TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ikke bare gjør du meg, og mange flere, gladere når vi er inne på tråden din, men hadde jeg fått kloa i dette oppsettet ditt, hadde hele "ruklet" mitt fra 2018 "fått sparken"!😀
    Tore
    PS! NYDELIG!👍
    Tusen takk! Det er veldig hyggelig sagt av deg. Anlegget blirr nok her 😉👍
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nå mente jeg han som ligger på gulvet nede til venstre på bildet i innlegg 17668 :LOL:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    I morgen skal jeg finne FM Rumours og Vestbo som "ALLE" spiller her inne og lytte til de. Skal prøve å finne ut hvorfor de er så populære. Virker som de er den nye "Kari Bremnes" eller noe deromkring.
    er de blitt en hype?
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Nei, se det aner jeg ikke, men å høre herrene Chet & Earl få gitarene til "å synge", var en opplevelse, TT.👍 Kjempeflott!!!😀
    Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Straks nok en natt. Får ta siste "dansen" nå. Takk for i aften.
    Avslutter med Kool&Klean - Paradise

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    God morgen!
    Her er jeg allerede i gang med gjennomhøring av Fleetwood Mac. Like greit å begynne før jeg har hørt på annet og ørene er uthvilte. Kommer med lytteinntrykk etterhvert. Ønsker alle alle en givende dag. Hører på en MQA utgave

    FDB0844B-0BD3-431D-BEF7-E8977AE6B79C.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    I morgen skal jeg finne FM Rumours og Vestbo som "ALLE" spiller her inne og lytte til de. Skal prøve å finne ut hvorfor de er så populære. Virker som de er den nye "Kari Bremnes" eller noe deromkring.
    er de blitt en hype?
    Jeg ble «kjent» med Vestbo Trio via HFS. Nå spiller jeg gitar sjøl og liker godt jazztrioer, gjerne med gitar som hovedinstrument. Hører mye på Bill Frisell, Jakob Bro o.l. Vestbo Trio liker jeg veldig godt fordi det er flotte komposisjoner (akkurat passe blanding av det melodiøse og jazz), god lydkvalitet på innspillingene og bra traktering av instrumentene. LIker også gitarlyden veldig godt også. Men det er ikke smoothjazz, altså :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg ble «kjent» med Vestbo Trio via HFS. Nå spiller jeg gitar sjøl og liker godt jazztrioer, gjerne med gitar som hovedinstrument. Hører mye på Bill Frisell, Jakob Bro o.l. Vestbo Trio liker jeg veldig godt fordi det er flotte komposisjoner (akkurat passe blanding av det melodiøse og jazz), god lydkvalitet på innspillingene og bra traktering av instrumentene. LIker også gitarlyden veldig godt også. Men det er ikke smoothjazz, altså :)
    De skal få spille opp i Tesalongen etterhvert. Nå spilles Fleetwood Mac på Hovedanlegget og akkurat nå er det BANJOMUSIKK! 🤪
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Da var Rumours unnagjort' Dette var mange hits fra P4! Misforstå meg rett, mange av spor har jeg hørt tidligere, på radio, så de var ingen overraskelse, men gode låter som jeg kanskje mener er litt ihjelspilte. Så dettte albumet er ikke noe jeg MÅ ha føler jeg. Overrasker meg litt at det var noe banjo på albumet, da dette er rimelig utskjelt instrument her inne. Albumets høydepunkt er sporet Songbird, uten tvil. Stillingen mot Olle Jönssons band er foreløpig 1-1. Men hva jeg mener betyr ikke noe.
    Nå blir det ut på tur med kompis!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det er sikkert noen som lurer på hvorfor jeg kaller rommet Tesalongen, men svaret er ganske ganske innlysende, selv om jeg ikke drikker te. Technics selvfølgelig. Technicssalongen, men for enkelthetsskyld altså Tesalongen. Da var et av dagens små mysterier oppklart 😜
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det er et live samarbeidsprosjekt med Uffe Steen Trio. Bare til opplysning, hvis ikke du visste det. Ville kanskje begynt med det første albumet Less Talk.
    Ok. Dette er ihvertfall ikke i min gate. Makan til gitaronani skal man lete lenge etter! Sorry men jeg gir opp!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ok. Dette er ihvertfall ikke i min gate. Makan til gitaronani skal man lete lenge etter! Sorry men jeg gir opp!
    He-he. Jazztrio med gitar som soloinstrument, da blir det gjerne sånn. Men jeg er nok inhabil siden jeg spiller selv og er veldig glad i gitarmusikk.

    Men prøvde du Less Talk? Det er mye gitar der også, men på konserter dras det jo gjerne mye lenger.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    He-he. Jazztrio med gitar som soloinstrument, da blir det gjerne sånn. Men jeg er nok inhabil siden jeg spiller selv og er veldig glad i gitarmusikk.

    Men prøvde du Less Talk? Det er mye gitar der også, men på konserter dras det jo gjerne mye lenger.
    Ok. Skal gi den en sjanse, men ikke nå. Ble sliten av å høre på den, så nå trengs ørebalsam i form av smooth jazz 😉
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Noe som kan være mer i din gate, er to album på ECM med Dominic Miller, gitaristen til Sting. Absinthe og Silent Light. Veldig behagelig musikk, synes jeg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Da fikk jeg lagt ut denne på Torget og på Finn. Om noen som følger tråden ønsker å kjøpe, så slår jeg av kr 400,- om du oppgir hva min hund heter på PM ved kjøp! Det bør være en bra rabatt

    F1FD3910-3334-4AF0-9A3A-EE62700A28E0.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det kom en pakke og det morsomme er, at Tonje, den søte unge damen i min post i butikk, bare så meg, gikk i hyllen og fant pakken, uten å scanne først. Da skjønner man at man er "stamkunde" 😂👍

    D147DF32-C08A-441E-811E-E0B17FDF7458.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ikke har jeg hørt noe mer fra han jeg kjøpte karusellspilleren av ang manglende fjernkontroll. Litt dårlig synes jeg å ikke følge opp eller refundere noe av kjøpesummen. Samme det, det er ikke store beløpet det dreier seg om. Tok en kikk på Hifiengine om spilleren og fant nr på original fjernkontroll og jammen fant jeg ikke indentisk på ebay. Den er nå bestilt og da ordner seg der også.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    En fin dag ble det. Ting ordner seg som oftest og bra er det. Jeg har en roteskuff men bare ting til stereo og i den fant jeg et shell, som jeg hsr tenkt til å bruke på den Audio Technicaen som jeg hadde på Systemdek II. Da har jeg plutselig enda pu jeg kan benytte i Tesalongen om jeg får lyst til det. Det var mye annet rart oppi skuffen også, men det får jeg evt komme tilbake til senere.
    Nå litt smooth jazz i kvelden
    En veldig flott låt dette
    Eric Marienthal & Chuck Loeb - Crossing

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det ble så mye penere med original gummimatte på spilleren og i roteskuffen fant jeg dessuten et Ortofon platevater, så da fikk jeg sjekket status på oppstilling. No further action needed 😁👍
    8F36A4E3-BEB7-4D98-BACE-9798780E6722.jpeg
    DB5A0BE0-D2F6-40CC-A748-0EAA3B156ABC.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Fanken heller. Jeg lot meg irritere av den som burde hatt hvit stokk i Morsomme annonser. Hvorfor klarer ikke folk å lese hele annonsen. Jeg legger da ikke ut brukt utstyr til samme pris som man kan få kjøpt det for nytt. Så dum har jeg enda ikke blitt
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fanken heller. Jeg lot meg irritere av den som burde hatt hvit stokk i Morsomme annonser. Hvorfor klarer ikke folk å lese hele annonsen. Jeg legger da ikke ut brukt utstyr til samme pris som man kan få kjøpt det for nytt. Så dum har jeg enda ikke blitt
    Så det ja,ikke noe å bry seg om TT😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Nå får det bre bra for i dag. Synes jeg fortsatt hører den masete gitaren fra Vestbo i det fjerne. Da det ble nevnt jazztrio, tenkte jeg mer ståbass, piano og trommer med visp, men det tok jeg feil. Det dro i veg med gitar allerede på første spor, så jeg fikk bakoversveis. Det ble noe roligere etterhvert, men så var det på an igjen. Avslutter med denne perlen som ble skrevet på 1940 tallet og som fremføres av pianisten Beegie Adair (84)
    Takk for i aften!

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    God morgen!
    I dag har jeg heldigvis ingen store planer. Det blir å pusle litt i Tesalongen. Jeg tror jeg skrinlegger videre lytting til Vestbo i denne omgang, da jeg allerede er på minussiden forventningsmessig. Ønsker alle en fin dag uansett musikkvalg!
    Her blir det uansett smooth jazz 😉👍

    Earl klugh - Dance with me

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    He-he

    Vestbo satt skikkelig spor, skjønner jeg? :ROFLMAO: Rart hvordan musikksmak kan være så forskjellig, uten at det ene er noe bedre enn det andre altså. Selv synes jeg Vestbo er svært så behagelig, sammenlignet med hissig bebop f.eks. Andre elsker atonal, disharmonisk frijazz, der melder jeg pass. Smooth jazz blir for glatt og snilt igjen for meg, men samtidig liker jeg duse, deilige syngedamer som Melody Gardot. Godt det er lov å være forskjellig og at en er blitt såpass tilårskommen at en kan gi beng i hva andre synes :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn