Tynnere bananplugger enn 4mm?

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
En venn av meg har en subwoofer med inngangsterminaler for bananplugger som er tynnere enn de sedvanlige 4mm. Jeg kjenner ikke subwooferprodusenten, men jeg forsto det slik at den er nedlagt. Uheldigvis har de originale, medfølgende pluggene ved et uhell blitt brukket, så nå har han behov for nye.

Jeg målte ikke, men vil tippe at diameteren er 2mm eller kanskje 1/10" eller muligens 3mm.

Nå har jeg trålt nettbutikker og www forøvrig, og kan rett og slett ikke finne noen som helst bananplugger tynnere enn standarddimensjonen 4mm.

Noen som har noen tips?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
ELFA skal ha. Heter det labpropper?

Mvh
KJ
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Takk, KJ. Jeg finner 2mm testprober på ELFA, men de har ikke slike fjærbelastede kontaktflater som originalpluggene og vanlige bananplugger har. Testprobene er dessuten hinsides lange. De ser forresten veldig tynne ut, så jeg lurer på om det ikke egentlig er 3mm plugger jeg leter etter.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Fant noen 3mm bananplugger på ebay. :cool:
Sist jeg googlet var "alle" treffene til enten til tilsvarende etterlysninger på andre fora, eller til nettbutikksider som ikke lenger fantes.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.656
Antall liker
1.718
Torget vurderinger
1
Jeg har 4 av hver røde og svarte gullforgylte banaplugger på 2 mm, hvor mange trenger du. Send meg adressen til 46780673 og jeg sender de til deg. GRATIS
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Takk for det veldig generøse tilbudet, Singh!
Nå ble det plutselig mange alternative diametre, så jeg må nok måle de originale pluggene nøyaktig før jeg bestiller noe som helst.

Når jeg nå leser historien bak 3mm-bananpluggene, ser det ut til at flere britiske hifi-produsenter benyttet disse i en relativt kort periode, så det er kanskje den mest sannsynlige pluggstørrelsen i mitt tilfelle.
 

JørgenK

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
121
Antall liker
83
Sted
Ringsaker
Torget vurderinger
9
For noen år tilbake hadde jeg en Cyrus 3. Den tok 3mm2 plugger. Om Cyrus har noen norsk importør nå, kan det vel hende de kan skaffe plugger ?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Takk, JørgenK! Godt forslag. Jeg ser at det er PS Audio Scandinavia i Danmark som har agenturet.
 
Topp Bunn