Tube Caps polaritet

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Har kjøpt og mottatt 4 stk Mundorf Tube caps 200uF/550VDC filmkondensatorer som skal erstatte Black Gate VKZ elektrolyttene i B+ kretsen på linjetrinnet mitt.

Er filmkondensatorer generelt nonpolare, og det er noe som alle (bortsett fra meg) vet?

Det finnes ingen merking eller forskjell på terminalene, og det er heller ingen annen måte å identifisere hvilke av de to terminalene som evt er +/-.

Jeg har sjekket datablad på Mundorf sine sider, men det sier ingenting om polaritet.

Takk for tips;
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jep alle filmkondensatorer er bipolare. Dog er det godt at forbinde yderfolien gerne mærket med en streg til stel da der herved opnåes en hvis skærmning.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Godt - Takk.

Disse har absolutt ingen merker eller identifikasjon noe sted, så da blir det bare å montere i morgen :)
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Ld os få en tilbagemelding angående lyden. Efter min erfaring fungerer Black Gate kun i analoge kredsløb med meget modkobling. Og så selvfølgelig i digitale.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Duelund_Support skrev:
Ld os få en tilbagemelding angående lyden. Efter min erfaring fungerer Black Gate kun i analoge kredsløb med meget modkobling. Og så selvfølgelig i digitale.
"Will do" prosjektet starter NU!
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Er spennt på dine lytteinntrykk Erland !

Liker Black Gate meget godt,selv om de kan vere en frustrasjon før de er innspillt. ;)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det spiller ingen stor rolle. Som nevnt er det enkelte som merker den ene enden med en strek helt eller delevis rundt kroppen. Den enden skal vanligvis til den mest negative enden. Jord hvis det er snakk om avkobling.



Jeg har vært litt borte i V-cap (teflon). De er merket med rød og grønn isolasjon på ledningne. Produsenten sa at de fleste synes det er best med signalet (eller pluss) inn på grønn og ut (eller jord) på rød. Men at de som benytter forsterkere med 300B har rapportert at omvendt er best. Eller helt omvendt ;)



Med elektrolytter har du ikke noe valg ;)
 
Topp Bunn