TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.772
    Antall liker
    14.574
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tja, ser ingen grunn til å le av den. Mer latterlig å ha 3k CDer liggende i esker i en bod slik som jeg har. Der blir de definitivt ikke spilt. Hos deg blir de i det minste brukt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tja, ser ingen grunn til å le av den. Mer latterlig å ha 3k CDer liggende i esker i en bod slik som jeg har. Der blir de definitivt ikke spilt. Hos deg blir de i det minste brukt.
    Det var det jeg hadde som mål også. Jeg prøver å drepe "ekornet" der det går og da blir det slik her
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er i mot å skyte dyr for moro skyld, bare så det er sagt. Det jeg mente med forrige innlegg, er at jeg har en lei tendens til å samle på så mye rart, så jeg prver å unngå å hamstre der det går og kvitter meg heller med ting framover som jeg ikke trenger eller betyr noe for meg. Det resulterer i bedre plass og bedre oversikt. Når jeg har "vanket" på loppemarkeder, bruktbutikker og antikvitetsbutikker i en årrekke, så har jeg rasket med meg mye rart. Jeg prøver heller å skaffe meg ting jeg virkelig har lyst på og ikke bare ting som er "kjekt å ha". Å når jeg endelig har kommet meg ovenpå mentalt, så har det i den siste tiden blitt mye på utgående og gromme ting (for meg) på inngående.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Denne "saken" fra Nordland som jeg fikk kjøpt etter skambud, ble innlevert Post i butikk fredag kveld og jeg fikk melding fra sender at nå var den sendt. I går, midt i lunsjen får jeg melding at forsendelsen har ankommet og kan hentes! Jeg sjekker Postens app og det viser seg at pakken kan hentes der den er innlevert! Jeg sender selger en melding om dette og ber om han kan sjekke det. Får beskjed tilbake at han er i "byen", men skal sjekke det opp når han kommer hjem. Rett etter jeg får svaret, kommer det nok en melding fra Posten om at forsendelsen er utlevert! 😱
    Jeg sender selger enda melding og han sier at han skal dea innom på veien hjem for å finne ut av det. Etter ca 25 min får jeg melding fra selger om at de har gjort feil hos Posten og at den som kan ordne opp i dette, kommer først mandag (i morgen). Så får vi se da, om de klarer å "svinge seg".
    I tillegg fikk jeg en melding fra PostHvor om pakke til meg og fikk valget om hjemlevering mot tilleg, noe jeg valgte. Det betyr vel en ekstra uke fra Langhus (19km herfra) og hit. Den som har lever, får se...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Denne "saken" fra Nordland som jeg fikk kjøpt etter skambud, ble innlevert Post i butikk fredag kveld og jeg fikk melding fra sender at nå var den sendt. I går, midt i lunsjen får jeg melding at forsendelsen har ankommet og kan hentes! Jeg sjekker Postens app og det viser seg at pakken kan hentes der den er innlevert! Jeg sender selger en melding om dette og ber om han kan sjekke det. Får beskjed tilbake at han er i "byen", men skal sjekke det opp når han kommer hjem. Rett etter jeg får svaret, kommer det nok en melding fra Posten om at forsendelsen er utlevert! 😱
    Jeg sender selger enda melding og han sier at han skal dea innom på veien hjem for å finne ut av det. Etter ca 25 min får jeg melding fra selger om at de har gjort feil hos Posten og at den som kan ordne opp i dette, kommer først mandag (i morgen). Så får vi se da, om de klarer å "svinge seg".
    I tillegg fikk jeg en melding fra PostHvor om pakke til meg og fikk valget om hjemlevering mot tilleg, noe jeg valgte. Det betyr vel en ekstra uke fra Langhus (19km herfra) og hit. Den som har lever, får se...
    Står ditt navn som mottager i den første meldingen fra Posten eller bare ditt telefonnummer?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det står at pakken fra x med hentekode xx xx er klar for henting lokasjon xxx osv
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Uansett, så kjæm ho Bolette Esmeralda på jobb i morra og da blir de nu andre bolla, er æ lovt
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da er det finito de la musica" for i aften. I morgen skal kompis til frisør for etterlengtet klipp. Det er fordelen og ulempen med hund som ikke feller hår. Jeg slipper "hundehårstøfler", men må i vegen for å få klippet ham med jevme mellomrom. Hsr ventet ekstra lenge denne gangen, da det var så kaldt i desember, men nå filkk jeg time. Ønsker alle en fortsatt trivelig kveld og natt.
    02497209-9DBF-4A0F-9162-78E99A7E2CEA.gif


    Peter White - Perfect moment


     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hvordan ble du så fan av smooth jazz, TT? Hvis jeg skulle skuet hunnen på lårene, hadde jeg tippet at du likte litt røffere saker.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvordan ble du så fan av smooth jazz, TT? Hvis jeg skulle skuet hunnen på lårene, hadde jeg tippet at du likte litt røffere saker.
    Jøye meg, det var da litt av et spørsmål å komme med så tidlig på morgenen! Gi meg litt betenkningstid, så skal jeg gi deg et svar. 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvorfor er jeg så fan av smooth jazz?
    det er det store og første spørsmålet jeg blir stilt før jeg får sukaten ut av øynene i dag! Hvorfor liker jeg bringebær bedre enn jordbærsyltetøy på vaflene? Også det et vanskelig spørsmål, men det begynte med The Beatles, fortsatte med ABBA og Tina Charles. Da var veien videre til disco kort. I ungdommen var det mye forskjellig, som feks Tom Robinson Band, Steve Miller, Supertramp, Manfred Mann, ToTo og Earth, Wind& Fire, men hele tiden var discoen mitt hjerte nærmest. Jeg var veldig glad i å danse på den tiden og var mye på byen. Musikken som ble spilt var jo disco og soul. Det ble senere mye jazz som Miles Davis, Hancock, George Benson osv. Så ble jeg med min bror på biltur i USA og han likte og liker gitarjazz og er gitarist selv. Hans forbilde den gang var Larry Carlton og Lee Ritenour og det ble spilt mye av de på turen og dessuten på radioen i bilen. Jeg likte veldig godt den musikken de spilte og siden har det vel bare "ballet på seg". Jeg er ikke så glad i vokal, så hvorfor skal jeg høre på samme historien de synger om gang på gang?
    Musikken for meg skaper en stemning, en reise igjennom sinnsstemning og minner. Det behøver ikke nødvendigvis være gode minner eller store ting, men også ting som har skjedd, småting i livet som kommer fram når jeg hører musikken. Dessuten hører jeg ofte forskjellige nyanser i instrumentene som kan være forskjellige fra gang til gang jeg hører den samme musikken og blir derfor ikke diktert av en stemme som skaper en "fast" form og stemning. Dette ble sikkert helt uforståelig og virkelighetsfjernt, men det er slik det oppleves. Jeg fikk forresten lyst på kaffe med vaffel nå...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Takk for fyldig svar, TT. Veldig artig å lese.

    Jeg er også veldig glad i instrumentalmusikk, da stemmer og tekst ofte kan forstyrre. Ta vår alles kjære BRÆMNÆS for eksempel. Jeg synes mye av musikken hennes er fabelaktig, og jeg liker stemmen også, men mange av tekstene blir veldig «damete». Blir som å gå inn i stua for å hente noe når kona har venninnebesøk – man føler seg litt utilpass LOL

    Apropos Ritenour. Mitt første møte med musikken hans gikk via en kassett min far hadde i kassettskuffen. På 80-tallet en gang. Albumet Captain's Journey. Masse stilig musikk der og topp personell med folk som Abraham Laboriel m.fl. Måtte skaffe meg CD-en i nyere tid. Ellers synes jeg mye av Ritenours musikk blir litt tam. Han er jo så flink, men det er noe med melodiene som ikke helt fenger, ikke like bra som de tidligste utgivelsene hans.

    Ellers av instrumentalmusikk blir det mye jazz av den litt mer masete sorten. Elsker bebop og Dizzy Gillespie, Cannonball Adderley osv. Det svinger så. Jimmy Smith og nyoppdagelsen Monty Alexander. Er så bra. Av softere ting liker jeg Dave Brubeck Quartet godt og artister som Stan Getz og Paul Desmond. Også liker jeg greier som Vestbo Trio, da :ROFLMAO: Jeg har spilt gitar siden jeg var sju-åtte år, så instrumental gitarmusikk er topp. Hørte mye på Shadows i tidlig ungdom, men det låter veldig utdatert nå. Men gitarmusikk som har den gode, skikkelig gitarlyden, ikke en million effekter og masse vreng, det er bra.

    Skitt! Nå må jeg jobbe. Ha en topp dag!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.772
    Antall liker
    14.574
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Men bringebær- foran jordbærsyltetøy på vafler? Det var definitivt det mest uforståelige i hele posten.
     
    • Wow
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Men bringebær- foran jordbærsyltetøy på vafler? Det var definitivt det mest uforståelige i hele posten.
    Men en annen kombinasjon jeg liker veldig godt, er frøknekkebrød med brunost og jordbærsyltetøy. Det kan jeg ikke kjøpe, for da spiser jeg opp hele pakken med knekkebrød på en gang og får skikkelig vondt i magen! Spiser faktisk til jeg spyr!
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.552
    Antall liker
    13.887
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Men en annen kombinasjon jeg liker veldig godt, er frøknekkebrød med brunost og jordbærsyltetøy. Det kan jeg ikke kjøpe, for da spiser jeg opp hele pakken med knekkebrød på en gang og får skikkelig vondt i magen! Spiser faktisk til jeg spyr!
    Rømme, røykelaks og jalapenos er knallgodt på vaflene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fikk kjøpt fem slike oppbevaringsbokser i plast på Europris i dag, mens Mickey var hos frisøren. Jeg måtte ha pappeskene som rotet i boden var i, til å sende det jeg har solgt unna. Så i ettermiddag blir det å få tilbake orden i boden etter "mammutsalget" 😂

    Mickey ble forøvrig kjempefin. Han hilser til alle på Sentralen
    image.jpg
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Fikk kjøpt fem slike oppbevaringsbokser i plast på Europris i dag, mens Mickey var hos frisøren. Jeg måtte ha pappeskene som rotet i boden var i, til å sende det jeg har solgt unna. Så i ettermiddag blir det å få tilbake orden i boden etter "mammutsalget" 😂

    Mickey ble forøvrig kjempefin. Han hilser til alle på Sentralen Vis vedlegget 784254
    Fin bisk!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter mye leting, fant jeg endelig passende skruer for Audio Technica VM95E og headshell. Det blir monoavspilling evt høyre eller venstre kanal frwmover, da jeg mangler to "lisser". Lurer forresten på om man får kjøpt løse "kabelsko" for PU ledninger? Har massevis av tynn kabel, men ingen "sko"

    Vis vedlegget 783968
    Skjønner ikke helt- er ikke de kablene festet i kontakter i headshellet også? Slik at man bare kan nappe dem ut av headshellet og erstatte dem med nye?

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Skjønner ikke helt- er ikke de kablene festet i kontakter i headshellet også? Slik at man bare kan nappe dem ut av headshellet og erstatte dem med nye?

    Mvh
    jo, jeg har bare ikke giddet å ta de av, for nå vet jeg hvor de er og skulle jeg finne to i en skuff, noe jeg mest sannsynlig ikke gjør, så får jeg bestille nye
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    jo, jeg har bare ikke giddet å ta de av, for nå vet jeg hvor de er
    Greit. Jeg har liggende ca. 50 sett med slike pickupkabler. Kinamikk, men de funker. 50 sett kostet uvesentlig mer enn 4 sett, så jeg kjøpte en hel forbrukerpakning. Hiver et par sett i en konvolutt i morgen og sender til deg. :)

    Mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Greit. Jeg har liggende ca. 50 sett med slike pickupkabler. Kinamikk, men de funker. 50 sett kostet uvesentlig mer enn 4 sett, så jeg kjøpte en hel forbrukerpakning. Hiver et par sett i en konvolutt i morgen og sender til deg. :)

    Mvh
    Jammen jammen, nå blir jeg i gjeld igjen da jo! 😍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Siden jeg har vært på handel hos Europris i dag, rasket jeg endelig med meg en ramme til et printet bilde som har hengt på kjøleskapet siden jeg var på Mallorca Smooth Jazz Festival i 2011! 😱
    Bildet viser Sandy Shore, grunnlegger av "world most popular smooth Jazz radio channel" ( www.smoothjazz.com )og Yours truly! (som nærmest elger seg innpå) 😍. En fantastisk aften med mange, mange artister! 🤩
    3DD01DBC-4D4B-449A-9AED-F6ECCD118EE1.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.897
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt musikk i kvelden nå

    Marion Meadows - No wind, no rain

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn