TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.769
    Sikkert fint med gassovn, @TT. Bruk den for all del berre når du er våken!

    Eit kjapt googlesøk viser forresten at det er rause opningstider i Tesalongen!😃
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sikkert fint med gassovn, @TT. Bruk den for all del berre når du er våken!

    Eit kjapt googlesøk viser forresten at det er rause opningstider i Tesalongen!😃
    Takk for det. Hadde tenkt på åpningstid 10:30 til halv elleve, men det gikk ikke 🤪

    Ovnen skal kun benyttes i våken tilstand og når man er edru, skjønt det siste vil det bli syndet mot. Ellers får jeg jo aldri brukt den 😂. Testet den på terrassen nå og den varmer bra, men vind tåler den ikke. Fyrte opp utendørs for å unngå evt lukt ved innbrenning. Slikt slipper vi jo når vi driver med kabler! 😂

    74BEE574-31DC-45BB-905D-9DB2664C542F.png
    1D9D6D8C-2845-4669-B494-138DCB84AC0A.jpeg
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.536
    Antall liker
    13.843
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Eg har hatt gassovn på garasjeloftet nokre år, og med god fyring så dogger det på vindaugene, så du må nok lufte litt i ny og ne.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ok. Men det avhenger kanskje av fuktinnholdet i luften?
    Ser at det blir en kjemisk reaksjon og det dannes vann. Nå skal denne ovnen kun benyttes i kortere perioder og da får vann være vann. @PederP Takker uansett for innspill. Dette var nytt for meg.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da har jeg lagt ut Daliene på Torget og på Finn. Selges da jeg synes Raunaene passer bedre inn i stuen. Løp og kjøp 😉👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En rolig kveld her. Artig at LRS til Magnepan er testet av norsk presse og får brukbart skussmål. Jeg er kjempefornøyd med mine og etter at de fikk hjelp med deling og sub, så står de ikke tilbake for noe av hva jeg har hatt tidligere. Kjøpte dem uten å ha lyttet til dem, samme med Luxman og ReVox. Flaks, men jeg gir selvfølgelig kablene æren, noe annet skulle tatt seg ut 😂

    Brian Culbertson og Kirk Whalum - I wanna know

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er straks slutten på en glad dag. Tidlig opp med musikk i gryningen var et gyldent øyeblikk. Framover blir det mer og mer vanlig, men formen forteller meg at det ikke gjør meg noe. Har tidligere vært veldig plaget med høst og vinterdepresjon, men heldigvis ikke i år. Ikke har jeg gjort noe for å forebygge det, men av allmenpreventive hensyn, skal jeg rote fram dagslyslampen og bruke den framover. En halv time «flomlys» mitt i fleisen hver morgen, kan virke. Om det er placebo eller effektivt, skal jeg ikke uttale meg bastant om, men er det som kabelbytte, så fungerer det, hvergang! 😎
    Takker for denne dagen. God natt fra Hurrahølet!

    Randy Crawford - Rainy night in Georgia

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei midt i uken!
    Dagene går unna, samme gjør nettene. 😩 Det er mye jeg ikke kan og det å snekre er et av tingene. Jeg lar meg imponere av de som klarer å skape noe av tre og at de klarer å få det så fint som de gjør. Høyttalere, benker, lyddemping osv osv. Det er sikkert ikke så vanskelig om man kan, men når evnene skorter totalt, da er det vanskelig. Ønsker alle en givende dag! 😁👍

    Christophe Goze - Passing time

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En fin oppsummering av Singapore Grand Prix! 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kommende helg blir det frokost TV på meg. Kan ikke si at jeg ser så veldig fram til å stå opp så tidlig da. 😟🤨

    2F9053A9-DF0B-473C-86E4-42AA23C965E5.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Frokost-TV ... Sommeren -98 jobbet jeg i parkvesenet i Fredrikstad Kommune. Vi hadde en eldre kar på teamet som jobbet halv stilling. Han møtte opp en halv time etter offisiell start på arbeidsdagen (som var kl. 7), tok en kaffe og en brødbeta, og så ba han om å bli kjørt hjem litt før ni, så han kunne rekke frokost-TV. Og det ble gjort. Formannen der godtok det. Årnær sæ i Freiksta'!
     
    Sist redigert av en moderator:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Frokost-TV ... Sommeren -98 jobbet jeg i parkvesenet i Fredrikstad Kommune. Vi hadde en eldre kar på teamet som jobbet halv stilling. Han møtte opp en halv time etter offisiell start på arbeidsdagen (som var kl. 7), tok en kaffe og en brødbeta, og så ba han om å bli kjørt hjem i litt før ni, så han kunne rekke frokost-TV. Og det ble gjort. Formannen der godtok det. Årnær sæ i Freiksta'!
    Minner meg om Birger (Otto J figur, uføretrygdet stakkar) Han stod opp om morran og gikk til bussholdeplassen der de tidligere kollegaene stod og ventet på bussen. Når bussen kom og de andre gikk på, gikk han hjem igjen 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fant ut at jeg hadde fått feil regulator til gassovnen, så da måtte jeg avgårde og bytte. Siden jeg skulle til Askim, så ble det en tur innom for å handle litt «snabelstoff» til kvelden og helgen. Det er faktisk en billig oppgradering, så lenge man ikke gjør som enkelte og jeg skal ikke nevne navn, å skru ned i stedet for å skru opp. Det kan fort bli dyrt eller hva @HasseBasse ? 😈👿😈
    Av almennpreventive hensyn, har jeg satt svakere sikringer i diskanthøyttalerne, fra 4A til 2A, så da håper jeg å gå klar av slike uhell i hverdagen eller i fylla! 😎


    Chris Geith - Island of a thousand dreams

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Går svanger med noen planer om kabelløftere av enkleste sort, men kun for renholdets skyld. Mer info kommer når jeg har litt mer oversikt 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt smooth jazz i høststormen. Vi østlendinger er ikke vant til slikt og det blir kaos og oppstandelse hver gang. Er vel dette nordlenningene og vestlenninger kaller lett bris. Her er det krise om det ligger løv i veibanen! 🤣

    Norman Brown - After the storm

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det blir knapt mer smooth enn dette. Det er bare skru av alt lys, sette seg i sweetspot, styrte en drink (minst
    60%) lukke øynene, lene seg bakover og bare nyte!. Livet er ikke aller verst!
    Cindy Bradley - Surrender
    Been there, done that

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En lang dag går mot natt. «Stormen» har stinet og alt løvet skaper nå uframkommelighet i de indre strøk. Jeg er glad jeg ikke må ut i de små timer. God natt herfra!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det blir knapt mer smooth enn dette. Det er bare skru av alt lys, sette seg i sweetspot, styrte en drink (minst
    60%) lukke øynene, lene seg bakover og bare nyte!. Livet er ikke aller verst!
    Cindy Bradley - Surrender
    Been there, done that

    Dette låt fint, hele plata. Er midt på natta, og jeg jobber med hodetelefoner på, så dette var midt i blinken. (Også synes jeg trompet låter bedre enn saksofon til smooth jazz.)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Rapport fra Singapore del 2 😂

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.373
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Siden jeg ikke kan snekre…. 😟

    Har avtale om at en skal komme og se på 1210 søndag og for å være forberedt, så koblet jeg opp spilleren og fant ut at høyre kanal er død! 😱
    Da ble det feilsøking og heldigvis var ikke bruddet i armen, men i kabelen fra spilleren😁. Så da er det å bytte kabel. Men for at det skal se mest mulig originalt ut, så bytter jeg kabel i tilsvarende kvalitet og i samme lengde. Litt läsk til arbeidet må også være med 😜

    524C9CF2-392A-420F-999E-3C59AF099D2D.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn