TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    For deg som F1 interessert har du kanskje fått med deg at Frank Williams gikk bort i dag:(
    Nei. Pleier å lese nyheter på F1 appen hver dag, men siden det ikke var noe løp i dag, så har jeg ikke vært innom. Det var enormt trist
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    agree to disagree :) selv er jeg "antivax" og støtter clapton 100% i sine uttaleser. er litt kjipt for han og måtte ta en vaksine som gjør at han ikke kan gjøre det han kan best. nemlig spille gitar. får håpe han får tilbake "hendene sine"
    Uten å ville lage bråk i TT sin eminente tråd.. Folk som ikke tar vaksine er jæ egoister som lar andre bære børen i den tunge stunden vi er midt inni i. Når fellesskapet må betale, på form av økt belastning på helsevesenet, fordi en er seg selv nærmest er det jæ usympatisk av de som velger å kun tenke på seg selv!

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Spiller ingen rolle for meg hvor diskusjonen tas. Her er det plass til det meste, men jeg sier i fra om det går over styr
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spiller ingen rolle for meg hvor diskusjonen tas. Her er det plass til det meste, men jeg sier i fra om det går over styr
    Jeg skal ikke si mer om dette. Er bare en tanke lei av konspirasjonsteorier, egoister, charter-Svein, Qanon og covid generelt. Ønsker at vi skal få et godt, vanlig liv. Jeg har tilogmed 5G tlf.. 😄
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg velger å ikke trykke liker på noen av innleggene da jeg ikke ønsker å ta noens part i diskusjonen.

    Musikk har det vært lite av i dag og det rettes på umiddelbart. Bare en liten historie knyttet til låta. I januar kjøpte jeg meg et GoProkamera for å ha som dashcam i bilen.Jeg tok noen opptak mens jeg kjørte og en av sangene som ble spilt i bakgrunnen på opptaket var akkurat denne. Jeg la ut klippet på YouTube og etterhvert fikk jeg epost fra YouTube om at noen av sangene hadde opphavsrett og dermed kunne ikke videoen vises i enkelte land. Disse landene var knapt kjent for meg. Tror det var slik som Mali, Burundi, Tibet og Malaysia. Det kunne dessuten bli snakk om rettsak om videoen fortsatt lå til offentlig beskuelse på YT. Det ble til at jeg redigerte om filmen og la den i sk Privat visning. Det betyr at bare jeg har tilgang, men jeg kan gi andre linken til videoen. Har ikke hørt noe siden... 😄


    Johnny Britt og Marion Meadows - The way I feel
    Smooth jazz selvfølgelig....og solnedgang!



     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Her er linken til videoen. Så den akkurat nå og som dere hører i videoen, så er ikke musikken særlig femtredende, men alikevel fikk jeg altså skrape av YT

    Info om opptaket: minus 10-12grader og litt etter kl 15:00 12/1. Jeg som kjører. Sted:Tomter til Knapstad/hjem

    Første låt er nevte låt


     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For et par år siden fikk jeg PM fra Høvdingen vedr et bilde jeg hadde brukt i min tråd av James Brown (sakset fra web`n). Høvdingen hadde blitt kontaktet av noen som eide rettighetene til bildet, og de truet med søksmål om det ikke umiddelbart ble fjernet fra innlegget :oops: .
    Hvordan de i allverden fant det ut…?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jøss. Det var en nisse på Finn som brukte et av mine bilder i sin annonse, husker ikke hva det var, men jeg hadde tidligere solgt tilsvarende produkt. Jeg sendte ham en melding om At det var mitt bilde og jeg ba ham vennligst slette det. Noe han ikke gjorde. Jeg gjorde ikke noe mer ut av det.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    I morgen er det spådd hvit nedbør her og fortsatt kaldt, kan ikke si at jeg er særlig fornøyd med det, da jeg hater snø. Jeg får ikke gjort noe med det, men godt å ha sagt det 😄. Sikkert moro for barna da og vær du sikker på at det blir KAOS på veiene. Skal ikke mer enn noen få mm snø før det smeller i trafikken, enda det advares fra flere hold i forkant. Bare vent.

    En herlig låt som jeg også spilte i går i Tesalongen
    Chic - Savoir Faire (i videoen også med Technics!) 😍

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Siste herfra i kveld. I morgen er det endelig mandag folkens. Ha en givende uke' Prekæs 😉👍

    savner litt cabben jeg hadde når jeg ser denne videoen

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    God formiddag!
    Iskald morgen i Indre og hele -10 grader her da vi var ute for litt siden. Solen hadde ikke kommet opp enda, men månen smilte til oss i kulda. Ha en toppers dag!

    CAC8BBD7-46F2-48EF-AFBF-06CDDE3E3A8F.jpeg

    Jimmy Sommers - Fly me to the Moon

     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God formiddag TT :) Her våknet jeg til -4,5 kalde grader :( det er kaldt her i sjøkanten.
    Ha en fin dag

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Uten å ville lage bråk i TT sin eminente tråd.. Folk som ikke tar vaksine er jæ egoister som lar andre bære børen i den tunge stunden vi er midt inni i. Når fellesskapet må betale, på form av økt belastning på helsevesenet, fordi en er seg selv nærmest er det jæ usympatisk av de som velger å kun tenke på seg selv!

    synd og bli satt i en bås for og ha egen menig om dagen. jeg er hjerte operert flere ganger. jeg har hatt covid og er ferdig med det. som sagt agree to disagree. jeg går ikke etter din egoisme HCS :) jeg gir faen i hva du dytter i deg til vanlig ikke mitt problem. det er ditt. samme som du sikkert føler for meg:) om jeg er vaksinert eller ikke har ingen ting og si for smitte og det vet du like godt som meg. og de som virkelig har fått betale for denne krisen er slike som meg og mange andre som sliter med blandt annet handicap.... så ikke gå ned den veien plz...
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg får poste et hundebilde jeg også.
    Mickey hilser til alle andre dyr, fisker, amfibier, insekter, dukker, levende og døde organismer og venner med alle typer "kjæledyr" inkl de som har har alle former for fetisjer på Sentralen!

    8C6DAC3F-4B07-4DEA-A49B-A503DA355695.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    I morgen er det spådd hvit nedbør her og fortsatt kaldt, kan ikke si at jeg er særlig fornøyd med det, da jeg hater snø. Jeg får ikke gjort noe med det, men godt å ha sagt det 😄. Sikkert moro for barna da og vær du sikker på at det blir KAOS på veiene. Skal ikke mer enn noen få mm snø før det smeller i trafikken, enda det advares fra flere hold i forkant. Bare vent.
    Hørte akkurat på 12 nyhetene på NRK Østfoldsendingen og da kom farevarselet om glatte veier ifbm kommende snøfall....
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.576
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    synd og bli satt i en bås for og ha egen menig om dagen. jeg er hjerte operert flere ganger. jeg har hatt covid og er ferdig med det. som sagt agree to disagree. jeg går ikke etter din egoisme HCS :) jeg gir faen i hva du dytter i deg til vanlig ikke mitt problem. det er ditt. samme som du sikkert føler for meg:) om jeg er vaksinert eller ikke har ingen ting og si for smitte og det vet du like godt som meg. og de som virkelig har fått betale for denne krisen er slike som meg og mange andre som sliter med blandt annet handicap.... så ikke gå ned den veien plz...
    Du glemte barn som ennå ikke har fått lov til å ta vaksinen. Ja, smitten er det men hvor kraftig smitten er er som regel ikke lik for de som velger å stå over (og ikke har hatt). Kjenner en familie der hyper-religiøse tankegang gjorde at de ikke valgt å ta vaksinen. Begge foreldrene endte opp på sykehuset i flere uker.
    Du velger så klart hva du ønsker å putte i deg, eller ikke. Jeg ser på dette som en dugnad der alle som kan bør være med.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    bruno.jpg

    dette er min greker i fra lesvos. tidligere flykting. der nede på øya ble hundene slaktet for og gjøre plass til immegranter. fikk heldighvis fikk han dratt der i fra før alle løshunder ble slaktet. og ja han ble vaskinert før tur hjem:)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Vi gikk en tur i skogen just og litt lenger framme på stien kom det en kar med en hund løs og jeg måtte stoppe opp for å få på båndet til Mickey. Ikke før jeg hadde fått på bådet nærmet karen seg og spurte om jeg var på Hifisentralen og om jeg var TT?
    "Ja du får se på capsen min" svarte jeg. Det viste seg at det var et forummedlem som hadde kjent igjen Mickey på et bilde jeg postet for noen dager siden og han gjenkjente stedet der jeg hadde tatt det. Vi ble stående å snakke en stund og det var veldig hyggelig. Mickey og hans hund "fant tonen" og løp frem og tilbake og hadde det moro. Utrolig artig å møtes på det viset.

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    frode n

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Innlegg
    227
    Antall liker
    328
    Vi gikk en tur i skogen just og litt lenger framme på stien kom det en kar med en hund løs og jeg måtte stoppe opp for å få på båndet til Mickey. Ikke før jeg hadde fått på bådet nærmet karen seg og spurte om jeg var på Hifisentralen og om jeg var TT?
    "Ja du får se på capsen min" svarte jeg. Det viste seg at det var et forummedlem som hadde kjent igjen Mickey på et bilde jeg postet for noen dager siden og han gjenkjente stedet der jeg hadde tatt det. Vi ble stående å snakke en stund og det var veldig hyggelig. Mickey og hans hund "fant tonen" og løp frem og tilbake og hadde det moro. Utrolig artig å møtes på det viset.

    Vis vedlegget 768031

    Det var meg som traff TT, veldig hyggelig og treffe mennesker med like interesser. Da jeg kun bor litt lenger ned i bøgda hadde det vært artig med litt stereo besøk. Hunder er og velkommen, men ikke katter, da min hund Lise er i fult jakt modus når hun ser katter eller rådyr.
    DSC_0455.JPG
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    I dag ble det nok siste tur på barmark i skogen, da snøen kommer i løpet av natten. Fin utsikt vestover og siste åsen er etter det jeg kan se er Hurumlandet et sted mellom Filtvedt og Svelvik. Legg dessuten merke til hva Mickey mener om at det er meldt snø. 😜

    B4B33FF7-13FC-419D-B835-F136B0C29B6E.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det var meg som traff TT, veldig hyggelig og treffe mennesker med like interesser. Da jeg kun bor litt lenger ned i bøgda hadde det vært artig med litt stereo besøk. Hunder er og velkommen, men ikke katter, da min hund Lise er i fult jakt modus når hun ser katter eller rådyr. Vis vedlegget 768048
    Jeg ville ikke nevne hvem jeg hadde møtt uten tilatelse. Det er mange som ikke ønsker å tilkjennegi hvor man bor eller heter. Tenkte at hvis man selv ønsker det, så er det greit.

    Må samtidig si at det er veldig hyggelig at det er flere i nærheten som har samme interesse. Er visst flere også i nærområdet, men som jeg ikke har noen kontakt med, som @audiom @united @RoDa , dessuten en Ørjekar jeg ikke husker nicket på. Ser også at det selges hifi på finn fra folk både i Spydeberg, Askim, Våler i Ø og Mysen, som det er sannsynlig at de er her på Sentralen
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det skal jo samtidig sies at jeg har jo ikke vært aktiv her siden et halvt år før pandemien kom til steinrøysa
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var meg som traff TT, veldig hyggelig og treffe mennesker med like interesser. Da jeg kun bor litt lenger ned i bøgda hadde det vært artig med litt stereo besøk. Hunder er og velkommen, men ikke katter, da min hund Lise er i fult jakt modus når hun ser katter eller rådyr. Vis vedlegget 768048
    Fine Lise 😊
    Er det en Malinois?
    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    frode n

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Innlegg
    227
    Antall liker
    328
    Hei Bluesbraker !

    Lise er en blanding av Bordie Colli og Malinois. Da jeg var og så på valpene 4 uker gamle, og siden jeg var førstemann til og kontakte dem, kunne jeg velge hvem jeg ville ha. Tok den som var likest moren som var Malinoise, i dag 15 måneder. Har aldri angret på det da vi har det bedre en jeg kunne forestilt meg. Spiller jeg for høyt, går hun ned og legger seg på soverommet. Åpner jeg kjøleskapet, kommer hun løpende opp :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.814
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg skulle vel kanskje ha spilt "Who let the dogs out?",
    men det får være, men litt smooth jazz skal det iallefall bli. The Rippingtons er fine saker og på coveret på deres album er det gjerne en katteskikkelse i en eller annen form.
    Her er en smakebit fra albumet Modern Art
    Paris Groove

     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei Bluesbraker !

    Lise er en blanding av Bordie Colli og Malinois. Da jeg var og så på valpene 4 uker gamle, og siden jeg var førstemann til og kontakte dem, kunne jeg velge hvem jeg ville ha. Tok den som var likest moren som var Malinoise, i dag 15 måneder. Har aldri angret på det da vi har det bedre en jeg kunne forestilt meg. Spiller jeg for høyt, går hun ned og legger seg på soverommet. Åpner jeg kjøleskapet, kommer hun løpende opp :)
    Vi har denne,Tervuren som jo er samme 😁
    41B48041-4DC5-4F42-94F5-C67035410677.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn