TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hører igjennom Boney James album «Detour» som ble sluppet i går. Jeg lytter til MQA versjonen og synes lydkvaliteten er bra. Herlig smooth jazz sax. Passer vel sikkert bedre sent i natten, men da sover jeg 😁

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mellom musikksporene er det dødsens stille. Helt fantastisk å lytte når det er slik og det låter slik jeg ønsker at det skal låte. Kan ikke forlange stort mer… 👍

    Chris Standring - Do not adjust your set

     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Chris Standring er blant mine absolutte favoritter og da passet det at jeg «la ved» det sporet. Har faktisk spilt CDn i kveld
    Chris Standring - Live In London via Spotify her. Må kanskje til å kjøpe nokre cdar. Liker det eg høyrer😃
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En kjølig, grå formiddag i Indre. Sitter og leser om inntrykk fra Horten og det virker litt som om folk er litt moderate og at det ikke er så mange høydepunkter som ellers? Dette snur seg muligens når flere har vært der.
    Her er forresten fra banketten i går kveld, da noen nevnte MQA og streaming. Ha en fredfull søndag! 😉

    A9A1A3BD-2DDB-4CA9-A5B0-C533B5B819BF.gif
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.330
    Antall liker
    35.015
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vi skulle vært der @TT. Da hadde det blitt god stemning, her i sørvest håper jeg solen tar en tur innom i dag. Resten av uken ser ut som jeg skulle ha besøkt Bergen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vi skulle vært der @TT. Da hadde det blitt god stemning, her i sørvest håper jeg solen tar en tur innom i dag. Resten av uken ser ut som jeg skulle ha besøkt Bergen.
    Tror det er like greit at vi holder oss hjemme, de spiller så høyt, har pling plongmusikk og uorden på kabler, så jeg tror ikke vi går glipp av noe 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det har blitt en lang lytteøkt i ettermiddag og tiden går så fort, når man hengir seg til musikken. Både CD, kassett og nettradio har det blitt. Liker veldig godt lyden av den nye kassettspilleren og med gode opptak, står den ikke langt bak CD i gjengivelse. Avslutter kvelden med denne. Takk for i dag!

    Philippe Saisse - Phar cry fra albumet Next voyage

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    En herlig mandag med regnvær. Hva annet kan en hundeeier ønske seg når man skal ut på morgenrunden. Jo, at man i skrivende stund får påminnelse om at man skal til tannlegen i morgen, på sms. Livet er herlig dere! God mandag!
    Chris Standring og Rick Braun - Almost september

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hmm. Fikk telefon fra tannlegen om jeg kunne komme en annen dag, ja vel sa jeg og fikk time om en måned. Greit nok det, har ingen plager og jeg utsetter gjerne den utgiften, men litt rart da at hvis jeg hadde ringt og spurt under 24t før oppsatt time, så hadde jeg fått gebyr. 😟 very pussy det der! 🤨

    Litt smooth jazz før jeg begynner med middagen

    Bona Fide - Coupe de Ville


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Oh, holdt på å gå på en smell nå. Trykket på kjøp på et Technics minianlegg på Finn, men etter å ha studert dette litt, så viser det seg at dette opererer med en multikabel/flatkabel ala slik som sitter i stasjonære pc og ikke normale RCA kontakter! Disse manglet (er visst flere flatkabler som trengs) og det fant jeg ut først etter jeg hadde trykket kjøp. Til alt hell hadde ikke selger trykket «aksepter bud» fra meg, så jeg rakk å trekke mitt bud. Ikke store beløpet, men med jobben å få tak i kabler, er jeg glad for at jeg slapp den utgiften. Tror jeg må ha mer is i magen 😎
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har i ettermiddag tatt begge de nyankomne kassettspillerne i nærmere øyesyn. Technics RS M13 aka «ungdomsmaskinen», virket som om den aldri har vært seriøst rengjort (lydhoder, kapstan, pressvalse osv). Ikke at den var spesielt møkkete, men noen tegn peker den veien. Helidigvis var heller ikke skrueforseglingen på høyre skrue på lydhodet brutt, så da slipper jeg finjustering av lydhodet på denne maskinen. Den fikk selvfølgelig en skikkelig rens. Samme runde med Luxmanen, men der var forseglingen brutt, men etter å ha testet både ferdiginnspilte bånd og egenproduserte, slår jeg meg til ro med at den også er i vater. 😉👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En fin innemandag med litt pusling og mye musikk. Ikke så mye lytting, men mer til det man til enhver tid driver med. Det fine med hifi/musikk, er at det er ingen oppskrift på denne hobbyen. Ingenting er rett og vrang, ingen musikk er for mer eller mindre intelligente mennesker, selv om noen tror eller ønsker å tro det. Det blir i mine øyne mindre intelligent å tro slikt. Det viktigste er å hygge seg med den musikken man selv liker, uansett hva andre skulle mene. Jeg holder meg til det jeg liker aller mest, nemlig smooth jazz, mnjaaa. Nå er det ihverfall natta her i Hurrahølet. Takk til @KjellR for sengelektyre. Skal straks lese!
    Takker så mye for i dag!
    Hør denne! ⬇
    Stanley Clarke og Esperanza Spalding - All over again


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nok en regntung dag, men det gjør meg ingenting. Hår nok å holde på med inne. Har hatt en skikkelig opprydding i klesskapet på morgenen og det resulterte i en plastsekk med klær til restavfallet og en halv sekk til Kirkens Bymisjon. Fint å kunne bidra litt og i tillegg få bedre plass selv. Rydderegelen jeg har: Det man ikke har brukt på tre år, kan kastes/gis bort. Funker hver gang og da savner jeg ingenting. Det gjelder selvfølgelig ikke arvegods ol. Straks tid for en kaffekopp og sweeetspot. Ha en ryddig tirsdag 😉

    Kool & Klean - Kiss the rain

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Der er vi på linje TT :) hvis ikke ting blir brukt uansett hva det er så går det i bosset, orker ikke fulle skap og skuffer med unyttige ting

    mvh
    Jepp. Det står fire containere ved butikken jeg bruker og da ble det en tur innom dem på tur til butikken i sta. Tre av dem er for utenlandshjelp og en til Kirkens Bymisjon. Jeg har sett hva sistnevnte gjør for folk som har kommet skeivt ut i livet (ikke regnbuefolket altså 😂) og det er imponerende. Skal man putte ting i de andre containerne, er det heller ikke sikkert det kommer dit det skal. Hva skal de med tjukk ullgenser for sempel? 🤪

    Har forøvrig tatt rom for rom og ryddet opp. Neste er «værste». Der er det en del ting som har passert muligheten for reparasjon, så da blir det en tur til gjenbruksstasjonen med elektronikk etterhvert. Da blir det plass til andre ting som nå står på gulvet.
    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er vel bare å innse at ikke alt er verdt å reparere. To forsterkere, en lydplanke, to kassettspillere og et par høyttalere gikk til de evige jaktmarker i dag! Godt med alt man har kvittet seg med

    19CCA3A4-1517-47F1-86CF-A2575E91A469.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Spiller litt på Stueanlegget i skrivende stund og disse små Daliene imponerer mer og mer. Jeg har alltid sett på Dali som et simpelt billigmerke med begrenset lydkvalitet, men det må jeg nok bite i meg igjen. Disse overrasker stort etter å ha blitt flyttet litt frem og tilbake, endret vinkel (toe in på svensk) og funnet sin plass der de spiller godt. Har faktisk båret Raunaene opp i «Værste» til lagring, da jeg muligens beholder disse små fuglekassene på stylter. Ikke umulig at «styltene» hadde hatt godt av sandfylling (det er visst mulig), men det låter flott som det er. Det er dessuten lenge siden jeg har hatt stativhøyttalere i trekasser lengre enn en uke. Forrige trekassehøyttalere med lengre opphold var Sonus Faber Extrema, uten sammenligning forøvrig. De spiller godt med en lavmælt 2x40W vintage Technics forsterker, men de blir litt blodfattige på lavt volum. Da er det fint at Technicsen har tonekontroller., men de benyttes med forsiktighet. Uansett artige høyttalere som gir musikkglede

    C0A0DFF7-10B9-4293-84D2-321F75B15B95.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En av de mange låtene jeg har lyttet til på Stueanlegget i kveld

    Steve Oliver - Tradewinds


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En ok dag i gjenbrukets tegn har det vært og bedre plass fikk jeg dessuten.
    9892F74C-8F4C-4604-8590-D44E90BF2DC0.jpeg


    Jeg er ikke ferdig med ryddingen, men nå er det lite som har med musikk og hifi fremover. Ønsker alle en fortsatt fin kveld og natt. Takk for i dag!

    Mark Etheridge - Love planet

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God dag!
    Sakte morgen og tar det helt med ro. En skogstur på formiddagen ble det. Fint i skogen på denne tiden, men litt bløtt. På hjemveien lå det faktisk to pakker i postkassen til meg, en fra Kina og en fra Albania!
    Førstnevnte var slitedeler til robotstøvsugeren, og de ble levert fra AliExpress på under 10 dager! Det har jeg ikke opplevd før og er ny rekord! Fikk estimert levering 1 november, så dette var meget bra!

    Pakken fra Albania

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fint å endelig få denne skruen, for da kan jeg få lagt ut en SL1210 til salgs. Om noen som følger tråden er interessert, så ta gjerne kontakt for mer info
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå er 1210 lagt ut på Finn og om du er interessert, så kan du oppnå rabatt ved å oppgi komps sitt navn på PM ved evt handel 😉
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.780
    Antall liker
    8.740
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    God dag!
    Sakte morgen og tar det helt med ro. En skogstur på formiddagen ble det. Fint i skogen på denne tiden, men litt bløtt. På hjemveien lå det faktisk to pakker i postkassen til meg, en fra Kina og en fra Albania!
    Førstnevnte var slitedeler til robotstøvsugeren, og de ble levert fra AliExpress på under 10 dager! Det har jeg ikke opplevd før og er ny rekord! Fikk estimert levering 1 november, så dette var meget bra!

    Pakken fra Albania

    Vis vedlegget 852722
    Er du spik spenna gæærn? Legge ut BÅDE navn og adresse. Noen kan jo STJELE identiteten din, sette deg i BUNNLØS gjeld samt føde barn med ditt navn 😱👿👿👿
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.305
    Antall liker
    83.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvis det er noen som virkelig tør å utgi seg for å være en 59 år gammel gris, med flass og høyt hårfeste og dårlig økonomi,så vær så god. Jeg tenker det er verre for den enn for meg!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn