TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.867
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er det Concept 1 fra Dali du har?
    Sånne har jeg hatt i TV-anlegget i snart 12 år :)
    Sammen med en billig Denon og en billig Argon Sub

     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er det Concept 1 fra Dali du har?
    Sånne har jeg hatt i TV-anlegget i snart 12 år :)
    Sammen med en billig Denon og en billig Argon Sub

    Ja, det er korrekt. Kjøpte de brukt i forrige uke.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er litt overrasket over at jeg ikke har fått en eneste henvendelse ang platespilleren jeg har lagt ut på Finn, ikke et bud, ikke noen spørsmål, ingenting. Jeg mener at prisen er fair, men mulig jeg tar feil. Jeg fikk solgt noe annet på Finn i kveld og det har ligget lenge der. Mulig markedet er mer avventene og forsiktig etter renteoppgang og prisøkninger på de mer nødvendige ting? Vi får se hvor dette bærer hen, det er jo bare første dagen. 😉
    Har forøvrig fått ryddet i skuffer og skap og nå har jeg endelig tatt alle rom. Da er det vel bare å starte på nytt igjen? He he.

    Da er det straks natt her i de indre strøk. Takker hjertelig for denne dagen.
    Ken Navarro - Delicioso
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God dag!
    Jeg får begynne med å unskylde meg overfor @vipa , da jeg har for mye hifirelaterte innlegg i tråden min ifht trådtittel, der skal jeg skal jeg skjerpe meg. Det skulle jo tatt seg ut om det ble mer av det, all den tid vi er på et hififorum. Tror jeg skal dra på fisketur i stedet. God hælj!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kommer en diger, myk pakke i morgen (forhåpentligvis). Fruen blir antakeligvis ikke overveldet av glede.

    1664447864198.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Gratulerer, er dette en bassfelle?
    Det er det, men de er for små til å være særlig effektive.

    Men det jeg skal bruke dem til, er å eksperimentere litt med plassering for å dempe flutterekko. Vet ikke om du så en tidligere tråd jeg opprettet, der jeg viste hvordan plassering av to av disse oppå TV-en (!) hjalp noe grassat. Har ennå en del å gå på, så vil prøve litt til. Det er helt uvitenskapelig og umetodisk, dette. Akustiske tiltak på lykke og fromme :ROFLMAO: Også er de midlertidige. Setter de bare opp når jeg skal finlytte. Det ser jo ikke ut. Skulle jeg hatt de permanent oppe, kunne de inkludert meg i den hifi-dokumentaren (Tweaks and Geeks).
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er det, men de er for små til å være særlig effektive.

    Men det jeg skal bruke dem til, er å eksperimentere litt med plassering for å dempe flutterekko. Vet ikke om du så en tidligere tråd jeg opprettet, der jeg viste hvordan plassering av to av disse oppå TV-en (!) hjalp noe grassat. Har ennå en del å gå på, så vil prøve litt til. Det er helt uvitenskapelig og umetodisk, dette. Akustiske tiltak på lykke og fromme :ROFLMAO: Også er de midlertidige. Setter de bare opp når jeg skal finlytte. Det ser jo ikke ut. Skulle jeg hatt de permanent oppe, kunne de inkludert meg i den hifi-dokumentaren (Tweaks and Geeks).
    Da er det bare å håpe på at basowa blir mer kontrollert 😉👍
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Bassen er ikke så halvgal her, faktisk. Har noen topper og bunner som jeg bare må leve med. Kunne sikkert trikset til litt med noe DSP, men jeg orker ikke å størje med det. Men reduksjon av flutterekko og førsterefleksjoner er det mulig å gjøre noe med.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg hadde egentlig tenkt at jeg skulle fortelle at jeg akkurat har ligget på alle fire og byttet ut samtlige signalkabler i Stueanlegget, men det lar jeg være. Det var et løft å få ned kassen med reservekabler, men det snakker vi heller ikke om. Ikke fikk jeg fisk heller…
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Så uten å avsløre at det var bla en antistat i pakken, så lurer jeg egentlig på hvor lang innspillingstid en slik matte har? Er tiden den samme med tangensialarmspiller, som på ordinær S arm eller det raskere å benytte rett arm. Vil innspillimgstiden bli kortere ved å spille 45 rpm plater eller blir det helt feil? Jeg hadde opprinnelig tenkt å benytte matten på ReVoxspilleren, men nå er jeg skikkelig i stuss.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Etter et kjappt googlesøk, så kom det opp at «ved innspilling på 45 rpm, vil matten kun virke ved avspilling av plater på nevnte hastighet». Mao ingen snarveier der altså.
    Fant dessuten en atikkel fra The Absolute Noise, der de tok opp akkurat dette under et foredrag på CEC Audio Show i Burundi i 2019 og de kom til samme konklusjon. Pokker ass!

    Jeg skjønner faktisk at noen sverger til streaming og CD
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    For å lande litt, så spilles endelig litt musikk. LaShaw D. Gary - Transistions

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fra spøk til alvor. Jeg er inhabil, men mener at jeg har like mye hifirelatert i tråden som de fleste andre har, uansett trådtittel. At noen ikke føler seg komfortabel med at det snakkes om annet i denne tråden, så er det ingen tvang til å lese det jeg skriver. Tror det hadde vært en kjedelig tråd om man ikke kunnet krydre tråden med utenomsnakk Dessuten må det kunne tulles og fleipes med denne hobbyen som skal være så utrolig seriøs.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.441
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fra spøk til alvor. Jeg er inhabil, men mener at jeg har like mye hifirelatert i tråden som de fleste andre har, uansett trådtittel. At noen ikke føler seg komfortabel med at det snakkes om annet i denne tråden, så er det ingen tvang til å lese det jeg skriver. Tror det hadde vært en kjedelig tråd om man ikke kunnet krydre tråden med utenomsnakk Dessuten må det kunne tulles og fleipes med denne hobbyen som skal være så utrolig seriøs.
    Din tråd, dine rettigheter. Kjør på, bry deg mindre om andre.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Men er det noen som klager, da? I så fall er det jo høl i huet. En bestemmer jo selv hva en vil bable om i egen tråd. Har lenge tenkt på å starte egen tråd, men føler vel egentlig ikke at jeg har nok «stoff» til å holde det gående.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Tror ikke det var noen som klagde. Var vel bare Vipa som kom med en godlynnet kommentar i sin egen tråd, som egentlig omhandlet hvordan hans egen tråd var. :)
    Ah, svaret på kommentaren fra Tosken? Kommentaren fra Tosken tror jeg ikke var så veldig alvorlig ment. Han liker å bruse med fjærene, men det er jo for gøy :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Men er det noen som klager, da? I så fall er det jo høl i huet. En bestemmer jo selv hva en vil bable om i egen tråd. Har lenge tenkt på å starte egen tråd, men føler vel egentlig ikke at jeg har nok «stoff» til å holde det gående.
    Da jeg startet egen tråd, var jeg veldig i tvil om jeg skulle gjøre det. Hvorfor skulle jeg det, med mine mediokre anlegg og ikke noe High End. Jeg tenkte at etter ca 50 poster, så ville tråden dø ut. Nå, etter over 22700 innlegg i tråden, angrer jeg ikke. Mye tøys, men kanskje også noe interessant. Det er gøy å gå tilbake i tråden og se hva jeg drev med tidligere. Det blir litt «dagbok» eller «blogg» om man vil. Hva skulle det ellers vært? Oppramsing av kurver, skjema og kabeldiskusjon? Nei, det er bare å komme igang for alle som går svanger med egen tråd. Det er kun deg selv som hindrer deg!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Joda, jeg har jo noen tanker om vinkling, men hvis du kikker på forumet for de personlige trådene, så er det faktisk veldig mange av dem – og det er ikke få jeg aldri har kikket i. Jeg vet ikke om verden «trenger» en til :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Joda, jeg har jo noen tanker om vinkling, men hvis du kikker på forumet for de personlige trådene, så er det faktisk veldig mange av dem – og det er ikke få jeg aldri har kikket i. Jeg vet ikke om verden «trenger» en til :)
    Å jo da. Mange jeg ikke kikker i heller. Man velger da ut de man liker eller kjenner personen bak tråden. Ikke verre enn det. Og jeg vet at du har mye å fare med . Kjør på!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Men er det noen som klager, da?
    Ingen som har klagd, men jeg leser i andre tråder og av og til kommer det syrlige kommentarer fra enkelte, som lett kan spores til mine ytringer i min tråd. Det gjelder IKKE Vipa, bare så det er sagt. Enkelte får «horn» når de kommer bak ett ratt eller et tastatur og ikke alltid like hyggelig.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tilbake til denne antistatmatten. Ikke noe fancy greier med flott logo fra en high end boutique, men en ekte kinagreie fra Kjell & co. Tror jeg skal våge meg på å benytte denne, selv med ekstrem innspillingstid. Saken er at når jeg skal snu platen på ReVoxen, så blir gummematten med opp. Håper dette løser «problemet»
    Rapport kommer plutselig
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    For de av dere som holder pusten ifbm antistatmatten, så må jeg skuffe dere. Jeg venter til lørdag, da det er ny måned og dermed mye lettere å logge korrekt antall timer ift innspillingstid. Sorry
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke det var noen som klagde. Var vel bare Vipa som kom med en godlynnet kommentar i sin egen tråd, som egentlig omhandlet hvordan hans egen tråd var. :)
    Hvis man må forklare en spøk så kan det nok stilles spørsmål om den var morsom. Ved å bruke en enkelt kommunikasjonsmodell så kan man da si at avsender (vipa) kom med et budskap som ikke ble oppfattet av mottaker (TT) slik han mente. Jorwed er spot on: Tosken mente at jeg og flere heller burde komme oss på messe i steden for å fjase som bloggende tenåringsjenter i egne tråder. Min tagging av TT var da for å si at ihvertfall han hadde vært ærlig nok til å kalle tråden sin en blogg selv om HAN hadde mye haifai innhold. Altså ingen dissing av TT, men heller heve hans tråd over fjasende tenåringsjenter. Det var da kjære dere IKKE (faen noen ganger må man bruke store bokstaver 😈) ikke å klage på for mye hifi.
    Sånn der drepte jeg vel siste rest av eventuell humor i mitt innlegg 😁
    Peace and love fra vipa
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.772
    Ingen som har klagd, men jeg leser i andre tråder og av og til kommer det syrlige kommentarer fra enkelte, som lett kan spores til mine ytringer i min tråd. Det gjelder IKKE Vipa, bare så det er sagt. Enkelte får «horn» når de kommer bak ett ratt eller et tastatur og ikke alltid like hyggelig.
    Eg har nok tagga deg i tråden min, og nemnt eit kvart frå din tråd, men aldri syrlig, eller vondt meint! Set stor pris på tråden din, og les den med glede. God musikk er der også! Ha ein god kveld, @TT.!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    At jeg endret tittelen i min tråd til «blogg og sånn», var nettopp for å få litt mer takhøyde, dessuten for å kunne være litt mer «nedpå», skrive litt om alt og ingenting, men jeg mener fortsatt at tråden min har livets rett og at jeg også har fokus på hifi. Det må dessuten repeteres at jeg prøver å ha litt skråblikk på hobbyen og kan se mye humor i det «veldig alvorlige» som denne hobbyen medfører for veldig mange. Jeg beklager om jeg har tråkket noen på tærne med mine innlegg. Det har ikke vært min intensjon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn