Usb eller digital rca til aes xlr

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Som overskriften så lurer jeg på om man kan bruke bare en kabel med foreksempel rca i ene enden og xlr i andre.
Jeg skal kobble en Hegel HD2 til en DBX Venu360. Dbx har aes inngang, men jeg har ingen apparater med slik digital utgang :)
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Om du holder deg under 4-5 meter lengde på kabelen så er det bare å skaffe seg en kabel med RCA i den ene enden og XLR i den andre. Du vil få tilstrekkelig nivå men litt feil impedans. Men med korte kabler betyr det ingen ting i praksis. Skal du være råflott og gjøre det helt etter boka så kan du kjøpe en impedanstransformator, f.eks. fra Canare eller Neutrik. Men det gir ikke bedre lyd.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Om du holder deg under 4-5 meter lengde på kabelen så er det bare å skaffe seg en kabel med RCA i den ene enden og XLR i den andre. Du vil få tilstrekkelig nivå men litt feil impedans. Men med korte kabler betyr det ingen ting i praksis. Skal du være råflott og gjøre det helt etter boka så kan du kjøpe en impedanstransformator, f.eks. fra Canare eller Neutrik. Men det gir ikke bedre lyd.
Supert, takk for info. Tenker den blir 1 meter den kabelen :eek:
 
Topp Bunn