Underlagsplater til høyttalere, skifer eller granitt?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Hei

Har tenkt å prøve meg på et sett plater til å ha under høyttalerne.
Planslipte og ca 30 * 40 cm. 20mm tykkelse.

Men bør jeg velge granitt eller skifer?
For meg er det viktigste at de er sorte og jeg synes skifer er fint de stedene jeg har brukt det før.

Granitt



Skifer
http://www.viivilla.no/Archive/viivilla.no/b/9/0/b909249b-d40a-4430-ba7f-4d7c1dfb9457.jpg



Jeg er også litt redd for at det kan bli for glatt og at SFene lett kan skubbes ned ::)
Så kanskje kun planslipt på ene siden er veien å gå?
 
J

J.J

Gjest
Jeg hadde mine DALI Euphonia MS4 Høyttalere på Larvikitt - som er granitt.
Disse var glattslipte og det ble ihvertfall glatt med spikes på. Det er nok greit - om en har store nok granittplater.



/JR
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takk for innspill JJ.
Lurer mer og mer på om ikke skifer er et bra valg. :)

Disse spikesene på SF er mer butte enn skarpe så de kommer nok ikke til å klore seg fast. ::)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Hva skal du bruke mellom HT og stein?

mvh
KJ
 

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
742
Antall liker
43
De fleste typene av både skifer og granitt har kraftige resonansfrekvenser i det hørbare området, pass på at du unngår disse typene.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
KJ skrev:
Hva skal du bruke mellom HT og stein?

mvh
KJ
Tanken var å sette spikes rett på stein og dempeputer mellom stein og gulv.
Men så er det dette med at spikes kan skli på stein, så jeg er litt usikker.
Filtknotter mellom stein og gulv og så Valhalla VT spike feet mellom spikes og stein er en annen mulighet.
Men da spørs det jo hvilken effekt det har kontra spike feet mellom gulv og spikes ::)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Gammeln skrev:
De fleste typene av både skifer og granitt har kraftige resonansfrekvenser i det hørbare området, pass på at du unngår disse typene.
Ikke bare skal jeg føle meg passe teit bare ved å bestille skifer til å ha under høyttalerne, du skal til og med ha meg til å bestille audiofil skifer?? :eek:
Ta med sleggefett, grønn overledning og flaggstangfrø i samme slengen? ;D ;D ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Med vibrasjonsdempere både under steinplata og mellom den og høyttalerne, får du både super vibrasjonsdemping og kan drite i granittens egenresonnans.

Selv har jeg tidligere brukt bengalakkerte betongheller med hell (hø, hø!), men det er jo begrenset hvor pent det blir.

Du kan jo sparkle, pusse og spraylakkere, så blir det sikkert bra. Sånne heller koster vel 30-40 Kr pr. stk, så det burde være økonomisk forsvarlig å teste, i alle fall.
 
J

J.J

Gjest
Hvorfor må du ha stein ? Det finnes jo drøssevis med andre materialer .....
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Dazed skrev:
Med vibrasjonsdempere både under steinplata og mellom den og høyttalerne, får du både super vibrasjonsdemping og kan drite i granittens egenresonnans.

Selv har jeg tidligere brukt bengalakkerte betongheller med hell (hø, hø!), men det er jo begrenset hvor pent det blir.

Du kan jo sparkle, pusse og spraylakkere, så blir det sikkert bra. Sånne heller koster vel 30-40 Kr pr. stk, så det burde være økonomisk forsvarlig å teste, i alle fall.
Kanskje bra med demping begge steder, ja.
Er de ikke tykke de betonghellene? Jeg tenkte 20 maks 30mm
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
J.J skrev:
Hvorfor må du ha stein ? Det finnes jo drøssevis med andre materialer .....
Jeg MÅ jo ikke.
Men stein er dødt, så derfor.
Utfordringen er at jeg gjerne skulle hatt noen små fordypninger der spikesene skal sitte og det er ikke lett å få til med stein kanskje.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:
Kanskje bra med demping begge steder, ja.
Er de ikke tykke de betonghellene? Jeg tenkte 20 maks 30mm
De jeg hadde var kanskje 5-6cm hvis jeg ikke husker feil. Bare å svinge innom Maxbo e.l. og sjekke, det. ;)
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Er det noen grunn for at du må gå via steiner før høyttalerne møter gulvet? Ligger det noen teoretiske kalkyler bak?
 

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
742
Antall liker
43
RoDa skrev:
J.J skrev:
Hvorfor må du ha stein ? Det finnes jo drøssevis med andre materialer .....
Jeg MÅ jo ikke.
Men stein er dødt, så derfor.
Utfordringen er at jeg gjerne skulle hatt noen små fordypninger der spikesene skal sitte og det er ikke lett å få til med stein kanskje.
Problemet er at de fleste steintyper ikke er videre døde. Bare prøv knoketesten på dem.
Skal du absolutt prøve stein anbefaler jeg kleberstein, ca 4-5 cm tykk. Den er rimelig død.
Men betongheller er nok også brukbare.
 

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
360
Antall liker
3
Noen som har prøvd å sette høytaleren i en sand kasse? Ala det noen bruker til platespillere..kanskje det går an. Stjele katta sin boks,man vet aldrig ::)
Har selv had god erfaring med å stive opp selve gulvet fra undersiden,men da bør huset være ditt. Og helst alene muligens. Ellers vil logisk tanke gang være å bruke samme materiale som høytalerene er laget av.... Har prøvd alt mulig,men hjelper lite om ikke gulvet er fjellstøtt. Har man rør og platespiller er det jo enda mere sårbart for egenresonangs
Men spennende er det,og tidkrevende. Leksikonbind ol(tykke bøker) er brukbart,slakteblokker, skru fast larvikitt utenpå kassen,stive den opp innvendig med ekspanderende stag.Altså øke vekten mye...Tar en tur i barne hagen å henter sandkassa der,setter så alt oppi med et lynt lag armert pressening i mellom.Forresten må resultatet bli pent?
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Dr Dong skrev:
Er det noen grunn for at du må gå via steiner før høyttalerne møter gulvet? Ligger det noen teoretiske kalkyler bak?
Ikke mye teori.
Det jeg ønsker er å få til en myk avkobling og samtidig mer stabilitet enn jeg fikk med mitt lille forsøk med Tema Isolator dempeputer.
Det ble jævli vinglete.
Ved å koble høyttalerne til steinplater og dempe på undersiden mellom stein og gulv så tror jeg at jeg kunne oppnådd det.
Sonus Faberne mine gir ikke mye spillerom med andre spikes grunnet konstruksjonen.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
eposhansen skrev:
Noen som har prøvd å sette høytaleren i en sand kasse? Ala det noen bruker til platespillere..kanskje det går an. Stjele katta sin boks,man vet aldrig ::)
Har selv had god erfaring med å stive opp selve gulvet fra undersiden,men da bør huset være ditt. Og helst alene muligens. Ellers vil logisk tanke gang være å bruke samme materiale som høytalerene er laget av.... Har prøvd alt mulig,men hjelper lite om ikke gulvet er fjellstøtt. Har man rør og platespiller er det jo enda mere sårbart for egenresonangs
Men spennende er det,og tidkrevende. Leksikonbind ol(tykke bøker) er brukbart,slakteblokker, skru fast larvikitt utenpå kassen,stive den opp innvendig med ekspanderende stag.Altså øke vekten mye...Tar en tur i barne hagen å henter sandkassa der,setter så alt oppi med et lynt lag armert pressening i mellom.Forresten må resultatet bli pent?
Ja, det skal være pent. ;)

Her ser du høyttalerne og grunnen til at de ikke er så enkle å bruke hvasomhelst av spikes eller puter på.

 

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
360
Antall liker
3
Enkel løsning: Gjennomgansbolter fra høytaler, gjennom gulvet og ned i kjelleren.Kan skjules ved å utstyres med hurtigklipps
 
J

J.J

Gjest
Heltre - la oss si 2 x 40mm limt isammen - mørkt tre som matcher gulvet ditt.
På toppen av den så freser du ned slik at du kan få lagt ned herdet glass. Glassmesteren borer små forsenkninger der spiksene kommer.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.691
Antall liker
37.921
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
29
RoDa skrev:
eposhansen skrev:
Noen som har prøvd å sette høytaleren i en sand kasse? Ala det noen bruker til platespillere..kanskje det går an. Stjele katta sin boks,man vet aldrig ::)
Har selv had god erfaring med å stive opp selve gulvet fra undersiden,men da bør huset være ditt. Og helst alene muligens. Ellers vil logisk tanke gang være å bruke samme materiale som høytalerene er laget av.... Har prøvd alt mulig,men hjelper lite om ikke gulvet er fjellstøtt. Har man rør og platespiller er det jo enda mere sårbart for egenresonangs
Men spennende er det,og tidkrevende. Leksikonbind ol(tykke bøker) er brukbart,slakteblokker, skru fast larvikitt utenpå kassen,stive den opp innvendig med ekspanderende stag.Altså øke vekten mye...Tar en tur i barne hagen å henter sandkassa der,setter så alt oppi med et lynt lag armert pressening i mellom.Forresten må resultatet bli pent?
Ja, det skal være pent. ;)

Her ser du høyttalerne og grunnen til at de ikke er så enkle å bruke hvasomhelst av spikes eller puter på.

Pent var det iallefall :)

mvh
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.749
Antall liker
868
Torget vurderinger
35


Muligens litt på siden av topic, men...ble disse Sonus Faber modellene levert med stein ?
Synes de tok seg flott ut med den under ihvertfall.

Mvh
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takker, motoren :)

Stemmer det, Pilsern.
De opprinnelige var det mulig å kjøpe originalstein til. 8)
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
Dr Dong skrev:
Er det noen grunn for at du må gå via steiner før høyttalerne møter gulvet? Ligger det noen teoretiske kalkyler bak?
Ikke mye teori.
Det jeg ønsker er å få til en myk avkobling og samtidig mer stabilitet enn jeg fikk med mitt lille forsøk med Tema Isolator dempeputer.
Det ble jævli vinglete.
Ved å koble høyttalerne til steinplater og dempe på undersiden mellom stein og gulv så tror jeg at jeg kunne oppnådd det.
Ser problemet med mulig manglende stabilitet. Det beste ville vel da være at en gjorde høyttalerne fast til en slik «steinblokk».
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.749
Antall liker
868
Torget vurderinger
35
RoDa skrev:
Dr Dong skrev:
Er det noen grunn for at du må gå via steiner før høyttalerne møter gulvet? Ligger det noen teoretiske kalkyler bak?
Ikke mye teori.
Det jeg ønsker er å få til en myk avkobling og samtidig mer stabilitet enn jeg fikk med mitt lille forsøk med Tema Isolator dempeputer.
Det ble jævli vinglete.
Ved å koble høyttalerne til steinplater og dempe på undersiden mellom stein og gulv så tror jeg at jeg kunne oppnådd det.
Sonus Faberne mine gir ikke mye spillerom med andre spikes grunnet konstruksjonen.
hvis det absolutt ikke må være stein under så har Herbies diverse remedier for å putte under spikes'a



http://herbiesaudiolab.net/spkrfeet.htm#cone

mvh
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.735
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Pilsern skrev:


Muligens litt på siden av topic, men...ble disse Sonus Faber modellene levert med stein ?
Synes de tok seg flott ut med den under ihvertfall.

Mvh
Jeg har akkurat de høyttalerne i mitt nr 2 anlegg og de steinhellene jeg har er så sprø konsistens at de har sprukket flere ganger. Jeg gikk derfor til det skrittet å lage nye av 40x40 cm betongheller.
Jeg fant noen som jeg vasket grundig før jeg lakkerte dem tre strøk med sort Bengalakk. Da fikk de nærmest pianolakkfinish. Deretter fikk jeg kuttet til børstet stålplater til toppen av betongen og limte disse med Sikaplex.
Så limte jeg fast 4 stk Dali messingkonuser (kjøpt på Hifi Klubben på 90-tallet) under. For å unngå muligheten for vibrasjon i hellene limte jeg på bitumen/asfaltplater for bil, på undersiden av hellene.
Til slutt monterte jeg på SoundCare SuperSpikes på SF høyttalerne. Resultatet ble bedre enn de originale sandsteinsblokkene.

Hvis ønskelig kan jeg ta bilder av hellene i morgen. Jeg er iallefall meget godt fornøyd med resultatet. Synes dessuten at de matcher bedre enn de originale
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Kort oppsummert: hva som har fungert best for meg, med konvensjonelle høyttalere på gyngende gulv (alt annet enn betonggulv) er spikes på fete granittplater. Enten soundcare eller spikes på parkettbeskyttere, emn begge med filt underst mot granitten. Det er viktig!

Under granittplatene (3 - 4 cm høye) fungerer det enten med filtknotter eller f.eks. holfi dempeputer tilpasset vekten

P.s brukte en del timer på å teste ut forskjellige kombinasjoner i sin tid..., før jeg fikk elektrostater, så det ligger mye research bak disse setningene :) En liten digresjon: kork er undervurdert som tweak i hifi-sammenheng..

JT
 
M

musicus

Gjest
Cut the crap kompis og gå rett på noe vettugt (om ikke du får tak i de orginale steinene), stein, plater, skumputer osv osv, sikkert ok i noen tilfeller, men ofte kan du like gjerne tweake deg bort, er min erfaring, de spikene oser jo at de er tenkt mot hard avkobling (spikeshoes, for ikke snakke om det estetiske) jeg testet også tema putene under mine og det låt, forferdelig, i tillegg til ustabiliteten som du også nevner... 8)

Disse er en kombinasjon av hardt/mykt/hardt, riktignok koster de ett par kroner, som nevnt, men du får sikkert teste før evnt kjøp (evnt kan du teste mine når jeg kommer oppover) :)




The Quadraspire QX7 utilises a stainless steel base, with an absorbtion material sanwiched between the spike absorber to neutralise the adverse effects arising from contact vibration resonance and improve sound quality and acoustic insulation.

I beste mening selvsagt ;)

mvh
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
ville tro at et flisebor kunne lage feste for spikes i polert stein ? eller murbor brukt uten slag ?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Skifer og skifer er en del forskjellige ting, her er en annen tråd om temaet :
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,58494.0.html

Hvor mye har spikene å si for vinklingen av HT? Dvs hvor ulik lengde er det foran og bak?

Et annet alternativ: Mht stabilitet og lavere tyngdepunkt kan du evt vurdere å lage en plinth av ei passe høy ramme/kasse av f.eks. eikeplanker. Fyll ramma/kassa med betong type tung og tett (evt. med myke tilsatser i aggregatet for å gjøre den seigere og dødere). Lag plinthen med et fotavtrykk som er vesentlig større enn HT. Bolt fast HT i plinthen (evt med mellomlagsskiver for å justere hellingen på HT) og vektavstemte skumputer under plinthen.

mvh
KJ
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Jada - jada. Poenget mitt er at spikes, enten om det er soundcare eller vanlige, uansett må i såfall ha filtknotter under soundcare eller parkettbeskyttere som ofte følger med spikes.

Ferdig med det.

JT
 
M

musicus

Gjest
J T skrev:
Jada - jada. Poenget mitt er at spikes, enten om det er soundcare eller vanlige, uansett må i såfall ha filtknotter under soundcare eller parkettbeskyttere som ofte følger med spikes.

Ferdig med det.

JT
Hvorfor det? min erfaring er at filt under spikeshoene ikke alltid er så bra som du hevder her, tvert om faktisk....

mvh
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Det kommer an på underlaget under spikes (med parkettbeskyttere og filtknotter, som er nestbest eller soundcare med filtknotter som i mine tilfeller er best) Litt avhengig av høyttalerne, de høyttalerne som nærmet seg å låte best uten spikes, med myk avkobling under var Von Schweikert VR4 JR som med myk avkobling fikk enda mer trøkk nedover i bassområdet (bortsett fra mellombassen som ble strammere med spikes), men lyden ble litt for mye pudding alt i alt uten spikes.

Spikes strammer kort sagt opp lyden, flytter ressonanser oppover i frekvensområdet og er dermed ikke entydig best for alle høyttalere, spesielt ikke de som tenderer mot noe lys/hard i øvre frekvensområde. Noe Sonus faber etter min erfaring IKKE gjør.

Det får duge som et kort svar til deg, orker ikke å gå inn i noe diskosjon her på forumet. Er erfaren i gamet, og gidder ikke skrive her på forumet (sjekk min innleggsstatistikk - i beste mening) hvis jeg ikke har noe å komme med..

Ferdig med det


JT
 
M

musicus

Gjest
J T skrev:
Det kommer an på underlaget under spikes (med parkettbeskyttere og filtknotter, som er nestbest eller soundcare med filtknotter som i mine tilfeller er best) Litt avhengig av høyttalerne, de høyttalerne som nærmet seg å låte best uten spikes, med myk avkobling under var Von Schweikert VR4 JR som med myk avkobling fikk enda mer trøkk nedover i bassområdet (bortsett fra mellombassen som ble strammere med spikes), men lyden ble litt for mye pudding alt i alt uten spikes.

Spikes strammer kort sagt opp lyden, flytter ressonanser oppover i frekvensområdet og er dermed ikke entydig best for alle høyttalere, spesielt ikke de som tenderer mot noe lys/hard i øvre frekvensområde. Noe Sonus faber etter min erfaring IKKE gjør.

Det får duge som et kort svar til deg, orker ikke å gå inn i noe diskosjon her på forumet. Er erfaren i gamet, og gidder ikke skrive her på forumet (sjekk min innleggsstatistikk - i beste mening) hvis jeg ikke har noe å komme med..

Ferdig med det


JT
Du er ferdig med mye du ;) men jeg ser den.
Hengte meg mest opp i at den var "absolutt" den påstanden, erfaringer respekterer jeg selv om de divergerer med egne, men ikke alltid bombastiske påstander, opppsummert så er vel mye av min erfaring at det ikke er noen entydige "sannheter" når det kommer til dette, man får helt enket teste seg frem til hva en selv foretrekker under sine rådende forutsetninger, det er for mange variabler (ulike rom, htère, preferanser osv...) til at det kan utropes noen empirisk sannhet, imo, og derav mitt spm...

...også i beste mening :)....

mvh
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Ja det er sant - og den er god :)

Var nok litt bombastisk, men tror jeg skrev "etter mine erfaringer" eller noe sånt..

Back on track?

JT
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
TTmania skrev:
Hvis ønskelig kan jeg ta bilder av hellene i morgen. Jeg er iallefall meget godt fornøyd med resultatet. Synes dessuten at de matcher bedre enn de originale
Kult, gjerne bilder 8)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
J T skrev:
Kort oppsummert: hva som har fungert best for meg, med konvensjonelle høyttalere på gyngende gulv (alt annet enn betonggulv) er spikes på fete granittplater. Enten soundcare eller spikes på parkettbeskyttere, emn begge med filt underst mot granitten. Det er viktig!

Under granittplatene (3 - 4 cm høye) fungerer det enten med filtknotter eller f.eks. holfi dempeputer tilpasset vekten

P.s brukte en del timer på å teste ut forskjellige kombinasjoner i sin tid..., før jeg fikk elektrostater, så det ligger mye research bak disse setningene :) En liten digresjon: kork er undervurdert som tweak i hifi-sammenheng..

JT
Takk for innspill JT!
Hører på mannen som ga meg Joe Bonamassa ;) :)

Hos meg er det betong - plast - gips - 5mm laminatunderlag - 8mm laminatgulv
Skal forsøke parkettbeskyttere med filt på undersiden som første tweak.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.198
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Gammeln skrev:
RoDa skrev:
J.J skrev:
Hvorfor må du ha stein ? Det finnes jo drøssevis med andre materialer .....
Jeg MÅ jo ikke.
Men stein er dødt, så derfor.
Utfordringen er at jeg gjerne skulle hatt noen små fordypninger der spikesene skal sitte og det er ikke lett å få til med stein kanskje.
Problemet er at de fleste steintyper ikke er videre døde. Bare prøv knoketesten på dem.
Skal du absolutt prøve stein anbefaler jeg kleberstein, ca 4-5 cm tykk. Den er rimelig død.
Men betongheller er nok også brukbare.
Hei.
Har en kleberstenplate hjemme som hører til ovnen min, den er DØD ;D.
Jeg har ikke knoketestet noen annen sten som er så stump i lyden.

Steinar.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.461
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takk for alle mer DIY-ede tips.
Men det jeg er på utkikk etter er å beholde høyttaleren as is og finne en god løsning for å skåne gulvet som også er bra lydmessig.
Siden spikesene er butte så fungerer det ok pr i dag med hardt gulv, men jeg er ikke helt trygg på at det blir ripefritt sånn... :-X

De ser kule ut de du viser, musicus! Ta dem gjerne med på besøk. ;)
 
Topp Bunn