Tweak it to me now (Gaia lll)

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Innlegg
3.748
Antall liker
8.552
Sted
Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
Torget vurderinger
1
Jeg føler at jeg ikke har prøvd så mange tweaks i min søkend etter godlyden, bytte av forsterker eller høyttalere kan vel neppe betegnes som tweaks, ei heller bytte av pu og riaa. Jeg kjøpte en acromat matte til snurrer'n det er vel det eneste som kommer i tweaks kategorien. Nå derimot så prøver jeg noe som slett ikke var gratis, men som jeg har litt troa på:


IMG_20220209_130927.jpg


Behold the Gaia lll 😁

Ikke fått spilt noe særlig ennå, men i kveld...
IMG_20220209_134012.jpg
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.244
Antall liker
5.965
Tenkte på Tom Mathisen når jeg leste overskriften


:ROFLMAO:
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
572
Antall liker
722
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Bare til info, Logoen på Gaia skal stå fremover, ser ikke ut som du har montert dem rett om ikke bildene lyver da.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Fremover eller bakover. Dette fordi Gaia demper vibrasjonene best i samme retning som høytt elementene beveger seg.
Hvordan stiller dette seg hvis en har sidemonterte basser da ?
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
572
Antall liker
722
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Leste en plass at Logoen skal stå samme vei som den mekaniske energien går.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Her er mine «Gaia». Funker gull. Det er målbart mindre vibrasjoner sammenlignet med de originale spikes, og ikke minst hørbart.

Vurderer fortsatt Gaia, men siden mine jbl veier 86kg stk, blir det kostbart med Gaia I (12000.-) C2DC655A-221D-4A4B-BF3B-70F1118EFDB4.jpeg 12000.-)
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
572
Antall liker
722
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Det spørs vel om man foretrekker fremoverlent eller bakoverlent lyd.
Kopiert fra isoacoustics.com: Optimale resultater oppnås ved å installere GAIA-isolatorene med logoen vendt mot lytteposisjonen, eller rotert 180 grader, for å justere isolatorene med høyttalerens drivkrefter.
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
572
Antall liker
722
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Ja her går ingenting upåaktet henn og de e jo flott de...
Vis vedlegget 789789

Happy now? 😉😁
Blir spennende å høre hva du syns, vurderer selv på mine høyttalere men da de veier nesten 100 kg syns jeg det blir dyrt, men hadde vært spennende å prøve, noe jeg sikkert kommer til å gjøre etter hvert. 😊
 
L

Lassencad

Gjest
Der findes mange gode tweak der bestemt er brugbare . Så længe man bruger sin sunde fornuft kan man godt forbedre sin lyd :)
 

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Innlegg
3.748
Antall liker
8.552
Sted
Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
Torget vurderinger
1
Lytteinntrykk så langt: Jøss!!
Det var tweake sitt det. Her ble det en helt klar forbedring på det meste, mer definert i toppen og strammere i bunn.
Jeg har en nemesis av en bassgang som alltid har føltes problematisk: Queen staying Power, vært plaget med noder på den tidligere. Opprettet en tråd som het bass å sånn for å søke råd tidligere. Denne låta har vært mindre problematisk med evoke 50 enn spendor s8e som jeg hadde tidligere, enda litt bedre med sub og enda strammere og bedre med Gaia : YES! Høyttalerne forsvinner også mer ut av bevisstheten når jeg lytter nå. Er det et kvantesprang av forbedring? Nei, men bedre er det og så ser det flott ut og i morgen når jeg skal ha storvask så kommer jif moppen i mellom bena... 😁
Er så flott atte
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.391
Antall liker
20.811
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jif-moppen mellom bena? spurte brura skeptisk.

Men altså myk avkopling er bra greier det. Bruker SD-foten (og lastestropper fra Biltema) selv.
 
U

utgatt25555

Gjest
Hvem er det som forhandler/selger disse i Norge?

mvh
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.656
Antall liker
1.718
Torget vurderinger
1
Tok du med deg IsoAustic F1 Jack i tillegg, for og gjøre jobben lettere med og få føttene på plass. Synes det for øvrig var en sjekk sak men dyr. Det er alltid en utfordring med høyttalere på 40-50 kg og oppover og man holder på alene.
 

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Innlegg
3.748
Antall liker
8.552
Sted
Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
Torget vurderinger
1
Tok du med deg IsoAustic F1 Jack i tillegg, for og gjøre jobben lettere med og få føttene på plass. Synes det for øvrig var en sjekk sak men dyr. Det er alltid en utfordring med høyttalere på 40-50 kg og oppover og man holder på alene.
Mine høyttalere veier 27 kg så det gikk forholdvis greit å ta det alene. La dem i sofaen og skrudde på ben og plasserte dem på markerte plasser etterpå
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Virker som det fleste renommerte forhandlere selger disse. Tydeligvis har mange troen på dem.
 
Topp Bunn