Sevald
Avviker.
Side 2 låt merkelig nok mye dårligere enn side en
Jeg mener jeg hørte før konserten med Uriah Heep i mai 1974 at Queen hadde spilt support for Uriah Heep..Da hadde jeg allerede hørt Queen II albumet som kom i mars 74 , to måneder før.Tenke seg til at Rush hadde sine første gig som oppvarming for Uriah Heep. Begge settes det stor pris på her
Hmm, da må ha vært tidlig i 1975? Det ser da ut til at Gary Thain befinner seg til høyre i bildet. Han fikk en ladning strøm i 1974 og var i ganske ugrei stand etter dette (han var jo også avhengig av kjemi...) - og ble sparket tidlig 1975.Fra konserten ( min andre med UH i Norge ) i Ekeberghallen i 1975 . Kompisen min hadde med seg et lite kamera og fant noen gamle bilder her en dag ....
Vis vedlegget 993056
Tror Thain (som ser ut til å være til høyre i bildet ja) ble sparket i februar 1975, og at konserten i Ekeberghallen samme år var i mai? . Var vel gjerne John Wetton som var bassist da, og ikke Thain som på bildet..?Hmm, da må ha vært tidlig i 1975? Det ser da ut til at Gary Thain befinner seg til høyre i bildet. Han fikk en ladning strøm i 1974 og var i ganske ugrei stand etter dette (han var jo også avhengig av kjemi...) - og ble sparket tidlig 1975.
Jeg stusset også litt over dette... Vi var noen kompiser som spilte i et band med en del UH på repertoaret..Vi var på UH konserter sammen tirsdag 21 mai i 1974 i Bergen (har fremdeles billetten) og mandag 26 mai 1975 i Ekeberghallen i Oslo.Tror Thain (som ser ut til å være til høyre i bildet ja) ble sparket i februar 1975, og at konserten i Ekeberghallen samme år var i mai? . Var vel gjerne John Wetton som var bassist da, og ikke Thain som på bildet..?
Han spilte på flere av utgivelsene til Keef Hartley Band før UH, han satte sitt preg med spillingen sin.Fin tråd. Blir aldri ferdig med Heep!
Heep hadde meget gode musikere i sine velmaktsdager. Gary Thain hadde vel jazz bakgrunn? Spilte uten plekter, så fingrene blødde. Prominent plassert i lydmiksen.
Ja , Thain spilte til og med på Woodstock festivalen Med Keef Hartley Band . Ble aldri filmet , da manageren visstnok forlangte sykt mye penger for tillatelse til filming!!!Han spilte på flere av utgivelsene til Keef Hartley Band før UH, han satte sitt preg med spillingen sin.
Ah, bildet viser muligens karene under fremføring av 'Tears in My Eyes' - låta der Box & Hensley virkelig utfoldet seg. Hør den på 'Live'.Noen flere snart 50 år gamle bilder fra Bergenshallen 1974... Ken Hensley for anledningen med Fender Stratocaster....
Vis vedlegget 993132
Veldig flotte bilder, som oser av rock og stemning. Ta godt vare på disse!Noen flere snart 50 år gamle bilder fra Bergenshallen 1974... Ken Hensley for anledningen med Fender Stratocaster....
Vis vedlegget 993132 Vis vedlegget 993133
Hvis du vil ta den helt ut , er der en samleboks . Men det er cd'er da....Ble litt nyskjerrig så jeg måtte sjekke, fant 4 LP`er i hylla med Keef Hartley Band der Thain spiller bass, lenge siden dette er spilt så må prøve en dag.
Vis vedlegget 993154
At du fikk oppleve den klassiske line-upen av Heep, er noe jeg misunner deg noe helt J... Bare det å ha fått sett Gary Thain traktere bassen, wow!!Vi er en gjeng på ca.10 godt voksne musikere som møtes en gang i uka på formiddagskaffe. Alle er faktisk mer eller mindre aktive musikere også i dag og har siden slutten av 60 tallet ! spilt sammen i flere band. Over kaffen er ofte Uriah Heep med personlige favoritter fra diskografien og annen "nerding" oppe til diskusjon.(som min historie fra Salisbury albumet i post #52 i denne tråden)
Bandet Foggie jeg var med å starte i 1973 (Jeg var da 17 år) hadde etterhvert en del UH låter fra de 4-5 første albumene på repertoaret, og konsert med UH i 74' (min favoritt besetning) i Bergen og i 75´ i Oslo, Ekeberghallen var obligatorisk.
Var også på Ekeberg. Faktisk alene, bare 14år. kan ikke huske hvordan jeg fikk billett, men jeg tipper jeg kjøpte den fysisk i Oslo. Skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke var sammen med venner. Men veldig artig å oppleve!Vi er en gjeng på ca.10 godt voksne musikere som møtes en gang i uka på formiddagskaffe. Alle er faktisk mer eller mindre aktive musikere også i dag og har siden slutten av 60 tallet ! spilt sammen i flere band. Over kaffen er ofte Uriah Heep med personlige favoritter fra diskografien og annen "nerding" oppe til diskusjon.(som min historie fra Salisbury albumet i post #52 i denne tråden)
Bandet Foggie jeg var med å starte i 1973 (Jeg var da 17 år) hadde etterhvert en del UH låter fra de 4-5 første albumene på repertoaret, og konsert med UH i 74' (min favoritt besetning) i Bergen og i 75´ i Oslo, Ekeberghallen var obligatorisk.
Conquest er et grusomt album. Heep har vel ikke gitt ut noe verre verken før eller etter dette albumet.Artig tråd denne Uriah Heep tråden er ikke noen annen rockegruppe jeg har hørt på mere en denne.
Har så godt som alle platene som er utgitt. Byron perioden var absolutt den beste, men liker også Lawton perioden.
Er et album jeg ikke kan fordra Conquest fra 1980 er et album som er direkte dårlig med en fæl vokalist og dårlige låter.
Helt utrolig at Mick Box klarer å holde det gående.