TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Peis på!
    Ser forøvrig ut til at noen har gått skikkelig bananas på toppskruen på lageret og strammet til som om det står om liv. Sviver armen i det hele tatt?
    Det er korrekt observert. Det blir pirkearbeide her. Passer fint å holde på med arm på terrassen etterhvert. Der er det fine gliper som skruer og skiver kan løpe og gjemme seg ved demontering. Gleder meg allerede
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    I tillegg har forrige eier fjernet de flotte benene og erstattet de med tre stykker som denne til høyre. Det la jeg ikke merke til da jeg da jeg bestilte et nytt ben. Har heldigvis noen i back up på "lageret".

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Vet da pokker ikke hva jeg helt skal gjøre med spilleren. Det frister litt å bytte plint i en helt annen farge, men det gjør den mindre lettsolgt ved evt salg. Skal jeg beholde og bytte eller ikke? Er i stuss
    Synes disse er ganske så spenstige

    50696890-4270-45B0-BDFE-F096298AD3BD.png
    FC36A6FD-9FC3-4874-88E1-DD4D5EC0D0E4.png
    1BFAAC37-9EA3-40CF-A61C-C8C757A27324.png
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ser, at den stubben som kontravekten sitter på, henger lite.
    Trenger en ny gummiskive imellem. Skrue sitter inneni stubben bak :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Endelig er finværet tilbake i Hurrahølet og da kan jeg ikke holde på inne med fiklerier. Som tidligere nevnt, så er "the Bitch" et koseprosjekt som ikke skal stresses med. Uansett fikk jeg gjort unna det som var planlagt i dag, nemlig "puppen". Det var litt med overlegg jeg gorde akkurat det i dag, da det også skal gjøres med spilleren i Tesalongen, da jeg har enda en LED til formålet. Det er ikke vanskelig, men det er mye skruer som må løsnes og litt lodding. Var derfor greit å "trene" først. Dessuten var ikke veiledningen særlig godt skrevet. Italiensk og engelsk. Sistnevne oversatt med Google Translate. Er som å høre Yoda fra Star Wars.

    A102B27E-C8F4-499E-A253-BC4C0E208C6D.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Tror jeg lar spilleren være som den er og kaller det patina. Det finnes visst et nettsted der man kan taste inn serienummeret å få opp måned og år på når spilleren er produsert. Har gjort det med spilleren i Tesalongen og den er visstnok fra mai 1999. Også den hadde fått mye juling, men ser mye bedre ut nå. Tror heller ikke jeg skal koste på meg lokk, da jeg mangler hengsler. Bare der ryker jeg på ca kr1500,- om jeg går for det. Får se det dukker opp enda et vrak på Finn en vakker dag
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Litt rart!
    Ikke før jeg hadde skrevet innlegget over, så dukker det opp ikke bare ett lokk, men to lokk for Technics 1210. Sender melding til selger og han ber meg komme med et bud, noe jeg også gjør, men selger avviser budet, da han akkurat har lagt ut annonsen. Greit nok, men da ble det ikke lokk. Disse var visst slitne med mye riper og hakk, men originale, med "scoop". Det går flere tog, men det var jo litt rart
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Dette er jo hverken gullforgylte skruer, kobbertallerkner i bronse, ei heller plint i utrydningstruet treverk eller drivverk som er på verdensarvlisten. Dette er bare en enkel 1210/1200 som jeg forsøker å gjøre litt bedre. Derimot er den et ikon som platespiller og kanskje verdens mest solgte. Bygget som en tanks, grovbygd og staut, men de funker til det meste. Mange har kanskje hatt en slik eller har et forhold til denne. Den er som en gammel VW Boble.

    29B4891B-3F99-4323-8F5A-C56745FDFBEA.jpeg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ingen pakke fra posten? Ble ganske skuffa nå 🤣
    God kveld/natt TT.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ingen pakke fra posten? Ble ganske skuffa nå 🤣
    God kveld/natt TT.
    Beklager, men USPS sender pakken jeg venter på i ring på LAX, PostHvor håndterer pakkene fra UK, AliExpress har sendt pakker via Turkyie, saken fra Notodden er enda ikke postlagt og pakken fra Hadeland har just passert Lørenskog. Det er det jeg vet
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Sier han som har elbil på gårdsplassen

    Vis vedlegget 829129
    Nå har du tråkket over salaten! Bilen på gårdsplassen er hverken bråkete, illeluktende eller tidvis god på vinterføre; den er konstant skikkelig dårlig! Videre går den maks 100 km på en god sommerdag, og er på motor nummer 3 før passerte 70kkm, så den er alt annet enn en pålitelig Boble. Dessuten taper den seg i verdi som en ukesgammel reke i solsteiken/tonearm i mine hender.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg savner min gamle VW 1303 S den dag idag, uansett føreforhold! Måtte dessverre selge den - for dyrt å holde for en student!😔
    Tore
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Beklager. Tråkke i salaten er min spesialitet
    Over salaten!
    Har rundt regnet verdens mest upålitelige elbil og skulle gjerne hatt noe såpass skuddsikkert som en Boble, kanskje utenom en front av alufolie med bensintanken som en bombe foran beina på passasjeren, men ellers er batterimonsteret mitt et kroneksempel på tysk ingeniørkunst smurt på toppen av amerikansk middelmådighet og slurv og når ikke Bobla til tærne, hvis en Boble har tær da.

    Tilføyelse:
    Har alt for mye annet irriterende i hverdagen til at jeg orker å bli hårsår/tåsår på HFS. Her er det bare god stemning, men innser at ironi og sarkasme kan være litt vanskelig å formidle når jeg har, som en av mange litt rare hangups, en trang til å ikke bruke emojis.
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Langt i fra, TT. Du er bare fornuftig! Glemmer aldri turene hjemover fra Trondheim og opplevde ÷30°C oppe i Namdalen! Måtte av-ise frontruta hver kilometer omtrent! Nei, ikke hør på en sentimental gammel gubbe - med årene blir ungdomstiden mer og mer "rosafarget"! Men ville aldri ha kjøpt meg "boble" i dag!😅
    Tore
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Over salaten!
    Har rundt regnet verdens mest upålitelige elbil og skulle gjerne hatt noe såpass skuddsikkert som en Boble, kanskje utenom en front av alufolie med bensintanken som en bombe foran beina på passasjeren, men ellers er batterimonsteret mitt et kroneksempel på tysk ingeniørkunst smurt på toppen av amerikansk middelmådighet og slurv og når ikke Bobla til tærne, hvis en Boble har tær da.

    Tilføyelse:
    Har alt for mye annet irriterende i hverdagen til at jeg orker å bli hårsår/tåsår på HFS. Her er det bare god stemning, men innser at ironi og sarkasme kan være litt vanskelig å formidle når jeg har, som en av mange litt rare hangups, en trang til å ikke bruke emojis.
    Har ikke fulgt med på bilen din, men høres ut som en ID3.
    BTW.... beste bilen i sne og is, var da vi i ´72 kjørte 5 mann til Gol for å gå på ski, i en ............. Citroen 2CV.
    Satt aldrig fast. Opp ad bakke fra å stå stille: Bare full gas og hjulspinn, da hev den seg stille og lugnt opp i fart 👍 👍
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke fulgt med på bilen din, men høres ut som en ID3.
    BTW.... beste bilen i sne og is, var da vi i ´72 kjørte 5 mann til Gol for å gå på ski, i en ............. Citroen 2CV.
    Satt aldrig fast. Opp ad bakke fra å stå stille: Bare full gas og hjulspinn, da hev den seg stille og lugnt opp i fart 👍 👍
    ID3en fra helvete kalles Mercedes Benz Electric fra 2015. Alt fra Mercedes funker, alt fra Tesla faller fra hverandre. Skulle gjerne hatt en 2CV, gjerne med isroser i blomsterpotta på vinterstid.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn