TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Så artig. Ikke umulig at også han har rappet sine, men det får jeg desverre aldri svar på. Jeg har en annen type også, et annet ølmerke, det også tysk, med hjort på. Det skal benyttes neste lørdag 😉
    De heter noe ala Wilfeler Jägerbrau. Jeg er ikke så god til å tyde hva set står. De har dessuten bred gullkanr øverst
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    De heter noe ala Wilfeler Jägerbrau. Jeg er ikke så god til å tyde hva set står. De har dessuten bred gullkanr øverst
    Far din må ha rekt mye rundt i Hannover. Wülfeler Brauerei var et hannoveransk bryggeri som gikk konken en gang på 80- tallet.

    wulfelerjagerbrau.jpg


    Herrenhäuser Brauerei eksisterer fremdeles. De Wülfeler- glassene dine er nok samleobjekter.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Far din må ha rekt mye rundt i Hannover. Wülfeler Brauerei var et hannoveransk bryggeri som gikk konken en gang på 80- tallet.

    Vis vedlegget 781689

    Herrenhäuser Brauerei eksisterer fremdeles. De Wülfeler- glassene dine er nok samleobjekter.

    Mvh
    Faren min var lærer på Radio & TV på Sogn Yrkesskole i en mannsalder og det var turer med avgangseleveve til både Holland /Phillips og Tyskland / Telefunken/Grundig osv., så det er nok på disse turene glassene stammer fra
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Googlet litt og etter det jeg skjønner, så var Telefunken i Hannover og Philps i Eidhoven (NL)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Du får si ifra om du er interessert i glassene m hjort på 2 stk. @tkr
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du får si ifra om du er interessert i glassene m hjort på 2 stk. @tkr
    Takk for tilbudet, TT, men hvis jeg begynner å samle på glass i tillegg til LPer, pickuper og tonearmer, vil Madammen, som er født og oppvokst rett utenfor bygrensen til Hannover, gjøre unevnelige, men smertefulle og antakelig dyre ting med meg. 😵
    Mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Takk for tilbudet, TT, men hvis jeg begynner å samle på glass i tillegg til LPer, pickuper og tonearmer, vil Madammen, som er født og oppvokst rett utenfor bygrensen til Hannover, gjøre unevnelige, men smertefulle og antakelig dyre ting med meg. 😵
    Mvh
    Tenkte kanskje siden du mente de var sjeldne og dere har røtter derfra... men ikke noe stress. Jeg selger for billig sier de her inne, så prisen hadde uansett blitt hyggelig. De betyr ingenting for meg. Så om du ombestemmer deg, så står de her
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    @tkr. Det var faktisk tre glass. Kjøp to og få det tredje med på kjøpet! 😉

    Ser det er MGP på TV og det gidder jeg ikke se. Det har utviklet seg til å bli et show for xxxx og andre interesserte. Et år sa jeg hva jeg mente om MGP her inne og da fikk jeg skriftelig advarsel fra moderator som stod helt til det ble HFS4 Tror det var i 2012! 🙂Får spille litt musikk fra karusellen på Hovedanlegget i i stedet. Ha en flotr aften alle!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    @tkr. Det var faktisk tre glass. Kjøp to og få det tredje med på kjøpet! 😉

    Ser det er MGP på TV og det gidder jeg ikke se. Det har utviklet seg til å bli et show for xxxx og andre interesserte. Et år sa jeg hva jeg mente om MGP her inne og da fikk jeg skriftelig advarsel fra moderator som stod helt til det ble HFS4 Tror det var i 2012! 🙂Får spille litt musikk fra karusellen på Hovedanlegget i i stedet. Ha en flotr aften alle!
    Fornuftig tidsbruk!

    Her er Madammen på senvakt, og jeg leker meg litt med Metric Halo og gainstaging mens jeg spiller vinyl:

    rumours.jpg


    Foreløpig er det dødt løp mellom blodmoddet Denon DL 103 R/SAEC 506 og Lyra Parnassus/Fr 46 S.

    Mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det albumet har ikke jeg. Eneste jeg har er et grønt et på CD. Inneholder bla Little lies. Husker ikke albumtittel. Fint album forresten
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Fant etterhvert ut at FM albumet heter Tango in the night utgitt i 87, noe som av eliten mener ikke er et ekte FM album, men det dr.... jeg i.. det ble ihjelspilt på slutten av 80 tallet

    . Nå, endelig litt smooth jazz fra Paul Hardcastle - Happy go lucky

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det ble en lang økt i Tesalongen i dag, nesten syv timer, minus lunsj, humdelufting og div annet. Gøy å få opp glansen i platetallerken igjen og fått lyttet til gamle låter som gjenskaper gode minner. En flott dag. Litt musikk på tampen før roen senker seg i heimen
    Takk for i aften!
    Rick Braun - Versage on the floor

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hei!
    En ny morgen med nye muligheter og utfordringer. Ønsker alle som ikke har det så bra eller er syke, både fysisk og psykisk, riktig god bedring og ta vare på deg selv. Snakk med noen, spesielt om du sliter psykisk, det er ikke alltid lett, men prøv, det hjelper ofte med en prat. Ha en rolig søndag!

    902F3E41-2433-4136-BDB1-C2A30A34F4BE.jpeg


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Tusen takk for det. Jeg har selv nylig kommet meg ut av bunkersen, men veien tilbake dit er veldig kort vet jeg. Man kan se frisk og rask ut, men innvendig kan det være en storm av tanker og følelser som er veldig tøft å takle. Går man med gips og krykker, får man straks forståelse og sympati, sliter man psykisk, skygger folk banen. jeg snakket av erfaring. Jeg er ikke redd for å snakke om det og ikke skammer jeg meg over det. Det er vel ingen som skammer seg over et beinbrudd? Jo mer jeg snakker om det, jo mer forståelse får jeg og lettere blir det for andre og forholde seg til det. Viktig med åpenhet tenker jeg

    Norman Brown - Piece of mind


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    I dag skal jeg avslutte budrunden på det tyske militærbeltet på Finn kl 15 og det har gått over all forventning. Det har vært rekordmange innom annonsen, faktisk flere enn da jeg solgte Extremaene. Blir spennende å se hva det til slutt ender på. Dessuten dukker det opp en som skal kjøpe et par ht stativ jeg også har ute på Finn, så dette blir bra. Jeg får mer og mer plass og mindre og mindre å bekymre meg over.
    Nok en låt skrevet av Stevie Wonder; her er Incognito med Don't you worry bout a thing

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Masse styr med budrunde, da jeg samtidig fikk masse spørsmål om noe annet jeg hadde på Finn akkurat samtidig som budrunden avsluttet. Luksusproblen, jeg vet. Men stressende nok.
    Beltet gikk for kr 2700 og jeg hadde tanker om 12-1500,- så jeg er kjempefornøyd. Godt å få fandenskapet ut. Jeg vil ikke assosieres med folk med snaut hår og boots.
    Så jeg er en happy man!


     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Her har det vært aktivitet :) Spilleren ble fin TT - kunne tenke meg en tilsvarende. Men så var det den lokale ayatollah da...
    Akkurat nå sitter undertegnede med en litt sliten skrott etter en "frisk" hyttetur i helgen. Lurer på om et glass rødvin hjelper...
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ha ha @KjellR Det stod jo til og med i avisen at man skulle droppe hyttetur i helgen! 😂🤣😂 Ta deg et glass eller fire 😉👍
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Har du enda de søte resonansdempende musene dine? Har en "skranglete" blueray spiller som kanskje hadde hatt godt av noe slikt...
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Har du enda de søte resonansdempende musene dine? Har en "skranglete" blueray spiller som kanskje hadde hatt godt av noe slikt...
    Bollemusene ble solgt parvis før jul desverre
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Takk for raskt svar... hmmmm... da får jeg ta med meg ziplock pose og fylle den med blåsesand.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.130
    Sted
    Under stjernene
    Sann historie: Minner meg om Koreaneren som hadde reis helt til Tromsø midt på sommeren, og troppet opp på turistinformasjonen og proklamerte at han gjerne ville se nordlyset og pingvinene... :LOL:
    Fysioterapeuten min i Rethymnon fortalte at en svenske hadde kommet innom en regnversdag å spurt etter solarium. Han hadde svart at det fantes ikke det på Kreta :love:
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Jeg husker ikke hvem jeg fikk tilsendt disse av, om det var Audiom eller om det var Trondmeg, men uansett er jeg så taknemlig for å ha disse "biblene" her og de benyttes ofte som oppslagsverk, da det faktisk går kjappere enn å søke på nett. De oppbevares alltid i Tesalongen og jeg er meget forsiktig med dem. Litt dårlig bilde, men det får gå. Vi er jo i Øltimen! 😉 Vis vedlegget 781644
    Ah - gull!

    Husker alle utenom 78/79 veldig godt. Lurer på om jeg kan ha noe slikt i rotet på loftet. Hmmm, kanskje ta et søk i div. esker....
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ah - gull!

    Husker alle utenom 78/79 veldig godt. Lurer på om jeg kan ha noe slikt i rotet på loftet. Hmmm, kanskje ta et søk i div. esker....
    Si gjerne ifra om du finner de du har. Ikke umulig det kan vanke en real slant for de jeg evt mangler. 😉
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Må ha litt smooth jazz i sene ettermiddagen her

    Stanley Jordan - Dreams of peace

     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Nei det er snikkers og tvist, første bil glemmer man aldri. Min var en Mexicogelb Audi 80GLS m automatgir
    Fargen var som bestemors undertøy, ikke særlig lekker, men den ble jeg glad i. Ble forøvrig solgt til en polakk, Zignieb, som tydeligvis aldri hadde kjørt automatgir før. Da han skulle prøvekjøre, hadde han med seg to av kompisene sine, Maruz og Piotr, de hadde ikke peiling på bil de heller. Da vi skulle kjøre avgårde, satte han bilen i Drive og vi dro avgårde, da vi passerte 30-35km/t, skulle han clutche! Han tråkket derfor bremsepedalen i bunn og da ble det plutselig nærkontakt med frontruten for alle fire. Jeg fikk klem av Maruz og Piotr samtidig. Zignieb kjøpte bilen og hørte aldri noe mer fra dem. 😬

    3B3550D4-C042-49D6-8942-26888577BB31.png


    Michael Manson & Brian Culbertson - Outer drive
    Smooth Jazz selvfølgelig! 👍

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Nå forsvant et par med høyttalerstativ ut døren her. Godt å få ting som jeg ikke bruker og aldri kommer til å bruke unna. Nå har det vært rene loppemarkedet her en stund. Jeg synes det er artig og er givende å holde på med. Får dessuten mulighet til å skaffe meg annet som jeg heller har lyst på. Det er flere enn meg som holder på slikt og gjerne i større skala enn meg, men det er artig.
    Oli Silk & Vincent Ingala - New bounce

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Nå forsvant et par med høyttalerstativ ut døren her. Godt å få ting som jeg ikke bruker og aldri kommer til å bruke unna. Nå har det vært rene loppemarkedet her en stund. Jeg synes det er artig og er givende å holde på med. Får dessuten mulighet til å skaffe meg annet som jeg heller har lyst på. Det er flere enn meg som holder på slikt og gjerne i større skala enn meg, men det er artig.
    Oli Silk & Vincent Ingala - New bounce

    Gøy å handle på den måten. Holder på sånn selv, og av til går det sånn unna at jeg føler jeg meg som en tater med ADHD, hvis det er lov å si. Er nesten så jeg kunne installert pakkestasjon i entreen med stativ for tape og klingfilm og hyller for papp og isopor (pakker godt, se).
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Gøy å handle på den måten. Holder på sånn selv, og av til går det sånn unna at jeg føler jeg meg som en tater med ADHD, hvis det er lov å si. Er nesten så jeg kunne installert pakkestasjon i entreen med stativ for tape og klingfilm og hyller for papp og isopor (pakker godt, se).
    Det gikk hardt ut over eskene jeg hadde lagret ting i boden. De måtte tømmes for å få sendt avgårde sakene og nå er det straks tomt for pakketape. Den er uvurderlig i denne sammenheng. Jeg bruker den klare pakketapen, da jeg syns den brune ikke limer så godt. Dessuten fin til å heldekke adresselappen, slik at den ikke skades. Tater og neger er ikke lov å si, derfor sier jeg deg det nå. Jeg fikk advarsel fra høvdingen torsdag fordi jeg sa både det og mye annet.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Nei det er snikkers og tvist, første bil glemmer man aldri. Min var en Mexicogelb Audi 80GLS m automatgir
    GLS. Jøss. Den var relativt sjelden vare. Her i gården var den en'79 Audi 80L. Med 1.3l på 60hk. Den var hvit med blått interiør...
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    GLS Jøss. Den var relativt sjelden vare. Her i gården var den en'79 80L. Med 1.3l på 60hk. Den var hvit med blått interiør...
    Hadde 79 jeg også. LS hadde 75hk, men GLS hadde 85hk pga automatgiret. Brunoransje velurseter og tofraget interiør, samt sotede ruter og turteller!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Hadde 79 jeg også. LS hadde 75hk, men GLS hadde 85hk pga automatgiret. Brunoransje velurseter og tofraget interiør, samt sotede ruter og turteller!
    Det var tilnærma drømmebilen min dengang. 1.3l gikk bedre en man skulle tro. Mener å huske at den veide bare 920kg. Fikk den i 168 km/t. Da ville den ikke mer. Synes den var storveis å kjøre. Lurer på hvordan det ville ha vært å kjøre en sånn i dag.....
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det var tilnærma drømmebilen min dengang. 1.3l gikk bedre en man skulle tro. Mener å huske at den veide bare 920kg. Fikk den i 168 km/t. Da ville den ikke mer. Synes den var storveis å kjøre. Lurer på hvordan det ville ha vært å kjøre en sånn i dag.....
    LS og GLS hadde 1,6L. Drømmen var en 80 GTE
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn