TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Racket var i mye høyere kvalitet enn hva jeg trodde og fikk inntrykk av på bildene. Skikkelige dreide, gjengese bein med god passform. Godt beskyttede hyller i akryl også. Tipp topping. Anbefales.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ser at det nevnes strømmetjenester, smaken er jo så utrolig forskjellig. Det som jeg synes er herlig synes andre er noe tull. Men jeg drister meg frempå likevel; Når det blåser nordavind fra alle kanter og vinterdepresjonen lurer så kan et abonnement på Netflix og/eller HBO være en del av løsningen. Regner med at de fleste her har PayPal og jeg har ordnet betalingen til HBO via dem. Greit å slippe å oppgi kortnummer alt for mange steder. (Netflix abonner guttungen på så jeg henger meg på der :) )
    Jeg har virkelig hatt glede av Better Call Saul og Breaking Bad på Netflix, og Westworld og Game of Thrones på HBO.
    Og hvordan ser jeg på det ? Apple TV var greit, men med smart TV så ligger appene i TVen. Og med optisk fra TVen til DACen så blir lyden bra også.
    En liten avsporing i en hyggelig tråd som jeg følger med på.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Tusen takk for at du følger tråden!
    Jeg følger med på flere serier på linjær tv og de tas opp/finnes i ukesarkivet (Telenor), dessuten abbonnerer jeg på flere YouTube kanaler. Jeg tror faktisk at jeg ikke har nok timer i døgnet til å ha enda flere kilder med underholdning foreløpig. Jeg ser helst dokumentarserier som feks Gold Rush og alle "spin offs" til denne. Noen bilprogrammer på Viasat Explore og NRK nyheter. Innimellom disse, ser jeg nevnte YouTube kanaler og da er hele kvelden fyllt. Filmer ser jeg nesten aldri
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Litt musikk i lyse kvelden..

    Kenny Pore - Siempre del Corazon (always from the heart)

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    En god dag er på hell og det har kommet både smått og stort til gards. Førsteinntrykket av platespilleren var mildt sagt deprimerende, men slikt kan jo skje ved impulskjøp. Fallhøyden er som regel stor. Etter å ha tenkt litt og summet meg etter sjokket over all "taggingen", ser jeg at det faktisk er muligheter og ikke bare problemer og bortkastede penger. Jeg tror det er håp for spilleren og nå ser jeg fram til å brette opp armene og kanskje lage gull av gråstein. Ha en god natt og takk for i dag!

    Amandus - Quarter to midnight

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hei til alle på denne strålende fredagen!

    Her er det foreløping ingen planer for dagen, men tar det som det kommer. Det er spådd veldig varmt vær og da blir aktiviteten deretter. Skal nok kikke litt nøyere på "the bitch" for å planlegge hvordan den skal "angripes" på best mulig måte.
    Ønsker alle en god dag uansett gjøremål. Det er kanskje noen av dere som har siste arbeidsdag før en etterlengtet ferie, så riktig god ferie til dere!

    The Rippingtons - Temple of the sun

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    For de som lurer, så har jeg gitt spilleren (SL 1200) kallenavnet "The Bitch), da den ser så jævxx ut 😂💩
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    For å ikke virke stormannsgal og "cocky", har jeg valgt å redusere miniracket til bare en høyde. Dette medfører også at innspillingstiden vil bli vesentlig kortere, men ulempen er at rate gikk ned fra 96kHz til 44.1kHz 😌

    80936204-BAFD-419B-A0CF-26C1F339D065.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    For å ikke virke stormannsgal og "cocky", har jeg valgt å redusere miniracket til bare en høyde. Dette medfører også at innspillingstiden vil bli vesentlig kortere, men ulempen er at rate gikk ned fra 96kHz til 44.1kHz 😌

    Vis vedlegget 828060
    Hehe, ja man kan ikke få det hele for det halve som det heter ;) :ROFLMAO:
    God fredag!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    B2D18F55-4580-4FF6-8553-2A9AED4FCE69.jpeg
    Nok en pakke ankom. Her var emballasjen så dårlig at den pakket nesten opp seg selv på vei ut av postkassen. Hva er nå dette?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    D82079CA-E250-420D-B329-CA435DF6F183.jpeg
    Siden ingen klarte å svare etter hele 10 minutter, så skal jeg avsløre det selv:
    Dette er et komplett, uåpnet rengjøringssett spesielt beregnet på ReVox A 77 spolebåndspiller, men selvfølgelig passer det alle andre spolebånd og kassettspillere. Lå på finn for den svimlende sum av kr50,- + porto. Det var visst veldig mange om beinet og selger beklaget seg og synes han solgte det alt for billig. Men Han valgte likevel å selge det til meg, da jeg var først og han ikke rakk å endre prisen 😄
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det visst slik at jo høyere utetemperatur, jo mer skal det krangles og kveruleres i enkelte tråder. Når det i tillegg ikke vedrører folk, så skal man blande seg inn og hevde både det ene og det andre. For enkelte er folkeskikk et fremmedord som de ikke vet innholdet av. Det blir bare for dumt at voksne folk skal være slik. Jeg vurderer sterkt å ta en pause herfra til utetemperaturen er på et mer normalt nivå igjen. Ikke mye trivsel når det skal være slik
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    I hvilke tråder er det verst nå da?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Nå er det endelig fredag og helg og varmepumpen er satt i kjølemodus. Jeg er ikke så glad i denne varmen, så jeg holder meg mest innendørs hvis det er særlig over 23 grader. Ønsker alle en flott helg.

    Sonny Emory - Latina

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ennå til gode å bruke varmepumpe i kjølemodus i Norge. Jeg må ha rundt 20-22 grader på soverommet for å sove behagelig. I hvert fall ikke kaldere enn 20 grader. Har funnet ut at 27 grader er i det varmeste laget for å få en god nattesøvn.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Har ennå til gode å bruke varmepumpe i kjølemodus i Norge. Jeg må ha rundt 20-22 grader på soverommet for å sove behagelig. I hvert fall ikke kaldere enn 20 grader. Har funnet ut at 27 grader er i det varmeste laget for å få en god nattesøvn.
    Jeg sover i stuen om det blir for varmt på soverommet. Solen står på fra fem-seks om morgenen til ca 18, så det er ubehagelig. Som hjertesyk, er hverken høy temp eller lav temp (under -10-15) særlig gunstig. Det koster nesten like mue å kjøle som å varme, men den luksusen unner jeg meg. Har 21 i stuen akkurat nå og både kald drikke og YouTube kanaler som jeg abbonerer på nytes!
    Men jeg bruker så og si aldri klimaanlegget(kjøling) i bilen. Er like greit med et vindu på gløtt
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja hos deg er det alltid koselig @motoren Nå er helgen kommet og festen forrige helg er allerede glem, så du er straks på vei til puben!
    Vis vedlegget 828118
    Takk for det TT og samme kan jeg si om deg :) Ingen tur på puben de neste to ukene, da jeg er totalt utslitt etter sist helg.
    Kroppen trenger mye mat og hvile fremover ;)

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Litt musikk i kvelden

    Under the Lake - Whatever you wish for


     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    God helg, ja. Det kommer til et metningspunkt med diskusjonene her – men det er ikke bare her. Har erfart det samme på andre fora og Facebook-grupper jeg har vært med i. Folk er folk, og trøll er trøll. Tror jeg skal ta meg en selvpålagt pause fra sosiale medier på noen uker. Spille musikk, finne frem noen bøker jeg ikke har fått lest enda, øve på å balansere på slakk line. Skal forresten til Fredrikstad i nærmeste fremtid for å hjelpe moderen med å komme seg inn i omsorgsbolig. Kanskje prøver jeg å komme meg innom dagsenteret mens jeg er på de kanter? Hadde vært gøy hilse på in persona.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    God helg, ja. Det kommer til et metningspunkt med diskusjonene her – men det er ikke bare her. Har erfart det samme på andre fora og Facebook-grupper jeg har vært med i. Folk er folk, og trøll er trøll. Tror jeg skal ta meg en selvpålagt pause fra sosiale medier på noen uker. Spille musikk, finne frem noen bøker jeg ikke har fått lest enda, øve på å balansere på slakk line. Skal forresten til Fredrikstad i nærmeste fremtid for å hjelpe moderen med å komme seg inn i omsorgsbolig. Kanskje prøver jeg å komme meg innom dagsenteret mens jeg er på de kanter? Hadde vært gøy hilse på in persona.
    Da må du si i fra når du skal dit. Hadde vært veldig hyggelig å hilst på deg seh.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kom på.... Jeg skal til Varteig 11 juli, kommer til å være der mer eller mindre i tre uker, utenom en tur til Stockholm. Hadde vært gøy å tatt en tur innom.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Om du har lyst til å komme innom, eller noen andre som har lyst, så er det bare å sende meg en PM. Er hjemme i nesten hele sommer, bortsett fra første uke i august. Men si gjerne i fra noen dager på forhånd, så jeg rekker å kjøpe inn litt enkel servering

    EDIT: Kan også gjelde dansker ved fremvisning av coronaattest og med Tuborg som "medgift" 😂
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.796
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg kan også hente ved busstopp/jernbanestasjon, men alt avhenger av god kommunikasjon
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn