TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Du verden. Hyggelig at andre kan ha glede av mine "oppdagelser", men ingen har fortalt meg at suben styrer delingen ved bruk av høynivåinnganger. Jeg har holdt på med hifi siden jeg var 14år og nå er jeg altså 59. Det er mulig at jeg har hatt bilstereo i hodet når jeg har tenkt på høynivåinnganger og hvor dårlig det låt dengang da, her ble det drømmelyd på høylys dag!
    Jeg har hørt på mye musikk etter omkoblingen i dag og da spesielt på låter som jeg har opplevd som "vanskelige" i bassen. Det er en helt ny verden! Hverken mer eller mindre. Om denne nye dukker opp, blir det sikkert enda bedre, men jeg tror ingenting før den står her.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Man lærer så lenge man lever, men å lære gamle "hunder" ny triks, er nesten umulig. 😉
    Jeg får si som min far sa: Man er lærer så lenge man har elever. ( han var lærer!) 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vel, da er det på tide med å avslutte kvelden. Det har vært en opplysende dag på mange måter. Skal ikke si så mye mer om det, da jeg har "misjonert" side opp og ned om det. Det noteres samtidig at hverken FedEx eller Gjallerhorn har agert, noe som oppleves som skuffende. Kanskje jeg er for utålmodig eller bortskjemt, da andre sender bestilte varer raskt. Men kanskje noen kom meg i forkjøpet, hvem vet...
    En ting er iallefall sikkert, det blir ingen midtplassering av sub i stuen. Selv jeg, som er interiørsjefen i eget hjem, ser at det er helt utelukket. Det betyr at det må handles inn nye høyttalerkabler ved første anledning.
    PostHvor vet fortsatt ikke hvor pakken fra Wisconsin befinner seg, så der er alt som forventet. Ja, det er luksusproblem jeg ramser opp, men for at min hobby og hverdag skal være på topp, så setter jeg meg noen mål og frister. Vel, det var nok eder og galle. Takker ydmykt for denne dagen.
    Boney James - Full effect

     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Skjønner godt følelsen, TT.😇 Sitter her og venter på en Quad pre fra Stereofil, og de karene er flinke til å pakke raskt og sende avgåre til kunde! Dessverre var det litt "krøll" i postgangen mellom Oslo og Trondheim så den kommer ikke før litt senere! Blir kanskje på fredag! Men jeg skal ihvertfall ikke klage - jeg kjøpte den på kvelden søndag på nett,og den ble levert inn på posten mandag ettermiddag! Nok en gang - godt jobba Stereofil!!!
    Men dette ordtaket gjelder fremdeles: " Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves"! Riktig god natt!
    Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.047
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vel, da er det på tide med å avslutte kvelden. Det har vært en opplysende dag på mange måter. Skal ikke si så mye mer om det, da jeg har "misjonert" side opp og ned om det. Det noteres samtidig at hverken FedEx eller Gjallerhorn har agert, noe som oppleves som skuffende. Kanskje jeg er for utålmodig eller bortskjemt, da andre sender bestilte varer raskt. Men kanskje noen kom meg i forkjøpet, hvem vet...
    En ting er iallefall sikkert, det blir ingen midtplassering av sub i stuen. Selv jeg, som er interiørsjefen i eget hjem, ser at det er helt utelukket. Det betyr at det må handles inn nye høyttalerkabler ved første anledning.
    PostHvor vet fortsatt ikke hvor pakken fra Wisconsin befinner seg, så der er alt som forventet. Ja, det er luksusproblem jeg ramser opp, men for at min hobby og hverdag skal være på topp, så setter jeg meg noen mål og frister. Vel, det var nok eder og galle. Takker ydmykt for denne dagen.
    Boney James - Full effect

    Er Gjallarhorn så langt unna deg?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.576
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg regner med at suben kommer, levering etter kl 16 er uansett bare ekstra ventetid for pakken hos den lokale postpusheren. FedEx og PostNord derimot, burde ta seg en tørr bolle.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God morgen alle!
    En god natt var det og ikke noen kabelfunderinger heldigvis. En ganske så grå dag her, men det kan se ut som om det kan sprekke opp litt. Ingen store planer i dag, men nå har PostHvor våknet og melder at sendingen er forventet levert i dag! I tillegg kommer det en annen duppedings med Posten. Kengurupakken er fortsatt ikke noe å se til. Forsvant fra Oceania 11/5 med Australia Post. Så da er det bare å tvinne tommeltotter og lytte til musikk
    Ha en musikalsk dag!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ok, bare lurte i forbindelse med post.. :)
    Om den det ikke hadde vært hellidag i morgen og den hadde blirt innlevert innen fristen i ettermiddag, hadde den kommet til mitt postkontor fredag. Det vil ikke skje nå. Det er ikke umulig at jeg kontakter Gjallarhorn fredag og hører om hva som er planen deres
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.047
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    vil tippe du nok får noe melding fra post i dag om pakke.. men, kan jo være at Alan er litt messe-lagged etter helgen :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.576
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Bilder og lytteinntrykk er påkrevd!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kan ikke si så mye enda, annet at denne er er meget kraftfull. Den står foreløpig midtplassert, men skal i et av hjørnene til uken. Har ikke lange nok kabler til det, men skal avgårde til uken for å handle en kveil. Venter derfor med noe lytteinntrykk eller konklusjon.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.569
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dette blir veldig bra TT, virkelig et flott oppsett du har fått på plass :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Godt å se du tok til fornuft å tok den lille svipturen til Alan. Mye fint utstyr der å god service. Funderer selv på gullørebass, så blir spennende å høre hvordan det blir hos deg😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Godt å se du tok til fornuft å tok den lille svipturen til Alan. Mye fint utstyr der å god service. Funderer selv på gullørebass, så blir spennende å høre hvordan det blir hos deg😉
    He he, er vel ikke så fornuftig å kjøre når den kan fraktes med Posten. Eneste fornuftig er at jeg fikk den før helgen. Var det og at det er himmelsprett i morgen som avgjorde saken. Slik er det når man har bosatt seg der ingen kunne tru at nokon kunne bu 😂
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    He he, er vel ikke så fornuftig å kjøre når den kan fraktes med Posten. Eneste fornuftig er at jeg fikk den før helgen. Var det og at det er himmelsprett i morgen som avgjorde saken. Slik er det når man har bosatt seg ser ingen kunne tru at nokon kunne bu 😂
    Nå bor du vel ut fra hva jeg kan forstå rimelig sentralt, jeg derimot har + 1000 km tur retur Gjallarhorn 🤪
    Å din prioritering er derfor helt rett, få den i hus før helga slik at du kan kose deg med lyd😁
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.190
    Antall liker
    22.835
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vil også våge å påstå at du bor ganske sentralt i forhold til mange andre her ;) 😅

    Tøft bilde var det i alle fall med Mickey godt plassert! Bare han ikke begynner å "krangle" med subben om plassen...😬 :ROFLMAO:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    ^^Nja, jeg er ikke så sikker. PostHvor fornekter seg ikke. De klarer ikke å levere fra sitt "hovedkontor" under 20 km herfra, enda de melder ankomst i dag. Det er nok for usentralt for dem, da det ligger straks inntil E18 mot Stockholm. Jævla klovner

    5A03C23D-398F-4E4A-9680-2538339BA04B.gif
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.444
    Antall liker
    35.259
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med flott sub, får se om du ikke havner på kjøret slik som meg.. Kjøpt først en sb-1000pro - fem dager etter så måtte jeg kjøpe en til for å nyte skikkelig stereo.
    Mye vil ha mer i denne hobbyen. Angrer absolutt ikke på det valget da.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Grattis. Hvilke paneler er det du har?
    Sikkert nevnt tidligere, men…
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn