TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg må si jeg er imponert over Posten. Greit at pakken ble innlevert Coop Extra i Mosjøen fredag ettermiddag etter fristen og at noen surret med pakken lørdag, men den ble ikke sendt derfra før mandag ettermiddag og jeg fikk pakken i dag, onsdag ettermiddag! Slå den PostHvor!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og hva var det i denne store esken fra Mosjøen?
    Jo, disse. Bilder fra første test. Ikke mint, men enkelt. Få disse " up and shining" med litt insats. Som gammel rørlegger må jeg jo ha høyttalere av PVC avløpsrør. Ikke så mye bass i disse slik dem står nå, men med bedre plassering, så kan disse sikkert spille.fintp

    96FBF94C-F5A2-4835-AB18-D5EF558FD1D5.jpeg
    5C745283-44AE-4009-BB0F-9D452CC1C30F.jpeg
    5108535C-AF7B-45E0-852C-67DE02969C42.jpeg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    33.671
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du har talent for å snuse opp stilige ting. Skikkelig futuristisk 70 talls design på de der !
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Stilig TT, en kompis av meg hadde slike for mange år siden :) men ikke allverdens lyd i dem eller?

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det blir å polere her også 😂 og skumgummien på toppen er blirt permanent " memory foam" og seig som skismurning. Vet foreløpig ikke status på elementene, men i første test låt eet fint og ingen skurr eller andre ulyder. Mye moro for kr1500,- og noe å pusle med
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Stilig TT, en kompis av meg hadde slike for mange år siden :) men ikke allverdens lyd i dem eller?

    mvh
    Jeg hadde ingen forhåpninger etter jeg kjøpte de og jeg husker de låt forferdelig på 80 tallet, men jeg ble faktisk gledelig overrasket. Mye mellomtone og krisp diskant, men lite bass. Plassering kan gjøre noe med sistnevnte. Blir uansett gøyalt prosjekt. Og de kan bli tøffe sammen med Audio Innovation Alto anlegget
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg hadde ingen forhåpninger etter jeg kjøpte de og jeg husker de låt forferdelig på 80 tallet, men jeg ble faktisk gledelig overrasket. Mye mellomtone og krisp diskant, men lite bass. Plassering kan gjøre noe med sistnevnte. Blir uansett gøyalt prosjekt. Og de kan bli tøffe sammen med Audio Innovation Alto anlegget
    Ja det kan jo bli et hyggelig partnerskap :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vil si du ligger i 1. divisjon på svært mange parametre :) Sjanse for videre opprykk er vel ikke særlig stor med mindre du får en svært så velholden sponsor :D 🎶(y)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg vil si du ligger i 1. divisjon på svært mange parametre :) Sjanse for videre opprykk er vel ikke særlig stor med mindre du får en svært så velholden sponsor :D 🎶(y)
    Får si som en amerikaner ville ha sagt det: you're kidding me! 😂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    De kom i flere størrelser og jeg tror disse er de største fra Dantax
    Det er størrelsen det kommer an på.
    Gratulerer med morsomme høyttalere! Blir spennende å følge restaureringsprosjektet!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er størrelsen det kommer an på.
    Gratulerer med morsomme høyttalere! Blir spennende å følge restaureringsprosjektet!
    Sa brura! 😂
    Tusen takk! Det er mer på inngående og jeg trodde egentlig at det skulle komme i ettermiddag, men det skjedde ikke. Jeg gleder meg allerede til nye "leker" i morgen 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vel, uansett divisjon eller lag man spiller på, så er det aller viktigste at man trives med det man driver med. Jeg synes at det er moro og givende for tiden og blir ikke mettet med det første. Når jeg ser meg om, så ser jeg at jeg har grunnstøtt på 80 tallet, men det gjør ingen ting. Det er her jeg finner det som gir meg mest glede pr kr om det er noe som heter det. Nå litt musikk i kvelden.
    Alex Cortiz - The wrong pool party

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Du driver stadig å kvitter deg med ting, men jeg syns det kommer inn litt også… :unsure: :ROFLMAO:
    Som jeg sa i en post tidligere, jeg selger unna ting som ikke brukes eller jeg ikke har noe forhold til. Da får jeg dessuten mulighet til å kjøpe meg noen ting jeg faktisk har lyst på og som blir brukt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt artig: I en anne tråd var det bilde av en bok/karalog med oversikt over alle konserter i Drammenshallen fra 80 90 tallet. Jeg sendte vedkommende som postet bildet om det var han som eide boken og spurte om han kunne sjekke opp når Level42 var der. Mine barns mor og jeg var på konserten og jeg fikk kjapt svar tilbake at det var 24.oktober 1988. Vi var også i Skedsmohallen og Chateu Neuf, så det må ha vært noe før den tid. Så da må jeg jo spille litt fra dem

    Love games fra "første slbum". Det hvite med damen på. Det var et album før dette som het early tapes, men det var det hvite som de slo igjennom med

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En bra dag ble det utover ettermiddagen og kvelden og jeg gleder meg til morgendagen da jeg skal ta "kloakkrørene" nærmere i øyesyn. Topp var det dessuten å få et flott lokk til 2210 og ingen skjede skadd ifbm hulltagning. Må klappe meg litt
    På skulderen der 😁. Takker alle for en bra dag og ønsker dere en fortsatt fin kveld og natt.
    Siste ut i kvelden er Euge Groove - Vinyl


     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.365
    Antall liker
    35.100
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Litt artig: I en anne tråd var det bilde av en bok/karalog med oversikt over alle konserter i Drammenshallen fra 80 90 tallet. Jeg sendte vedkommende som postet bildet om det var han som eide boken og spurte om han kunne sjekke opp når Level42 var der. Mine barns mor og jeg var på konserten og jeg fikk kjapt svar tilbake at det var 24.oktober 1988. Vi var også i Skedsmohallen og Chateu Neuf, så det må ha vært noe før den tid. Så da må jeg jo spille litt fra dem

    Love games fra "første slbum". Det hvite med damen på. Det var et album før dette som het early tapes, men det var det hvite som de slo igjennom med

    Har alle minus det nyeste albumene til Level 42 på cd Har også vært på to konserter med bandet. "Early tapes" og "world machine" synes jeg er de beste.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    Har kikket litt mer på rørhøyttalerne og det jeg først trodde var en toveiskonstruksjon, viser seg være en treveis. At skumgummifronten er "long gone", viser gulvet ved foten av høyttaleren tydelig. Ny skumgummi er allerede bestilt fra en hobbybutikk på nett og bør være i hende om ca 1 uke. Ser at det blir litt jobb med å fjerne gammelt lim, men tipper det går greit med hjelp av tid og arbeidslyst. Ønsker alle en givende torsdag.
    3074B173-D5BE-4DD9-B19C-DBE0DD9175D4.jpeg
    21403170-D1B6-42DD-86B2-34D56B1CAC3A.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Når det gjelder elementene, så ser de som nye ut alle seks, så da er det kun det kosmetiske som blir arbeidsoppganven framover
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå renner det inn med pakker og brev!🤩
    Jeg tror jeg må i lønnsforhandlinger med "bombehunden", for i dag var det blånekting🤨. Altså ingen sjekk og dermed åpning på eget ansvar ! 😱
    84966FD9-A9CD-41F8-A736-E76657EA02EC.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Når bombehunden trekker seg bør man ikke da vurdere å sende pakka i retur?
    Skulle tro at Mickey bare gjør jobben sin. 😉
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Snille mennesker finnes fortsatt og en med stort hjerte er @tkr , som deler med de som mangler det essensielle for å få en PU opp å gå. Her dukket det opp ikke bare et sett, men to tilkoblingssett for PU. Tusen hjertelig takk Tønnes! Dette var supert gjort av deg!

    D97E7351-2E6F-4958-B1E3-CCFC153871D6.gif

    Og hva snakker jeg om? Jo disse!

    B9B5DA7A-3460-4098-A0DB-38720499DE5C.jpeg
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg kan forsikre deg om at dene ene pakken er trygg resten bør du la hunden lukte på ja :LOL:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Snille mennesker finnes fortsatt og en med stort hjerte er @tkr , som deler med de som mangler det essensielle for å få en PU opp å gå. Her dukket det opp ikke bare et sett, men to tilkoblingssett for PU. Tusen hjertelig takk Tønnes! Dette var supert gjort av deg!

    Vis vedlegget 785080
    Og hva snakker jeg om? Jo disse!

    Vis vedlegget 785081
    Viola da gamba eller var det Triola da Gamba? Da gjenstår bare å få justert den inn etterhvert 😍 Måtte ta i bruk internettet for å finne ut hvilken farge som skal være hvor. Og i disse krenketider, er sort utelatt til fordel for blå! 🧔🏿‍♂️👍🏿
    43F4BDA7-FFA9-4D5F-8425-1B06B30E9EEA.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og i den tredje pakken var det den strømpadde til Hovedanlegget. Denne har IEC kontakt på siden, så jeg må få laget meg en lang nok strømkabel før den blir satt i arbeid. Og har du sett noe som ligner før, så har du sikkert det 😉👍

    1F9B7C98-AE3B-4CE7-9E57-91CCB8DE4D76.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn