faktisk til slutt fikk det jeg hadde betalt for. Men den satt langt inne.

Synes Hifisentralen vil være tjent med i det lange løp å være et talerør primært for hifi-kundene og ikke for bransjeaktørene - om dette da er en motsetning.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Ut fra de hint (eller klar tale for de fleste ;D) som er gitt i denne tråden, så kan jeg si at jeg også har dårlig erfaring med ikke nevnte forhandler. Jeg var interessert i et produkt som lå ute her på sentralen. Jeg sendte flere PM-er, samt mailer uten å få svar. Fikk til slutt svar på telefon og fikk gitt et bud på gjenstanden. Vedkommende skulle vurdere budet. Jeg har ikke hørt fra ham siden. Forsåvidt ingen stor sak, men nok til at det kan nevnes her. Kommunikasjon er alfa og omega i denne bransjen. Min "pusher" prater som en foss ;D ;) ;).

Birdman
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Som tidligere sagt:
Jeg tar ikke stilling i saken, men det ser for meg litt rart når "første innlegget" er i denne gaten. Godt mulig det er et rop om hjelp fra noen som føler seg snytt, jeg ser ikke bort fra dét, men med litt for mange episoder av "TV2 hjelper deg" i friskt minne, der bla. min arbeidgiver ble hengt ut for å ikke "følge opp en garantisak" på et produkt kjøpt uten kvittering i Thailand, så ser dette "litt spesielt" ut i mine øyne. ( Kunden fikk forøvrig reparert produktet på worldwide garanti av min arbeidsgiver før programmet ble sendt, men dette ble ikke nevnt på TV2)

Derav min smule skepsis. :)

Fortsatt i beste mening, og uten å ha et ønske om å beskytte evt. useriøse aktører etc
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Synes du gjør urett i å rette skråblikk mot medlemmer med få innlegg - et sted må man jo starte. Har selv blitt forsøkt svindlet (men ikke av en norsk aktør) og la, som trådstarter, ut min historie her. Med god effekt faktisk - i det at jeg faktisk til slutt fikk det jeg hadde betalt for. Men den satt langt inne.

Synes Hifisentralen vil være tjent med i det lange løp å være et talerør primært for hifi-kundene og ikke for bransjeaktørene - om dette da er en motsetning.
[/quote]
Ser denne klokkeklart i ettertid, og det var ikke intensjonen å henge ut nye medlemmer...
Se forøvrig forrige innlegg.
Vedr. HFS som talerør er vi helt på linje, men ta med i tankene at Høvdingen er bransjeaktør selv, og han er i min ydmyke lille bok nødt til (og lykkes godt med, imho) å ivareta prinsippet om at man kaster ikke skitt på sine konkurrenter.
:)
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.027
Antall liker
889
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeg er ofte veldig glad for at jeg har hifi bare som hobby, og at jeg forhåpentligvis ikke trenger å møte mange av dere her inne som kunder i min bransje....
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Skjønner hva du mener, men sjansene er større for at pengene er tapt om du blir svindlet av en useriøs liten aktør enn Elkjøp.. Elkjøp tar ansvar om noe fryktelig galt skulle skje... (De risikerer ikke å tape "huset sitt" om de skulle være så uheldig å måtte "svelge en kamel" en sjelden gang, for å fortsette businessen sin)

Det kan endel av de små aktørene naturligvis gjøre.. og da vil de naturligvis stritte litt MOT før det kommer SÅ langt?

toriamos skrev:
Høvdingen skrev:
Vi er ikke like strenge når det gjelder kritikk av de store kjedene eller andre bransjer, men hvor mange har f.eks. opplevd å bli svindlet av f.eks. Elkjøp?

Mvh
Høvdingen
Skal en forstå deg slik at du anser sannsynligheten for å bli svindlet er større hos en liten hifi-aktør enn hos f.eks Elkjøp?
Sjokkerende, men du kjenner sikkert dine annonsører :)
 

DR HEE

Bransjeaktør
Ble medlem
21.05.2007
Innlegg
76
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
henje skrev:
det er også andre ting jeg er temmelig forbannet over når det gjelder en spesiell importør jeg kom borti.
J eg fikk en service av den værste sort,det viste seg at vedkommende ikke hadde en anelse om produktene han importerte,såjeg prøvde å kontakte produsenten der fikk jeg aldri noe svar, på hjemmesiden til produsenten står det at de svarer kun på amerikanske kunder,kunder fra andre land for ta kontakt med sine lokale forhandlere
ok da er vi like langt.
Har gått ut i internasjonale hi fi forum og mange der har opplevd det samme,og den siste mailen den norske importøren sente meg var at han ikke solgte til sluttbrukere han var bare en distributør noe som er bare tull på hjemmesiden til importøren kan du handle disse produktene og det er AYRE maken til uansvarlighet og frekkhet av
en importør og produsent har jeg adri opplevd på de snart 25 årene jeg har drevet med hi fi så min konklusjon få sånne aktører vekk fra markedet.
Har ennå ikke fått noe svar fra AYRE


Som en årelang forhandler av produkter fra MONO, var det både svært trist
og ikke minst svært overraskende at du har hatt en sånn opplevelse med
denne leverandøren.
Har selv alltid opplevd Terje Romen som både meget dyktig og svært opptatt av å
gi korrekte og verifiserte tilbakemeldinger.

Det ville gi alle her på forumet en større forståelse for din opplevelse hvis
du;henje ga en mer presis beskrivelse for hva din henvendelse gjaldt, og på
hvilke måte MONO (etter din mening ) ikke fulgte deg opp på riktig måte.
Dette vil jo da gi en mer nyansert beskrivelse av forholdet, som kanskje kan
være noe mer oppklarende for leserne av denne tråden.

Det er jo ganske kraftig skyts du bruker !
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
En psykologisk merkverdighet er at all reklame viser seg å være god reklame. Selv negativ omtale er omtale. Ta butikkkjeden Elkjøp for eksempel. Har lest masse negativ omtale, og likevel - de ser ut til å ha mange kunder. Der i blant meg. Skummelt egentlig.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Nemlig, og hvorfor det...?
Jo for etter en stund så sorterer vi ut det som ikke er av verdi og hva står vi igjen med da?
Jo, vi trenger hverandre, på godt... og vondt...

Vi har alle makt, hver og en av oss, på hver vår måte, noen mer enn andre.
Men... til syvende og sist så blir det slik at man trenger sin neste, alikevel!!!

mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Imperial skrev:
Nemlig, og hvorfor det...?
Jo for etter en stund så sorterer vi ut det som ikke er av verdi og hva står vi igjen med da?
Jo, vi trenger hverandre, på godt... og vondt...

Vi har alle makt, hver og en av oss, på hver vår måte, noen mer enn andre.
Men... til syvende og sist så blir det slik at man trenger sin neste, alikevel!!!

mvh
Og her føler jeg at GLUNTAN kommer som bestillt!

F B
la oss leve for hverandre
C F
og ta vare på den tid vi har
B
la oss leve for hverandre
F C F
livet selv kan gi det rette svar


F C
det hender ofte at livet gir
F
små slag og motgang som kanskje svir
B
det fins en menig med alt som skjer
F C F
men våre ord de bare ødelegger mer

ref

hvem kan forklare og gi et svar
på alle spørsmål vi ofte har
hvis man kan glemme å være steil
går det an å lære av hverandres feil

... Ja, jeg tok med besifringen jeg også dere - fram med gitarene!
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
nei nei nei
Slutt med det sentimentale tullet at vi skal være så glade i hverandre. ::) ::) ::)

Går heller for
;D
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
550
Antall liker
0
Imperial skrev:
Det er forsåvidt en trist sak dette med hevngjerrighet.
Det er den laveste form for selvrettferdighet, Ketil-b...
La semantikk være semantikk. Poenget er at når noen peller deg på nesa så skal de ikke slippe unna uten at det svir. Det er vakkert og det er godt når slikt skjer.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
FatmanFlump skrev:
Imperial skrev:
Det er forsåvidt en trist sak dette med hevngjerrighet.
Det er den laveste form for selvrettferdighet, Ketil-b...
La semantikk være semantikk. Poenget er at når noen peller deg på nesa så skal de ikke slippe unna uten at det svir. Det er vakkert og det er godt når slikt skjer.
Jepp, når rettferdigheten skjer fyldest! IKKE ellers...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
ErosLoveking skrev:
nei nei nei
Slutt med det sentimentale tullet at vi skal være så glade i hverandre. ::) ::) ::)

Går heller for
;D
Hør her...

Henje og Ketil-B ...

Norge vøtt!!!

Godt sted å leve, uansett!!!
En dag så er det slik at din neste trenger våre lover og deres sikkerhet, og en annen dag kan det være din tur...
Hva vet du om dette, nix idag...

Derfor...

Gled deg over livet og musikken...

og over leverandør og forhandlere, uansett deres vellykkethet i øyeblikket, sett fra din side.
Dette ordner seg... på en eller annen måte!!!

Og så hva da... jeg synger!!!

Hilsen en som tror på det beste, selv når mørket er her, det er kveld... en god natt til dere alle!!!
Zzzzzz..

mvh
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
"Norge vøtt!!!

Godt sted å leve, uansett!!!
En dag så er det slik at din neste trenger våre lover og deres sikkerhet, og en annen dag kan det være din tur...
Hva vet du om dette, nix idag..."


Norge er et bra sted å leve ja.

Satt for fem minutter å så på en serie med bilder av et avkappet hodet i Guatemala.

syk syk verden, men akk så daglidags.

Way OT, men men
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
FatmanFlump skrev:
Imperial skrev:
Det er forsåvidt en trist sak dette med hevngjerrighet.
Det er den laveste form for selvrettferdighet, Ketil-b...
La semantikk være semantikk. Poenget er at når noen peller deg på nesa så skal de ikke slippe unna uten at det svir. Det er vakkert og det er godt når slikt skjer.
Invester i din neste sier jeg... ikke hugg fordi det står noen lagelig til...

mvh
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
550
Antall liker
0
J.Finvaag skrev:
Når det startes slike tråder, starter stort sett hylekoret med en gang om at skurken må henges ut. Nå når en av forhandlerne henges ut er det fan meg like galt det også..

Av det som er kommet frem kan jeg ikke se problemet med kjøper i noen av sakene, forhandler derimot.. Tror jeg unngår dem, om det at jeg ikke går ut og forsvarer disse forhandlerne gjør at de ikke vil ha meg som kunde gir jeg meg en lang . . . i. Er mange andre importører og forhandlere i dette landet som alltid opptrer ryddig, holder sine avtaler og som får en positiv opplevelse av å handle med, like greit å holde seg til dem.
Har ikke lest igjennom alt så jeg kan ikke støtte materien i uttalelsen, men som nordlending syntes jeg det herlig og friskt språk du benytter deg av.
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
550
Antall liker
0
rolfozzy skrev:
Proffen skrev:
henje skrev:
hei digiman
jeg vet ikke galt med komunikasjon jeg sier jo at det var enkle spørsmål til en som importerer varer og tro det var ikke jeg som var uhøflig men det var nok impotøren og jeg mener en impotør bør ha en viss peiling på va han tar inn av produkter ihvertfall når det gjelder ayre
Av en eller annen grunn tenker jeg som følger:
Dersom den muntlige kommunikasjonsevnen er på nivå med det som fremkommer skriftlig, kan jeg forestille meg at det fra tid til annen oppstår "problemer"........... ;D

mvh
Proffen

Ufint.
Er forsåvidt enig i at den var en smule frekk, men dersom man skal kritisere noen er det lurt å få norsken rett, hvis ikke står man lagelig til for hugg og budskapet mister mye av medvinden.
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
550
Antall liker
0
Proffen skrev:
Et alternativ å tenke på for "de små forhandlerne" kan jo evt være å skrive kjøpekontrakter.
Da vil en kunne kreve betaling, uten at forhåndsdeponering er nødvendig... ;D

Regner med at det tross alt vil ordne seg for trådstarter.
Har flere ganger besøkt forhandler i den største av byene de holder til i, og inntrykket jeg har, er at det er en ok, om enn litt "alternativ" person, som står i shopen.... ;D
Hvordan det forholder seg til å skulle gjøre en deal med ham pr tlf/mail, aner jeg dog ikke.

mvh
Proffen
No offence, men Hi-Fi miljøet i Norge kunne fylt ganske mange sesonger med Norges Herligste
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Mener det var 1000,- det var snakk om? Forhåndsbetalt. Dersom han er seriøs, burde han betale de pengene tilbake. Ser jo ikke ut til at det blir levert noe produkt, og all denne omtalen er neppe fordelaktig for leverandøren.

Når det gjelder behandling av leverandører, så er det ille å se at enkelte kan mene at vi kan behandle store kjeder dårligere enn små butikker/leverandører. Hvorfor la useriøse holde på lenger enn nødvendig? Det er sjelden man hører om det de første gangene noen ikke får varene sine, eller får noe annet enn avtalt. Håper eksempelet vi har sett i denne tråden er en førstegangsforeteelse.

Dersom man misliker en kunde, og ikke ønsker å gjennomføre en handel mad vedkommende, er det bare å sørge for at regnskapet er gjort opp.
Leser med undring at han som ikke har fått varen sin, eller pengene tilbake blir uthengt som dårlig kommunikator og kunde. Hva har det med saken å gjøre? Ja, når man driver butikk, så har man ikke bare god kjemi med kundene, lev med det. :/

Aktøren som jeg har lest om her er sikkert en trivelig fyr, men gjør han ikke opp regnskapet her, så er han enten konkurs, eller uhederlig.

Rune
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
550
Antall liker
0
donnerwetter skrev:
FatmanFlump skrev:
Imperial skrev:
Det er forsåvidt en trist sak dette med hevngjerrighet.
Det er den laveste form for selvrettferdighet, Ketil-b...
La semantikk være semantikk. Poenget er at når noen peller deg på nesa så skal de ikke slippe unna uten at det svir. Det er vakkert og det er godt når slikt skjer.
Jepp, når rettferdigheten skjer fyldest! IKKE ellers...
For å oppnå rettferdighet må straffen stå i forhold til overtredelsen. Hevn smaker søtest om den står i et grovt misforhold til overtredelsen.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Hevnen er en rett som best servereres iskald...
Men her smaker det jury, bøddel og ekseketunspelotong på én gang.... :(
De fleste saker har mer enn én side....
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
FatmanFlump skrev:
J.Finvaag skrev:
Når det startes slike tråder, starter stort sett hylekoret med en gang om at skurken må henges ut. Nå når en av forhandlerne henges ut er det fan meg like galt det også..

Av det som er kommet frem kan jeg ikke se problemet med kjøper i noen av sakene, forhandler derimot.. Tror jeg unngår dem, om det at jeg ikke går ut og forsvarer disse forhandlerne gjør at de ikke vil ha meg som kunde gir jeg meg en lang . . . i. Er mange andre importører og forhandlere i dette landet som alltid opptrer ryddig, holder sine avtaler og som får en positiv opplevelse av å handle med, like greit å holde seg til dem.
Har ikke lest igjennom alt så jeg kan ikke støtte materien i uttalelsen, men som nordlending syntes jeg det herlig og friskt språk du benytter deg av.
litt alternativ ordlegging får en tåle :)

Har vært endel slike tråder, og gangen i dem er stort sett den samme. Regner igrunn med at det ender med at forhandler ordner opp, er sikkert ikke så gøy å ha på seg når noe skal forhåndsbetales senere (noe en vel ofte må gjøre ved spessialbestillinger).
Slik saken har blitt lagt frem så langt kan det jo se ut som importør ikke hadde tenkt å levere varen på en stund med tanke på kjøpers kontakt med produsent ang bestilling (spekkulering).

Jeg har selv vært borti lengre forsinkelser ved forskuddsbetaling av utstyr, da fikk jeg vite om at det ville bli forsinkelse før varene skulle være levert til meg og dokumentasjon på hvorfor.
Kommunikasjon fra forhandler i denne saken ser jeg jo ut som den har vært helt fraværende, og så snart depositum er betalt er saken glemt.

edit:
Saken har sikkert to sider, forhandleren er sikkert klar over denne tråden og har jo da en fin mulighet til å komme med sin side av saken.
 

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
38
Antall liker
0
DR HEE skrev:
henje skrev:
det er også andre ting jeg er temmelig forbannet over når det gjelder en spesiell importør jeg kom borti.
J eg fikk en service av den værste sort,det viste seg at vedkommende ikke hadde en anelse om produktene han importerte,såjeg prøvde å kontakte produsenten der fikk jeg aldri noe svar, på hjemmesiden til produsenten står det at de svarer kun på amerikanske kunder,kunder fra andre land for ta kontakt med sine lokale forhandlere
ok da er vi like langt.
Har gått ut i internasjonale hi fi forum og mange der har opplevd det samme,og den siste mailen den norske importøren sente meg var at han ikke solgte til sluttbrukere han var bare en distributør noe som er bare tull på hjemmesiden til importøren kan du handle disse produktene og det er AYRE maken til uansvarlighet og frekkhet av
en importør og produsent har jeg adri opplevd på de snart 25 årene jeg har drevet med hi fi så min konklusjon få sånne aktører vekk fra markedet.
Har ennå ikke fått noe svar fra AYRE


Som en årelang forhandler av produkter fra MONO, var det både svært trist
og ikke minst svært overraskende at du har hatt en sånn opplevelse med
denne leverandøren.
Har selv alltid opplevd Terje Romen som både meget dyktig og svært opptatt av å
gi korrekte og verifiserte tilbakemeldinger.

Det ville gi alle her på forumet en større forståelse for din opplevelse hvis
du;henje ga en mer presis beskrivelse for hva din henvendelse gjaldt, og på
hvilke måte MONO (etter din mening ) ikke fulgte deg opp på riktig måte.
Dette vil jo da gi en mer nyansert beskrivelse av forholdet, som kanskje kan
være noe mer oppklarende for leserne av denne tråden.

Det er jo ganske kraftig skyts du bruker !
 

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
38
Antall liker
0
holder ikke det innlegget det er godt de passer på hverandre hfi-aktørene
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
65finger skrev:
henje skrev:
holder ikke det innlegget det er godt de passer på hverandre hfi-aktørene
Dette må du utdype. Helt uforståelig :-\
Ja, vær så snill, henje.
Dette var ikke helt lett å forstå, og jeg skjønner at du er frustrert, men det er fint om du forklarer litt bedre slik at vi kan ta stilling til hva du egentlig mener :)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
henje skrev:
holder ikke det innlegget det er godt de passer på hverandre hfi-aktørene
Inlegget er vel ingen bastant forsvarstale, men en annen oppfatning av importøren som du kritiserer. At dette også er en bransjeaktør er da ikke så negativt?
Du kan jo heller svare på oppfordringen hans om å nyansere hva som er galt.
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
550
Antall liker
0
J.Finvaag skrev:
FatmanFlump skrev:
J.Finvaag skrev:
Når det startes slike tråder, starter stort sett hylekoret med en gang om at skurken må henges ut. Nå når en av forhandlerne henges ut er det fan meg like galt det også..

Av det som er kommet frem kan jeg ikke se problemet med kjøper i noen av sakene, forhandler derimot.. Tror jeg unngår dem, om det at jeg ikke går ut og forsvarer disse forhandlerne gjør at de ikke vil ha meg som kunde gir jeg meg en lang . . . i. Er mange andre importører og forhandlere i dette landet som alltid opptrer ryddig, holder sine avtaler og som får en positiv opplevelse av å handle med, like greit å holde seg til dem.
Har ikke lest igjennom alt så jeg kan ikke støtte materien i uttalelsen, men som nordlending syntes jeg det herlig og friskt språk du benytter deg av.
litt alternativ ordlegging får en tåle :)

Har vært endel slike tråder, og gangen i dem er stort sett den samme. Regner igrunn med at det ender med at forhandler ordner opp, er sikkert ikke så gøy å ha på seg når noe skal forhåndsbetales senere (noe en vel ofte må gjøre ved spessialbestillinger).
Slik saken har blitt lagt frem så langt kan det jo se ut som importør ikke hadde tenkt å levere varen på en stund med tanke på kjøpers kontakt med produsent ang bestilling (spekkulering).

Jeg har selv vært borti lengre forsinkelser ved forskuddsbetaling av utstyr, da fikk jeg vite om at det ville bli forsinkelse før varene skulle være levert til meg og dokumentasjon på hvorfor.
Kommunikasjon fra forhandler i denne saken ser jeg jo ut som den har vært helt fraværende, og så snart depositum er betalt er saken glemt.

edit:
Saken har sikkert to sider, forhandleren er sikkert klar over denne tråden og har jo da en fin mulighet til å komme med sin side av saken.
Størstedelen av familien min har dysleksi så jeg tåler litt av hvert. Poenget er at for at et innlegg skal ha den ønskede effekt bør man være nøye med språket. Vi mennesker dømmer hverandre intuitivt på måten språket brukes. Da jeg var i Russland så alle på meg som en idiot fordi jeg ikke kunne russisk. Jeg (og de fleste andre nordmenn) kan flere språk enn de fleste russere, men selv de som var inneforstått med dette behandlet meg som en tomsing.


Edit: ser nå at jeg hadde lest inn feil quote, alt dette tullet kommer jo helt uten sammenheng.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
65finger skrev:
henje skrev:
holder ikke det innlegget det er godt de passer på hverandre hfi-aktørene
Dette må du utdype. Helt uforståelig :-\
Helt forståelig når man plasserer et komma der det skal være:
Holder ikke det innlegget, det er godt de passer på hverandre, hifi-aktørene.
 

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
38
Antall liker
0
nei gidder ikke mer er ikke frustrert vis dere ikke forstår det som står der så ok
jeg har ordnet opp dette i problemet med forhandlere i utlandet
 
Topp Bunn