TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.407
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med Luxman ampen forresten. Der har du forsterker for livet. :) Nå kan du la nevrosene ligge og bare kose deg med Technics forsterkere som du husker fra yngre dager. Om det er 80 eller 40watt spiller da overhodet ingen rolle. Whatever floats your boat sier dem borte i junaiten og det er jaggu med noe å tenke på.
    Tusen takk. Jeg har visst havnet på Luxman kjøret også. Ble et Luxman kassettdeck på meg også og enda et er på vei! 😱. Det jeg jeg kjøpte nylig er i champagnefarge, noe jeg ikke visste da jeg kjøpte det, så jeg må ha et matchende til 550'n 😂. Jeg begynner visst å få samme takter som en viss @Evo III 😂


    Luxman K-351 autoreverse


    image.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.808
    Antall liker
    50.646
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tusen takk. Jeg har visst havnet på Luxman kjøret også. Ble et Luxman kassettdeck på meg også og enda et er på vei! 😱. Det jeg jeg kjøpte nylig er i champagnefarge, noe jeg ikke visste da jeg kjøpte det, så jeg må ha et matchende til 550'n 😂. Jeg begynner visst å få samme takter som en viss @Evo III 😂 Vis vedlegget 817622
    Den kan jo jeg ta over😂
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk. Jeg har visst havnet på Luxman kjøret også. Ble et Luxman kassettdeck på meg også og enda et er på vei! 😱. Det jeg jeg kjøpte nylig er i champagnefarge, noe jeg ikke visste da jeg kjøpte det, så jeg må ha et matchende til 550'n 😂. Jeg begynner visst å få samme takter som en viss @Evo III 😂


    Luxman K-351 autoreverse


    Vis vedlegget 817622
    jeg kjøpte en slik en og solgte den igjen. hvor kom denne i fra?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ohh okey jeg kjøpte en på menighets huset nede i fredrikstad :p som forsvant på finn i fjor.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.407
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Som tidligere nevnt, så har det kommet inn mye rart siden sist. Jeg fikk tak i en eske 10 pack TDK AR kassetter, som jeg trodde ble sendt fra Frankrike, da navnet på stedet lød fransk. Så da kan jeg krysse av handel fra det absolutt mest eksotiske sted til nå. Byen heter Saint Denis. Google og bli overrasket! (Det ble iallefall jeg 😀 Vis vedlegget 817545
    For de som ikke gadd å google, så er dette en by på en liten øy som heter Reunion (fransktalende og mulig styrt derfra) i det indiske hav, øst for Madagaskar, vest av Mauritius!
    Det kaller jeg eksotisk. Aldri hørt om det noen gang, og ja, du hørte om det først i denne tråden! 😍

    35912D2A-2378-4A6A-8E21-B6CA239CBA71.png
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ble det en Technics forsterker? Skulle ikke forundre meg nå som TT har fått Luxman i hus, Ang. Fruen i huset så kan jeg anbefale Sauna på Støtvig hotel i kombinasjon med noen glass rødvin etter hjemkomst. Og kanskje litt sengehygge i tilegg, da skal du se at dragen blir medgjørlig som bare det. :D
    Ble en Technics ja. Glade dager i Rygge! Takk til Arne.

    Dette med dragen (den lokale ayatollah) og litt go'stell er jeg plutselig blitt litt usikker på. Hvis jeg starter med smøring (som et saunabesøk jo er (i mine øyne..)) så kan det hende hun blir veldig mistenkelig. Jeg avslører jo aldri eksakt pris(er) :) - det er den samme kvitringen fra undertegnede hver gang; kostet flere hundre kroner (og "flere" kan jo være adskillig mange.. ;) ). Så jeg lyver ikke!

    Sengehygge!? Jeg må trene kondis... 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.407
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ble en Technics ja. Glade dager i Rygge! Takk til Arne.

    Dette med dragen (den lokale ayatollah) og litt go'stell er jeg plutselig blitt litt usikker på. Hvis jeg starter med smøring (som et saunabesøk jo er (i mine øyne..)) så kan det hende hun blir veldig mistenkelig. Jeg avslører jo aldri eksakt pris(er) :) - det er den samme kvitringen fra undertegnede hver gang; kostet flere hundre kroner (og "flere" kan jo være adskillig mange.. ;) ). Så jeg lyver ikke!

    Sengehygge!? Jeg må trene kondis... 😂
    La nå fruen gjøre jobben 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.407
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Må få prøve å tatt meg en tur til HiFi & Vinyl snart, da det har dukket opp nok en platespiller her og jeg trenger noe ny musikk. To nye PUs og en ny stift har også kommet inn, så det er nok å holde på med. I tillegg har det ramlet inn ca 200 kassetter, der det er 50/50 uåpnede og innspilte. Har ikke rukket å høre på mer enn tre av dem 😳. Annet stasj har også funnet veien, mer er i anmarsj, så det er nok å fortelle om framover 🙄
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    For de som ikke gadd å google, så er dette en by på en liten øy som heter Reunion (fransktalende og mulig styrt derfra) i det indiske hav, øst for Madagaskar, vest av Mauritius!
    Det kaller jeg eksotisk. Aldri hørt om det noen gang, og ja, du hørte om det først i denne tråden! 😍

    Vis vedlegget 817631
    Det ble vel laget en grand tour episode derfra om jeg ikke husker feil..
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.407
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mens andre stryker busseruller og bunader, pusser søljer og gåbortsko, lager pavlova, kjøler champagne og bretter sevietter til den storegullmedajle, tas det helt med ro i heimen. Har selv hatt mine år med unger og kjærring i korps og selv vært formann og fanebærer, så jeg vet skkurat hva det går ut på. Sikkert mange spente barn som skal gå i sitt første tog og ikke tidligere har fått mulighet pga pandemi. Jeg unner dem gleden og stoltheten av å være norsk i morgen. Glemme all elendighet og bare ha det gøy. God feiring i morgen!
    🇳🇴
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Mens andre stryker busseruller og bunader, pusser søljer og gåbortsko, lager pavlova, kjøler champagne og bretter sevietter til den storegullmedajle, tas det helt med ro i heimen. Har selv hatt mine år med unger og kjærring i korps og selv vært formann og fanebærer, så jeg vet skkurat hva det går ut på. Sikkert mange spente barn som skal gå i sitt første tog og ikke tidligere har fått mulighet pga pandemi. Jeg unner dem gleden og stoltheten av å være norsk i morgen. Glemme all elendighet og bare ha det gøy. God feiring i morgen!
    🇳🇴
    Ha en riktig god 17 mai TT - enten det er i heimen eller på tunet.
    Regner med at du kommer til å lure no’ bra musikk ut fra ett av anleggene… :)
     
    Sist redigert:
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mens andre stryker busseruller og bunader, pusser søljer og gåbortsko, lager pavlova, kjøler champagne og bretter sevietter til den storegullmedajle, tas det helt med ro i heimen. Har selv hatt mine år med unger og kjærring i korps og selv vært formann og fanebærer, så jeg vet skkurat hva det går ut på. Sikkert mange spente barn som skal gå i sitt første tog og ikke tidligere har fått mulighet pga pandemi. Jeg unner dem gleden og stoltheten av å være norsk i morgen. Glemme all elendighet og bare ha det gøy. God feiring i morgen!
    🇳🇴
    Her i fjæresteinene blir det også roooolig. Madammen på tidligvakt, og jeg har tenkt å drive dank. :) Kanskje, bare kanskje, greier Madammen å overtale meg til en liten båttur på ettermiddagen.

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.407
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med Luxman, bare lekkert 😉
    Kjenner litt på lysten på en integrert men VU meter selv, godt å ha noe å kikke etter🤓
    Tusen takk for det. Det ble et impulskjøp, da Stereofil plutselig hadde tilbud. Hadde hverken hørt eller sett en moderne Luxman på mange år. Ikke har jeg lest noe om den! Nei, jeg tuller ikke. Jeg var ikke engang i butikken for å kjøpe den eller hente den. Den ble levert av en hyggelig kar fra Stereofil mens jeg stod på "All stans forbudt" i Akersgaten i Oslo. Det var bare å lempe den inn i bilen og reise hjem og koble opp.
    At den skulle overgå en 40 år gammel integrert AB Technics, var jeg ikke i tvil om, men jeg må samtidig si at Technicsen (SU 8080) har vært en fantastisk følgesvenn og gitt meg masse musikkglede med meget bra lydgjengivelse.
    Skal ikke legge skjul på at eiergleden er skyhøy og bare det å vri på brytere og justere volumet, gir en så herlig kvalitetsfølelse. Det er ikke spart på noe virker det som. Fjernkontrollen har jeg ikke engang pakket ut, men heller programmert Logitech Harmony som funker perfekt.
    Gleder meg til mange fine stunder med god musikk og med en flott "motor" til å drive anlegget
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.344
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tusen takk for det. Det ble et impulskjøp, da Stereofil plutselig hadde tilbud. Hadde hverken hørt eller sett en moderne Luxman på mange år. Ikke har jeg lest noe om den! Nei, jeg tuller ikke. Jeg var ikke engang i butikken for å kjøpe den eller hente den. Den ble levert av en hyggelig kar fra Stereofil mens jeg stod på "All stans forbudt" i Akersgaten i Oslo. Det var bare å lempe den inn i bilen og reise hjem og koble opp.
    At den skulle overgå en 40 år gammel integrert AB Technics, var jeg ikke i tvil om, men jeg må samtidig si at Technicsen har vært en fantastisk følgesvenn og gitt meg masse musikkglede med meget bra lydgjengivelse.
    Skal ikke legge skjul på at eiergleden er skyhøy og bare det å vri på brytere og justere volumet, gir en så herlig kvalitetsfølelse. Det er ikke spart på noe virker det som. Fjernkontrollen har jeg ikke engang pakket ut, men heller programmert Logitech Harmony som funker perfekt.
    Gleder meg til mange fine stunder med god musikk og en flott "motor" til å drive anlegget
    Spenstig gjort, men gode tilbud må mann nesten hive seg over når de kommer. Luxman er et uprøvd merke for meg en så lenge, men ut fra hva som sies og skrives er det kvalitet. Nå som jeg har fått meg mer lettdrevne høyttalere frister det litt å få seg en integrert igjen😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.407
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Spenstig gjort, men gode tilbud må mann nesten hive seg over når de kommer. Luxman er et uprøvd merke for meg en så lenge, men ut fra hva som sies og skrives er det kvalitet. Nå som jeg har fått meg mer lettdrevne høyttalere frister det litt å få seg en integrert igjen😉
    Vel, jeg kjøpte både bilen jeg har nå og huset jeg bor i på impuls! Var ikke engang på en eneste visning! 🤣
    Er bare sånn jeg er....
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.344
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Må si du tar større sjanser en jeg gjør, men min flaks hadde nok det gått rett vest😂🤣
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Går d bra med deg og Michey da? Du har ikke lagt ut bilder
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.407
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har da to bilder av Mickey tidligere i dag..
    Det går bra med ham nå, men han fikk grisebank av en schäfer søndag for tre uker siden. Det er først nå siste uke at han er "seg selv" igjen. Det gikk heldigvis bra denne gangen.Bildet er ca 1 uke gammelt
    6849E59C-ACEE-491E-9885-8CFBD7A9F2CC.jpeg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har da to bilder av Mickey tidligere i dag..
    Det går bra med ham nå, men han fikk grisebank av en schäfer søndag for tre uker siden. Det er først nå siste uke at han er "seg selv" igjen. Det gikk heldigvis bra denne gangen.Bildet er ca 1 uke gammelt
    Vis vedlegget 817714
    Bra det gikk bra med lille Mickey, schäfere kan være farlige mot andre hunder, (og mennesker)
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Stakkars Mickey!😍 Er det ikke noe som heter båndtvang? Digre beist bør aldri få gå fritt, da de er en direkte trussel mot både folk og fe! Føler med dere, TT.👍
    Tore
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn