Ulikt lydnivå v/h kanal Lyngdorf SDA2175

Reganer

Medlem
Ble medlem
18.12.2021
Innlegg
14
Antall liker
7
Sted
Våler Østfold
Jeg er i en prosess med å bygge lytterom på hemsen i garasjen, og har i den forbindelse handlet litt forskjellig hi-fi utstyr som skal benyttes der, deriblant et Lyngdorf SDA2175 effekttrinn.
Dette ble kjøpt inn i november, men har ikke blitt koblet opp før nå.
Det ble fort klart for meg at noe var feil, og det er relativt tydelig at lyden er langt lavere i venstre kanal, enn i høyre.
Alle elementene gir lyd, så det kommer lyd - bare mye lavere.
Jeg har forsøkt med forskjellige forforsterkere, kilder og "omkabling" - alt med samme resultat.

Er det noen som kan ha noen formening om hva årsaken til dette kan være, og hvorvidt det er håp om å kunne fikse det?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Kanskje en av polene på den ene XLR-inngangen ikke får signal? Da vil du typisk få 6db lavere.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.599
Antall liker
3.137
Torget vurderinger
0
Kan du sette forsterker til "factory default" ?
Hvordan er det med RCA-kabler?
 

Reganer

Medlem
Ble medlem
18.12.2021
Innlegg
14
Antall liker
7
Sted
Våler Østfold
Takk for svar!
Jeg har kun forsøkt med RCA (har ingen XLR kabler å teste med).
Det finnes ingen "factory default" mulighet på denne dessverre☹
Jeg har vært i kontakt med Dalens i dag, men de server ikke på Lyngdorf. HK står som importør, og jeg kan sikkert sende den inn til dem, men de tar 850,- for i det hele tatt å starte en sak...
Noen andre reparatører på den sentrale østlandet å anbefale?
Har også tatt kontakt med Lyngdorf, og avventer svar fra de, om de kunne ha noen forslag til løsning...
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Prøv med xlr først, så kan du, om ikke annet, utelukke det er en bagatellfeil med xlr-koblingen. Samt bytte om på venstre/høyre kabel inn (Dette har du sikkert gjort antar jeg)
 

Reganer

Medlem
Ble medlem
18.12.2021
Innlegg
14
Antall liker
7
Sted
Våler Østfold
Prøv med xlr først, så kan du, om ikke annet, utelukke det er en bagatellfeil med xlr-koblingen. Samt bytte om på venstre/høyre kabel inn (Dette har du sikkert gjort antar jeg)
Jeg har forsøkt å bytte om på kablene med samme resultat.
Bare så jeg forstår deg riktig - dersom det er feil på XLR koblingen, så vil det kunne påvirke signalet på RCA?
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.599
Antall liker
3.137
Torget vurderinger
0
Er begge Input satt til RCA eller står den ene på XLR?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Jeg har forsøkt å bytte om på kablene med samme resultat.
Bare så jeg forstår deg riktig - dersom det er feil på XLR koblingen, så vil det kunne påvirke signalet på RCA?
Nei, ikke nødvendigvis, men gir jo et lite hint om et eller annet ikke er som det skal. Legger merke til at bruksanvisningen sier at sier st rca/xlr er parallellkoblet.
 
Topp Bunn