TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Straks mørke natten her og jeg er så takknemlig for at jeg har det slik jeg ønsker å ha det. Jeg tenker på det bilde av et nedstøvet anlegg og masse rot. Jeg fant vel da ut at jeg er et ordensmenneske, men andre får ha det slik de selv ønsker. Vi er alle forskjellige og har forskjellig syn på orden, renhold og rutiner. Uansett er jeg glad for å ha opplevd noe annet, vært på en fin tur og sluppet mine daglige rutiner for noen timer. Ønsker alle en fortsatt fin kveld. Takk for i dag!

    Rocco Ventrella - I'll be here for you
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    Her lar vi de stakkars pikebarna uten klær være og prøver å ha litt fokus på hverdagen, men med bildene til Hertugen, er det ikke så lett å holde rett fokus! 😍 😂

    Ha en en glad mandag!
    passende musikk kanskje?
    Shawn Raiford - Man with a horn

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg setter stor pris på store hull i min platesamling. Jeg har gitt bort mange banankasser med LP til de som samler på kreti og pleti. Hva skal man egentlig med plater man aldri spiller. Ikke blir jeg impregnert av de som sitter med hyllemeter på hyllemeter med plater som aldri blir spilt. Selg dem eller gi dem bort og da gjerne til noen som gir andre en mulighet for en litt bedre hverdag. Da skal du få kred herfra! Det gjelder ethvert format!

    Med mer hull i samlingen, blir det også mer luft og løft i musikken. Det er jeg helt sikker på.

    Mark Portmann - No truer words

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt "brand spanking new" smooth jazz i ettermiddagen. Passende musikk etter dagens bilvask (for hånd) fra JT Project - Overdrive

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sitter og gløtter litt på EIIR begravelse og jeg får en litt sånn "Harry Potter" følelse over det hele. Erkebritisk, pomøst og altoverveldende. Jeg er hverken monarkist eller noe annet, men storslått er det. Det er vel verdens mest kjente person vil jeg tro.

    69F10BE3-D32A-4D03-8E89-7DACF648E3FB.jpeg
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.435
    Antall liker
    35.245
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sitter og gløtter litt på EIIR begravelse og jeg får en litt sånn "Harry Potter" følelse over det hele. Erkebritisk, pomøst og altoverveldende. Jeg er hverken monarkist eller noe annet, men storslått er det. Det er vel verdens mest kjente person vil jeg tro.
    Var.... Nå er det nok (i følge norsk media) Erling Braut Haaland 🤣🤬
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Alt det sjafset rundt hu der er bare trist🤬.
    Må si meg enig i det! Her om kvelden sa kona at hun ville se nyheter - hvorpå jeg repliserte; glem det - hu dronninga i UK er dau. Og det "infiserer" garantert heeeele nyhetssendinga.

    Mulig dama har vært "flink" / gjort en del bra, men makan til engelsk "pompøsitet"...

    Nåh - jeg er vel ikke rare royalisten ... :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Må si meg enig i det! Her om kvelden sa kona at hun ville se nyheter - hvorpå jeg repliserte; glem det - hu dronninga i UK er dau. Og det "infiserer" garantert heeeele nyhetssendinga.

    Mulig dama har vært "flink" / gjort en del bra, men makan til engelsk "pompøsitet"...

    Nåh - jeg er vel ikke rare royalisten ... :)
    Det er nok siste gang vi ser noe slikt. Heldigvis
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    hvem, hva, hvor?
    Hvem har disse
    Hva koster det
    Hvor fåes disse kjøpt
    ?????
    Dette er seriøst ment. Har noen noe informasjon om dette bordet, så er jeg veldig glad for alt som finnes
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fant plutselig ut at jeg har mer lyst på et bord med "vitrinefunksjon", altså ha en mengde forskjellige nips og annet under et glasslokk i et bord. Ser at IKEA har et slikt og det hadde passet fint inn
    AEB7D61D-DA3C-40D1-BC22-A6BEF5D09FC7.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.651
    Antall liker
    58.455
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fant plutselig ut at jeg har mer lyst på et bord med "vitrinefunksjon", altså ha en mengde forskjellige nips og annet under et glasslokk i et bord. Ser at IKEA har et slikt og det hadde passet fint inn
    Vis vedlegget 850506
    Jeg fant bildet bare helt tilfeldig, og tenkte på deg TT. Det er bilder av mange ulike slike kassettbord. Tror det er lettere og billigere med et sånn fra IKEA. Så vidt jeg minnes har du en del morsomt å fylle rommene med.
    Bilmodeller kanskje?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg fant bildet bare helt tilfeldig, og tenkte på deg TT. Det er bilder av mange ulike slike kassettbord. Tror det er lettere og billigere med et sånn fra IKEA. Så vidt jeg minnes har du en del morsomt å fylle rommene med.
    Bilmodeller kanskje?
    Ok , men bilmodeller blir det neppe, selv om jeg har mange som ikke engang har vært åpnet, som jeg aldri har sett (over 100 stk) 😂
    Jeg tenkte mer på snurrepiperier og andre gjenstander som er arvet osv. 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Egentlig litt trist å ikke få utstilt eller sett alle disse bilmodellene (skala 1:43), men det får bli en annen gang.
    Nå er allerede mandagen unnagjort og i morgen har jeg fått melding om en dyrebar pakke i anmarsj, men det er først i morgen. Takk alle for denne fine dagen og ta godt vare på deg selv og dine næreste.

    Vladi Stecker - The moon in the pool

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    O for ein strålande morgon, o for ein strålande dag! 😂 (eller noe slik)
    Ikke så store planene her i dag, men skal se på noen prosjekt jeg har lovet å ta tak i. Ikke noe spennende saker. Ønsker alle ein strålande morgon! 😉👍

    Jeff Lorber - You got something

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er litt sur på Posten nå, de skriver at pakken min blir utlevert på mitt hentested i dag, men hos min post i butikk hadde de allerede registrert dagens ankomst og ikke noe til meg. Blah! 😤
    føkkings føkking føkk
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er mulig jeg har støv på hjernen, men jeg var ikke tilfreds med hvordan fronten på den nye Luxman kassettspilleren var. Displayet var litt " blurry" eller uklart som det heter på latin. Da måtte demontering til og hele fronten ble fjernet, vasket i vann blandet med Zalo. Samme med innerglasset der nivåindikatorene sitter. Her brukte jeg microfiberklut dyppet i samme blanding og tørket forsiktig med samme type tørr klut. Alle knotter vasket og skrubbet med neglbørste, skylt og tørket Har ikke bilder av selve prosessen, men jeg er fornøyd med resultatet. Bildet er ikke rettferdig da det blir motlys, men nå ser den mye bedre ut!
    6317A4A6-C647-4294-9332-D7F516367299.jpeg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Må si du har dreisen på å få ting til å se rene og pene ut. Gøy å ha eldre utstyr som ser som nytt ut. (y)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Må si du har dreisen på å få ting til å se rene og pene ut. Gøy å ha eldre utstyr som ser som nytt ut. (y)
    Takk for det. Ikke store jobben, men det ser så mye bedre og mer delikat ut. Gamle fettflekker og skitne fingeravtrykk er en saga blot og jeg er en happy camper. Ikke umulig det blir bedre lyd også. Ser absolutt ikke bort i fra det 😝
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg er sikker på at hvis jeg skulle gjort det, hadde jeg sittet igjen med tre skruer, et par skiver og muligens en fjær eller to :ROFLMAO:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er sikker på at hvis jeg skulle gjort det, hadde jeg sittet igjen med tre skruer, et par skiver og muligens en fjær eller to :ROFLMAO:
    Neida, du må troen på deg selv. Det vet du ikke før du har prøvd, men kanskje starte med noe enkelt om du ikke har skrudd så mye før.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg overdriver litt, da. Har skrudd litt og fiklet litt på forsterkere, men en gang jeg skulle prøve å montere nye høyttalerterminaler på forsterkeren, gikk det helt i ball. Når det blir smått og knotete og trangt og du plutselig mister små muttere og skiver og sånn, da begynner det å krible over hele kroppen. Da må jeg gi meg. Å ta av fronter og sånne ting vil jeg helst unngå. Redd for å knekke noe.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg overdriver litt, da. Har skrudd litt og fiklet litt på forsterkere, men en gang jeg skulle prøve å montere nye høyttalerterminaler på forsterkeren, gikk det helt i ball. Når det blir smått og knotete og trangt og du plutselig mister små muttere og skiver og sånn, da begynner det å krible over hele kroppen. Da må jeg gi meg. Å ta av fronter og sånne ting vil jeg helst unngå. Redd for å knekke noe.
    Det har jeg full forståelse for 😉
    Denne spilleren jeg skrudde på nå i kveld, er fra 1980-81 og etter mange år med støv og varme, får display og annet et grått belegg, enda det
    står mer eller mindre beskyttet. Det var derfor jeg tok affære. 😉
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ja, og plutselig bruker en feil middel på displayet, og så blir det melkehvitt he-he Veldig artig å se på hva du får til her
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.381
    Antall liker
    83.867
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ein strålande dag har det vært. Både værmessig og i heimen. Glad for å få til noe, glad for mestringsfølelsen ( ikke medisterpølsen @parafinoksen ). I morgen er det kanskje håp at Posten leverer, det er lov å håpe. Samtidig kommer det en pakke fra Nederland, som er lovet i morgen, men det tror jeg ikke noe på, for nå er den plutselig i Belgia! 😱
    Da er tirsdagen unnagjort og natten banker på. Ha en god natt alle!

    Earth, wind & fires September i litt mer jazzete tapnling

    Philippe Saisse Trio - September

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn