TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Og i den tredje pakken var det den strømpadde til Hovedanlegget. Denne har IEC kontakt på siden, så jeg må få laget meg en lang nok strømkabel før den blir satt i arbeid. Og har du sett noe som ligner før, så har du sikkert det 😉👍

    Vis vedlegget 785092
    Den padden så veldig fin ut :) Grattis TT

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Såpass :) skal si du er i kjøpe modus for tiden men er jo gøy med pakker

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg visste jeg hadde ICE plugg et sted og den var selvfølgelig i boden der jeg har satt "duftlysesken". Fy fanken å det lukter i boden. Ikke kjærring, men gammal hoxx /sånn dame man betaler for å ha seg med! 🤮
    341EE4EF-66F0-42B1-AF4F-09D604E9EB69.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    VVS rørlegger TT? jeg er selv Industri rørlegger av yrke :)

    mvh
    Jepp jepp jepp. Og jeg er IKKE homse. Når folk blir krenket av å kødde med andre og kalle dem homse, så kødder jeg heller om meg selv. Da er det kun jeg som blir krenket og kanskje Blomster Finn 😂🤣👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Skal si det ble forskjell med ny padde og enda før den er ferdig innspilt! Jeg fikk så sort bakgrunn at jeg måtte sette på taklampen for i det hele tatt finne frem. Jeg fikk dessuten tatt et nytt hull for strømkabelen og merket apparatkablene som i Tesalongen. Det letter veldig når ting skal frakobles eller byttes ut. Dette vart André Boller Sr!

    A23009AB-3825-48BA-B52C-BF7D914006D0.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå har padda fått stårt på en stund og jeg merker at roen senker seg. Det har blitt mørkere ute og jeg glemte rett og slett å handle i dag, så jeg måtte avgårde. Hadde tenkt bare å handle her i "byen", men på vei så fikk jeg nok en hentemelding og da måtte jeg kjøre til neste "by" for å hente enda en pakke. Vi har ikke noe postutlevering i denne byen desverre. Jeg var sikker på at det var nok en hifigreie, men denne gangen var det kun en modællbil. Så falsk alarm.
    litt musikk i sene ettermiddagen.
    Fourplay - 101 Eastbound
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Strømpadda ser fin ut den. Det er mer tilfredsstillende med skikkelige materialer .
    Jeg kunne ikke dy meg og åpnet den opp. Det var skikkelig gjort og kvaliteten er topp, så denne kan jeg anbefale. Ser dessuten fin ut og er mye penere enn en plastpadde med rød bryter til kr69,90 hos feks Europris. Jeg hadde tidligere en lang padde med hele 10 uttak, men etter kraftig nedgradering, trenger jeg ikke mer enn seks.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg kunne ikke dy meg og åpnet den opp. Det var skikkelig gjort og kvaliteten er topp, så denne kan jeg anbefale. Ser dessuten fin ut og er mye penere enn en plastpadde med rød bryter til kr69,90 hos feks Europris. Jeg hadde tidligere en lang padde med hele 10 uttak, men etter kraftig nedgradering, trenger jeg ikke mer enn seks.
    Gratulerer og takk for at du tok sjekken under lokket - har sett på en slik selv men ikke tatt sjansen da jeg har vært litt engstelig mot å ta i bruk slikt fra eBay/Ali gitt min tidligere opplevelse med brann. Men når du med ditt tidligere mandat har godkjent kvaliteten så burde det jo være innafor ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer og takk for at du tok sjekken under lokket - har sett på en slik selv men ikke tatt sjansen da jeg har vært litt engstelig mot å ta i bruk slikt fra eBay/Ali gitt min tidligere opplevelse med brann. Men når du med ditt tidligere mandat har godkjent kvaliteten så burde det jo være innafor ;)
    Tror ikke du skal bekymre deg for det Eirik, slike ting fra bayen holder stort sett god kvalitet :)

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer og takk for at du tok sjekken under lokket - har sett på en slik selv men ikke tatt sjansen da jeg har vært litt engstelig mot å ta i bruk slikt fra eBay/Ali gitt min tidligere opplevelse med brann. Men når du med ditt tidligere mandat har godkjent kvaliteten så burde det jo være innafor ;)
    Nå sjekket jeg ikke om noe var tilskrudd, men jeg kjente på kablingen og alt virket fast og fint. Det er sikkert noen som husker disse svindyre kablene som ble åpnet for noen år siden? Der kunne kablene ha starte en brann etter noen inn og utplugginger. Skummelt og derfor åpnet jeg denne
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det var akkurat den jeg også letet etter @motoren og @KjellR Den har jeg faktisk bak tvanlegget og den har dessuten mulighet for å skru opp på veggen og innebygget overspenningsvern. Fin sak i aluminium. Den kan jeg også anbefale. Brennensthul er et seriøst merke
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.072
    Antall liker
    33.778
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det var akkurat den jeg også letet etter @motoren og @KjellR Den har jeg faktisk bak tvanlegget og den har dessuten mulighet for å skru opp på veggen og innebygget overspenningsvern. Fin sak i aluminium. Den kan jeg også anbefale. Brennensthul er et seriøst merke
    Har den samme bak TV benken min. Funker utmerket den, og greit å kunne slå av alt med en bryter.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det var akkurat den jeg også letet etter @motoren og @KjellR Den har jeg faktisk bak tvanlegget og den har dessuten mulighet for å skru opp på veggen og innebygget overspenningsvern. Fin sak i aluminium. Den kan jeg også anbefale. Brennensthul er et seriøst merke
    Ja veldig greit å kunne skru den fast i veggen men den er bare 10a så en kan ikke dra ut ubegrenset fra den :)

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    @KjellR Den er utsolgt i Moss, men er på lager på nett og de har den i Vestby om du er på farten
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Korrigering. Den har ikke overspenningsvern
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Når det gjelder elementene, så ser de som nye ut alle seks, så da er det kun det kosmetiske som blir arbeidsoppganven framover
    vel, hvor lenge var Adam i Paris. Har i ettermiddag sjekket enda mer grundig diskantene og mellomtonene og det viser seg at opphenget har sluppet på flere steder desverre. Og jeg målte begge diskantene og den ene har vakkel. Altså to dårlige mellomtoner og en haltende diskant. Litt rart, da det hørtes så riktig ut i går. Vel jeg har noen elementer som kan erstatte disse, men om det blir vellykket, det gjenstår å se/høre Ellers blir det full utskiftning med nye delefiltere og elementer. De skal opp å gå uansett!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Dette var en kalkulert risiko jeg tok, så jeg tar det hele med stoisk ro. Ikke umulig at de kan bli lydmessig bedre enn originalen en vakker dag. Elementer er heller ikke vanskelig å få tak på om ikke identiske, så kanskje tom bedre for en billig penge. Skal ikke stresse med dette, men ser på det som et langsiktig prosjekt. Hadde dette derimot vært mine eneste høyttalere, hadde saken vært noe annet. Når andre klarer å bygge strøkne kopier av Sonus Faber Extrema, så burde jeg også klare å få disse oppe å gå. 😁👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg må stoppe opp litt i dette "rushet" av ting både ut og inn og summe meg litt. Jeg glemmer litt å glede meg over det som skjer. Egentlig litt skummelt å være så likegyldig til forandringen som skjer her i heimen. Det har skjedd mer på hififronten i desember-januar enn det gjør på flere år vanligvis. I hovedanlegget: Ny DAC, ny PU, ny strømpadde og en karusell CD spilller på visitt. I Tesalongen er det vært rene jordskjelvet! To nye platespillere, nye PUs, ny kassettspiller, ny strømpadde, nytt deksel, nye kassetter, nye kabler, opprydding og merking. Og ellers "nye" høyttalere og sikkert noe mer som jeg allerede har glemt.
    Jeg føler meg litt som Dudely Moore i filmen "Arthur", en bortskjemt fjott som ikke viser takknemlighet over hvor heldig jeg egentlig er. Andre sitter i kalde hus og leiligheter og fryser pga de ikke har råd eller ikke tar seg råd til å ha tilfredstillende innetemperatur.

    . Jeg prøver bare å si at jeg føler meg priviligert og ikke minst heldig for å ha muligheten til å leve og handle som jeg stort sett ønsker. Så jeg har faktisk litt dårlig samvittighet for at jeg har det så bra som jeg har. Ja det kommer enda mer ting allerede i morgen, men jeg har bestemt meg at det får ligge til over helgen, før det hentes. Nå skal jeg bruke tiden på å bli kjent med det som allerede har kommet. Hva passer vel bedre enn å spille Christopher Cross sin tittelmelodi til filmen "Arthur". Ha en god aften!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg må stoppe opp litt i dette "rushet" av ting både ut og inn og summe meg litt. Jeg glemmer litt å glede meg over det som skjer. Egentlig litt skummelt å være så likegyldig til forandringen som skjer her i heimen. Det har skjedd mer på hififronten i desember-januar enn det gjør på flere år vanligvis. I hovedanlegget: Ny DAC, ny PU, ny strømpadde og en karusell CD spilller på visitt. I Tesalongen er det vært rene jordskjelvet! To nye platespillere, nye PUs, ny kassettspiller, ny strømpadde, nytt deksel, nye kassetter, nye kabler, opprydding og merking. Og ellers "nye" høyttalere og sikkert noe mer som jeg allerede har glemt.
    Jeg føler meg litt som Dudely Moore i filmen "Arthur", en bortskjemt fjott som ikke viser takknemlighet over hvor heldig jeg egentlig er. Andre sitter i kalde hus og leiligheter og fryser pga de ikke har råd eller ikke tar seg råd til å ha tilfredstillende innetemperatur.

    . Jeg prøver bare å si at jeg føler meg priviligert og ikke minst heldig for å ha muligheten til å leve og handle som jeg stort sett ønsker. Så jeg har faktisk litt dårlig samvittighet for at jeg har det så bra som jeg har. Ja det kommer enda mer ting allerede i morgen, men jeg har bestemt meg at det får ligge til over helgen, før det hentes. Nå skal jeg bruke tiden på å bli kjent med det som allerede har kommet. Hva passer vel bedre enn å spille Christopher Cross sin tittelmelodi til filmen "Arthur". Ha en god aften!
    Kloke ord TT. Vi er heldige.. "Seiler" i medgang, bokstavelig talt..

     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Tror du er "kjernesunn", TT. Du er ivrig; kjøper & selger ting, gleder deg over "de små ting", men samtidig husker du på de som kanskje ikke har muligheten til det!👍 Det kalles "å være et menneske", i min bok!😍
    Stå på, TT. Du har ihvertfall ingen grunn til å "gremmes" over noe - du er en omgjengelig mann, med stort hjerte, som sprer glede her inne!😀
    Mvh Tore
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt blandede følelser i dag, men det er sundt med noen aha opplevelser og tid for litt ettertanke. I morgen blir det forhåpentligvis et langt "stint" i Tesalongen og takket være @tkr , så skal jeg gjøre et tappert forsøk på å få stilt inn headshellet med Audio Technica VM-95E. Den kan få være en "sliter" som benyttes til eldre plater og singler fra "glansdagene"
    Ønsker alle en fortsatt fin kveld og natt.
    Avslutter med en passende og florr sang med Charlie Puth og James Taylor - Change!

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tror du er "kjernesunn", TT. Du er ivrig; kjøper & selger ting, gleder deg over "de små ting", men samtidig husker du på de som kanskje ikke har muligheten til det!👍 Det kalles "å være et menneske", i min bok!😍
    Stå på, TT. Du har ihvertfall ingen grunn til å "gremmes" over noe - du er en omgjengelig mann, med stort hjerte, som sprer glede her inne!😀
    Mvh Tore
    Tusen takk for hyggelige ord. Sov godt når den tid kommer! 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.943
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En flott morgen i Indre. Solen er på vei opp og de første solstråler kommer inn her nå. Kaffe i koppen, kompis ved siden av meg og fyr i ovnen. Dette blir en bra dag har jeg bestemt! 😁 Ha en stålende dag!

    9E4CDF14-AB11-4A86-B5B5-E13457A1C1A4.gif

    Ken Navarro - You are everything
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn