USB DAC

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Lurte på om noen kunne hjelpe å nevne noen gode alternativ, er fristet
av tanken på å legge alle album inn på en PC HD. Finnes det noe rimelige dacer av denne typen ennå? På forhånd takk
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Sv: USB DAC

her er det mange alternativer. mange til 100$ tom. bare å søke i forumet.
Trenger du samtidig preamp og vil ha flere kilder inn på dacen så kan min anbefales. bel canto dac3. 1500$ på audiogon.
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
Sv: USB DAC

Den "sagnomsuste" Benchmark DAC1 finnes nå også i en USB-utgave, i følge Dansk High Fidelity..... Ut fra danskeprisen, så virker det som om det de vet å ta seg betalt for USB.... ;) ..... kanskje billigere i Norge....dog tvilsomt. Opp mot Stello-pris - det er kanskje ikke en DAC1 verdt.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Sv: USB DAC

Jeg ser ikke noe poeng i å bruke flere tusen ekstra på en usb dac, når man kan kjøpe en usb konverter for 800 kroner inkl. frakt. Som denne: http://www.hagtech.com/hagusb.html
Er forøvrig den samme konverteren som Audio Note bruker om man velger å kjøpe AN dac med usb tilkobling.



I tillegg er det ikke alle dacer som støtter USB ASIO driver, noe jeg ser på som en fordel om man skal optimal performance fra en pc løsning..

Er det forresten noen som har testet Stello dacen med usb->inn vs konverter og asio driver??
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Sv: USB DAC

Kort innpå er også inntresert i dac, men Bel Canto dac3 finner jegtil 2500$ ikke 1500 som ble anntydet over.

Stello har har vel fleste lest om den har jo fått bra kritikk, det eneste negative jeg leste var at den
ikke låt helt live som i virkligheten,men er det vel ikke mye som gjør heller i den prisklassen.

Trenger egentlig fjernstyrt volumkontrol også går kanskje for en Pc-Dac løsning.

Kom gjerne med flere forslag til innlegger og meg selv.

På forhånd takk. :eek: ;D ;D ;D
 

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
506
Antall liker
60
Sted
Belgia
Sv: USB DAC

holger1 skrev:
Kort innpå er også inntresert i dac, men Bel Canto dac3 finner jegtil 2500$ ikke 1500 som ble anntydet over.

Stello har har vel fleste lest om den har jo fått bra kritikk, det eneste negative jeg leste var at den
ikke låt helt live som i virkligheten,men er det vel ikke mye som gjør heller i den prisklassen.

Trenger egentlig fjernstyrt volumkontrol også går kanskje for en Pc-Dac løsning.

Kom gjerne med flere forslag til innlegger og meg selv.

På forhånd takk. :eek: ;D ;D ;D
Jeg kjører optisk fra MacBook til en Benchmark DAK-1. Og vil bare nevne at volum ikke kan reguleres på Macen, kun fast nivå ut på den optiske utgangen. På Benchmarken kan man velge mellom fast og variabel utgang. Jeg bruker den faste, siden jeg har en integrert amp med fjernkontroll.

Mvh
Arne K
 
Topp Bunn