TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ferdig etter alfabetet, men ble ikke som jeg hadde tenkt. Det var mange på D, F, L og S og det som aldri spilles er allerede donert bort!
    FD984F13-2918-47D2-AEFE-BBC3ABFC3195.jpeg
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hvis ingen andre melder seg, så kunne jeg være interessert i Bill, Miles og Silje...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Oh herlige. Jeg la inn et skambud på noe kuriosa på Finn og fikk tilslaget. Noe jeg husker de hadde hos El Spectra i Torggaten i Oslo på første halvdel av 80 tallet. Får bare håpe at selger får pakket og sendt det. Altså mer på inngående! 😂
    Da ordnet det seg med frakt og de blir pakket og sendt i morgen fra Nordland! 🥸
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Endelig er jeg ferdig med å rydde i heimen. For å ta ansvar, så er øltimen i gang og jeg ligger allerede etter skjemaet. Jeg hater rot og derfor er det deilig å få ting på plass der det skal. Har jeg ikke system i galskapen, så blir jeg stresset og mister oversikten.
    På tide med litt musikk igjen. Skål!

    Peter White - Love will find you
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.088
    Antall liker
    32.436
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Om du kjører forbi, så gjør det, men om du ønsker selskap, så sitter jeg gjerne på 😉

    PS Kan alle dager untatt fk mandag
    tror det er åpent bare fredag og lørdag, men ringer man, kan det nok åpnes opp
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    WOW! Ærre muli lizzom??? Jeg fant en uåpnet, AUDIOFIL, 180g versjon i platesamlingen min. Æresord, jeg visste ikke engang at jeg hadde den!!!
    Kan heller ikke huske når eller hvor den er kjøpt!
    Gjett om den skal sprettes nå?

    Tom gatefold, noe originalen IKKE er
    B6D8083D-553F-4AF6-8ECD-13115168D58A.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg lurer på om denne LP ble kjøpt på Gekås Ullared høsten 2019, da jeg dro dit i ny bil med min mor. Kan ikke huske andre steder jeg har vært i nærheten av nye plater de siste årene. Uansett en skikkelig artig overraskelse nå som "ny" platespiller er i hus. Den skal dessuten spilles i Hovedanlegget i morgen

    85DC8497-6159-4864-B5CC-2E435DFAD835.gif



    Maysa - Friendly pressure

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fikk melding nå om at "varen" fra Nordland er innlevert Posten!
    Da er det håp om å ha den i slutten av neste uke om Nordlandsbanen går i snøværet. Dette blir ulidelig spanande.... 😍
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Ja, hvis det er langt nord i Nordland, kan det ta litt lengre tid, men jeg tviler på at det skulle være noe stort problem!👍
    Glemmer forresten aldri en togtur jeg hadde fra Mosjøen til Bodø i 1976! Vi måtte stoppe 5 - 6 ganger pga "påkjørt elg"! Og lyden av skuddene(pga skadede dyr) sitter fremdeles i hodet - ja så mange år etter!🙁
    Og snøen er normalt ikke noe problem på Nordlandsbanen - det "kan" de!👍😁
    Mvh Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ja, hvis det er langt nord i Nordland, kan det ta litt lengre tid, men jeg tviler på at det skulle være noe stort problem!👍
    Glemmer forresten aldri en togtur jeg hadde fra Mosjøen til Bodø i 1976! Vi måtte stoppe 5 - 6 ganger pga "påkjørt elg"! Og lyden av skuddene(pga skadede dyr) sitter fremdeles i hodet - ja så mange år etter!🙁
    Og snøen er normalt ikke noe problem på Nordlandsbanen - det "kan" de!👍😁
    Mvh Tore
    Ikke så langt mord, så det går nok direkte på toget
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God lørdagsmorgen godtfolk!

    Gårsdagen stod ikke akkurat i minnenes tegn😂, men desto mer gledelig var det å finne en glemt skatt. Dessuten var det sikkert sunt å få trent litt på alfabetet igjen 😂. Hyggelig var det å kunne gi bort ting som kan glede andre. Ikke store greiene, men litt i fra egen "overflod" av eiendeler. Det er nok et tegn på at vi generelt har det veldig godt her i steinrøysa.
    Ingen store planer i dag, men etter gårsdagens funn, så blir det å gå igjennom platesamlingen etter flere skatter. Hvem vet, kanskje det skjuler seg mer jeg ikke vet at jeg har 😉 Ha en spennende lørdag alle!

    Denne har jeg spilt flere ganger før, men jeg liker den så godt at den får nok en runde!

    Brian Simpson - Saturday cool

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Lite musikk, men mye annet i dag. Har prioritert husarbeid og rydding i dag, men nå er en øl åpnet
    (Ikke cider herr @jorwed_ )og roen kan endelig senke seg i Arnebu. Skal hilse og si at det smakte skikkelig godt med en doven øltår nå. Jeg fant en artig eske i boden, som nå har fått plass i Tesalongen. Står oppå cdspilleren til ære for fotografen. Ha en bra ettermiddag.
    image.jpg

    Nå spilles Four80East - Ocean bass

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ikke vet jeg om The Rippingtons tenkte på den saktegående Mercedesen til Sir Lewis Hamilton når denne låten ble skrevet, men den heter i allefall Silver arrows. 😂
    Det var ikke bare Mercedes som ble kalt Silver Arrows forresten. De knivet mot Auto Union på slutten av 30 tallet for være den beste bilen for en viss leder.

    Denne Silver Arrow" hadde Vmax 340 km/t i 1936!
    kompressormatet V16 med 540hk og samme tall i vekt. Enkelte utgaver ble utstyrt med rvillinghjul på bakaksel da sjåførene klagde på hjulspinn i 150km/t!

    6F6C1B11-F2E0-4215-802D-1BDA215E1038.png

    The Rippingtons - Silver arrows

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er hverken Solung eller Østfolding, men Oslogutt og det kommer jeg alltid til å være. Hjertet banker fortsatt for Oslo, selv om byen har forandret seg til det verre, desverre. Det blir nok aldri til at jeg flytter tilbake dit, selv om jeg får muligheten om X antall år. Trives godt her og blir nok her om ikke ei kråke får meg på andre tanker, men det skal holde hardt. Kanskje man skal bruktimportere ei, men da er kulturen og språket så forskjellig at kun fingerspråket er forståelig! 😂

    Larry Carlton - Crying hands

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Selvfølgelig i kvelden

    E7885E65-A233-479B-9F69-BFBA01D2A8CB.gif


    Bob Baldwin - I wanna be where you are

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    Her går det i kaffe og litt US nettradio før sen frokost.
    Ha en rolig dag!

    B401CEA6-C29B-49EF-A368-3E103497946C.jpeg

     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Rolig dag høres perfekt ut. God morgen TT.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fy fxxx! Nå er jeg skikkelig opprørt. Jeg er ute og lufter kompis nå og vi passerte akkurat en lekeplass med gapahuk som er i nærheten av der jeg bor. Ved gapahuken er det en bålplass som man kan benytte og det er det mange fra barnehagen i nærheten som gjør. På søndager er det gjerne småbarnsfamilier som samles for felles hygge rundt bålet. Det er dessuten tilkjørt en stor haug med ved dit og det er vellet som "driver" stedet med innsamlede midler. Selv støtter jeg opp med innbetaling av årlig kontigent

    Da jeg passerte akkurat nå, så kommer det en ung dame derifra med to store bæreposer fulle av ved! Attpåtil snur hun straks hun ser meg og går bak gapahuken for å skjule seg. Jeg går videre og later som om jeg ikke ser henne. Jeg forsvinner ut av syne for henne, men vi går sakte videre. Etter en stund kommer damen gående med bæreposene og vedkubbene stikkende opp av posen. Hun hilser forlegent på meg og haster videre. Jeg gjenkjenner henne og hun bor noen hus nedenfor meg. Da vi passerer dames hus, driver hun og laster inn i sin bil i millionklasse, skinnfeller og piknikkurv og jeg ser de to bæreposene med ved stående i bagasjerommet! Da er det åpenbart at hun har vært og forsynt seg av ved fra "felleskassa", for så å dra på søndagstur med to barn i samme barnehage og mann for å brenne bål et annet sted! Hvor frekk går det an å bli da? Det skal i tillegg nevnes at disse er innvandrere fra østeuropa med høye stillinger i er internasjonaltselskap.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fy fxxx! Nå er jeg skikkelig opprørt. Jeg er ute og lufter kompis nå og vi passerte akkurat en lekeplass med gapahuk som er i nærheten av der jeg bor. Ved gapahuken er det en bålplass som man kan benytte og det er det mange fra barnehagen i nærheten som gjør. På søndager er det gjerne småbarnsfamilier som samles for felles hygge rundt bålet. Det er dessuten tilkjørt en stor haug med ved dit og det er vellet som "driver" stedet med innsamlede midler. Selv støtter jeg opp med innbetaling av årlig kontigent

    Da jeg passerte akkurat nå, så kommer det en ung dame derifra med to store bæreposer fulle av ved! Attpåtil snur hun straks hun ser meg og går bak gapahuken for å skjule seg. Jeg går videre og later som om jeg ikke ser henne. Jeg forsvinner ut av syne for henne, men vi går sakte videre. Etter en stund kommer damen gående med bæreposene og vedkubbene stikkende opp av posen. Hun hilser forlegent på meg og haster videre. Jeg gjenkjenner henne og hun bor noen hus nedenfor meg. Da vi passerer dames hus, driver hun og laster inn i sin bil i millionklasse, skinnfeller og piknikkurv og jeg ser de to bæreposene med ved stående i bagasjerommet! Da er det åpenbart at hun har vært og forsynt seg av ved fra "felleskassa", for så å dra på søndagstur med to barn i samme barnehage og mann for å brenne bål et annet sted! Hvor frekk går det an å bli da? Det skal i tillegg nevnes at disse er innvandrere fra østeuropa med høye stillinger i er internasjonaltselskap.
    Meld i fra,tok du bilder ?
    Det må da være grenser for frekkhet😡
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Du skulletattrennafart og putta vedkuben langt inni tjufsetjafsa
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Etter mye leting, fant jeg endelig passende skruer for Audio Technica VM95E og headshell. Det blir monoavspilling evt høyre eller venstre kanal frwmover, da jeg mangler to "lisser". Lurer forresten på om man får kjøpt løse "kabelsko" for PU ledninger? Har massevis av tynn kabel, men ingen "sko"

    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn