TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God morgen KjellR og alle andre!
    Har ikke fått i gang kaffekverna enda, "men om lidt er kaffen klar". Ingen store planer i dag, men om været holder, så kan jeg kanskje sette meg på terrassen og starte "total makeover" på Luxmanspilleren.
    Ha en topp lørdag!

    Tony Lindsay - Something beautiful

     
    Sist redigert:

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Blir det produsert lyd via Technics anlegget om dagen TT, eller er det gromanlegget i stua som står for "leveransene"..? Regner med det blir varmt i tesalongen på sommerstid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Blir det produsert lyd via Technics anlegget om dagen TT, eller er det gromanlegget i stua som står for "leveransene"..? Regner med det blir varmt i tesalongen på sommerstid.
    Det er desverre fint lite i bruk, men ble startet opp i går kveld for en enkel demo. Det blir som du sier for varmt der, da rommet er sydvendt med tak/vinduskarnapp som står i solsteken fra tidlig om morgen til solen forsvinner i 21 tiden.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mitt "tastatur" var penere enn det kjøpte, så da måtte også det skrelles av. Det var limt og litt jobb med å få det av

    A23E9111-F555-4A32-AB55-4E49D8D59FD2.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da skal den få kjøre noen bånd, slik at reimen får gått seg til, så blir det justering av hastighet etterhvert
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Du gjør det sannelig skikkelig, TT.🙂👍
    Tore
    Jeg prøver å gjøre ting fullt og helt. Da slipper jeg i etterkant lure på om det var noe jeg kanskje glemte. Kjekt også hvis jeg skulle finne på å selge etterhvert. 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og hva var kallenavnet til fru Mozell? Jo Madde selvfølgelig 🤣😂🤣
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.439
    Antall liker
    35.256
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    iPhone er vel noe av det bedre når det gjelder bilder - hvis en ikke skal bruke fotokamera så klart.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sjå no!
    Sammenskrudd og så og si fri for French. Hasta la vista Fru Mozell 🇫🇷 😂 Vis vedlegget 826816
    Om det er noen som lurer på hva en slik "make over" koster, så ble det totalt rundt kr1200,- inkl frakt og avgifter. Skifte av front luke og topplokk var strengt tatt ikke nødvendig og øker ikke verdien på spilleren tilsvarende, men det er som så mye annet her i verden, det er ikke alt som lønner seg, men det er moro å holde på, få det til. Mestringsfølelse, få tankene over på noe positivt og ikke minst øker eiergleden og levetiden på spilleren.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det ble faktisk grilling i ettermiddag også, for å "redde" det som ble åpnet men ikke ble spist i går. Smakte like godt i dag. Ikke ofte jeg tar meg bryet med å fyre opp grillen for å spise alene, men det satt to luringer og så på og ville smake grillmat og de fikk noen biter. Som dessert ble det F1 trening fra Canada i regnvær. Ikke særlig spennende, da de kjørte mest for syns skyld, det viser dessuten resultatlisten. Kvalifisering for løpet går kl 22:00 i kveld og den må jeg også få med meg. I mellomtiden spilles litt LP og det er Diana Krall - All for you på tallerken og det låter fint. Er veldig godt fornøyd med lydbildet i anlegget nå

    Diana Krall - Firm fram sauce

     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    6.876
    Sist redigert:

    frode n

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Innlegg
    227
    Antall liker
    329
    Den
    I skrivende stund står dette til test hos meg. Noen som ser hva det er?

    Vis vedlegget 826709 Vis vedlegget 826710
    Var på besøk hos TT i går. Fikk høre på 5 forskjeldige annlegg hos han. Alle rom hadde sine kvaliteter. Kosa meg med å høre på forskjellen. Grunnen til at jeg tok med riia`n til TT var at jeg byttet drivrem på platespiller, kjøpte en brukt Nagaoka Mp 200 pickup og bygde denne Ear 834 riian. Når jeg koblet det opp låt det langt dårligere en hva cd låter. For å finne ut av hvor "syndern" er ønsket jeg og prøve riian i et annet annlegg. Hos TT låt den helt greit. Dette er en sak jeg bygde utifra Lencoheaven.com som har lagt ned mye på denne EAR 834 modellen. Printkortene er fra Douk som er på Aliexpress, samme med chassisene. Motstander, condensatorer er fra hificolectivet. Likeretter, Zener, elektrolytter etc er fra Mouser. Trafoer hadde jeg.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Den

    Var på besøk hos TT i går. Fikk høre på 5 forskjeldige annlegg hos han. Alle rom hadde sine kvaliteter. Kosa meg med å høre på forskjellen. Grunnen til at jeg tok med riia`n til TT var at jeg byttet drivrem på platespiller, kjøpte en brukt Nagaoka Mp 200 pickup og bygde denne Ear 834 riian. Når jeg koblet det opp låt det langt dårligere en hva cd låter. For å finne ut av hvor "syndern" er ønsket jeg og prøve riian i et annet annlegg. Hos TT låt den helt greit. Dette er en sak jeg bygde utifra Lencoheaven.com som har lagt ned mye på denne EAR 834 modellen. Printkortene er fra Douk som er på Aliexpress, samme med chassisene. Motstander, condensatorer er fra hificolectivet. Likeretter, Zener, elektrolytter etc er fra Mouser. Trafoer hadde jeg.
    Jeg glemte å spørre deg om det var greit at jeg nevte deg i innleggene, så derfor har jeg ikke nevnt hvem jeg hadde på besøk. Ikke alle som ønsker det.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En god dag har det vært, absolutt. Gøy å skru og få det til. Sikkert ikke vanskelig når man kan det, men kassettspiller har jeg skrudd lite på faktisk. Gøy også å få opp glansen i lokket på Revox spilleren. Den er virkelig en morsom sak og en opplevelse å betjene. Låter dessuten fint.
    Ellers har jo Mickey besøk av kompisen sin og de er så vant til hverandre at det ikke er noe styr eller stress i det hele tatt. Veldig koselig både for ham og ikke minst meg å ha ham på besøk.
    Nå er F1 kvalifiseringen unnagjort og det ser ihvertfall lovende ut for min favoritt. Verre er det med resten av laget og halve Ferrarilaget, men sånn skal det vel være for at det skal bli spenning i løpene. I tillegg kom det en outsider i toppen. Moro. Nå er det natta her. Ha en flott lørdagsnatt!

    Bennett B - Midnight passion

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Her skal ingen henges ut. Det har med å være varsom og vise respekt å gjøre. Ikke verre enn det.

    Fant en cool låt som var i en reklame på tv akkurat nå og her er den, kanskje årets sommerlåt? 😎
    Haider Raj - Cruisin

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Godt å ha deg tilbake, TT.🙂
    Nå venter vi bare på @motoren, så er alt vanlig igjen!👍
    Utrolig hvor vant man blir, eller gjerne "forvent", av å finne liv i trådene man prøver å følge!
    Tore
    Av og til roper det virkelige livet "HALLO" og da får lyd, hifi og "blogg" bare være.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn