Trenger sårt tips om 15" som funger i lukket kasse på 100l til hjemmekino

ballajazz

Medlem
Ble medlem
15.02.2016
Innlegg
29
Antall liker
0
Hei.
Har hatt mange planer om hva som kan virke i kassen(100l)
Blir ikke enig med meg selv.
Skal ha to subber til hjemmekino bruk
Elementene bør ikke koste noe særlig mer enn 2500-3000 til sammen.
Kommer til å bruke Hypex 8.0 til de.
Håper noen med erfaring og kunnskap kan hjelpe meg.
Kommer til å ha lav deling (60-70)
De skal bare ta seg av de laveste frekvensene. Trenger ett ristende rom når lydsporet mener det er på sin plass.
Alle tips tas imot med takk.
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Hei.
Har hatt mange planer om hva som kan virke i kassen(100l)
Blir ikke enig med meg selv.
Skal ha to subber til hjemmekino bruk
Elementene bør ikke koste noe særlig mer enn 2500-3000 til sammen.
Kommer til å bruke Hypex 8.0 til de.
Håper noen med erfaring og kunnskap kan hjelpe meg.
Kommer til å ha lav deling (60-70)
De skal bare ta seg av de laveste frekvensene. Trenger ett ristende rom når lydsporet mener det er på sin plass.
Alle tips tas imot med takk.

120 liter kasse og et cerwin vega xls 15s elementen du kan få kjøpt på hifiklubben til 1790 kr elns hadde det før funka fint det!
jeg hadde det i 150liter det ble litt for stort så måtte overdempe det 120 og 2stk porter på 4toms og 38cm lange er du i mål !
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Bilder
20317033_10159101027310707_1852805597_o.jpg



Beklager det er bare rot på dette bilde men subben ser du vært fall! disse med god power spiller meget greit!
20348184_10159101027380707_2021285962_o.jpg
20317033_10159101027310707_1852805597_o.jpg
20314762_10159101027235707_1910315515_o.jpg
 
Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Ift budsjettet ditt, så bør du sterkt vurdere å heller gå på 10-12"-elementer av bedre kvalitet enn superbillige 15". 15" til under 1500kr/stykk er vanligvis bil-elementer med altfor høy Q og høy Fs, eller PA-element med høy følsomhet, høy Fs og voldsom Vas. Ingenting av dette funker i 100 liter lukket kasse til hjemmebruk for å gi dyp bass.

Du burde ha brukt litt mindre penger på subforsterker, og mere på elementer for å få en bra konstruksjon, men jeg regner med du har subforsterker allerede, siden dette er en utgått modell?

Du kan bruke 2 stykk Scanspeak 8534G00 i 100-120 liters lukket kasse (50-60 liter pr element). Disse elementene koster 1000 kr/stykket. Dette skal funke bra med litt boost fra forsterkeren.
Scan-Speak 26W/8534G00 - DYNABEL AS

Det kunne kanskje vært aktuelt å handla noe fra Parts Express, men frakta fra uniten er blitt så inn i helsikke dyr i det siste...

Cerwin Vega XLS15s koster 5000kr stykket, og er en ferdig sub...

Johan-Kr
 
Sist redigert:

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Ift budsjettet ditt, så bør du sterkt vurdere å heller gå på 10-12"-elementer av bedre kvalitet enn superbillige 15". 15" til under 1500kr/stykk er vanligvis bil-elementer med altfor høy Q og høy Fs, eller PA-element med høy følsomhet, høy Fs og voldsom Vas. Ingenting av dette funker i 100 liter lukket kasse til hjemmebruk for å gi dyp bass.

Du burde ha brukt litt mindre penger på subforsterker, og mere på elementer for å få en bra konstruksjon, men jeg regner med du har subforsterker allerede, siden dette er en utgått modell?

Du kan bruke 2 stykk Scanspeak 8534G00 i 100-120 liters lukket kasse (50-60 liter pr element). Disse elementene koster 1000 kr/stykket. Dette skal funke bra med litt boost fra forsterkeren.
Scan-Speak 26W/8534G00 - DYNABEL AS

Det kunne kanskje vært aktuelt å handla noe fra Parts Express, men frakta fra uniten er blitt så inn i helsikke dyr i det siste...

Johan-Kr
Enig men den karen her apsolutt. skal ikke undervurde lyden fra en 10tommer eller 12! er de av kvalitet og sikkelig med strøm får du noen helt annen lyd opplevelse det er helt sikkert. en 10tommer smekker på en bedre måte og en stort element burde ikke spille så veldig dypt kan fort bli grøtete! så low pass filter.
men hvorfor velger du ikke heller en crown xti 4000 på brukten til forsterker? får mye mer valutatt for pengen . activ er dyrt kontra en sikkelig pa forsterker
 

ballajazz

Medlem
Ble medlem
15.02.2016
Innlegg
29
Antall liker
0
Ift budsjettet ditt, så bør du sterkt vurdere å heller gå på 10-12"-elementer av bedre kvalitet enn superbillige 15". 15" til under 1500kr/stykk er vanligvis bil-elementer med altfor høy Q og høy Fs, eller PA-element med høy følsomhet, høy Fs og voldsom Vas. Ingenting av dette funker i 100 liter lukket kasse til hjemmebruk for å gi dyp bass.

Du burde ha brukt litt mindre penger på subforsterker, og mere på elementer for å få en bra konstruksjon, men jeg regner med du har subforsterker allerede, siden dette er en utgått modell?

Du kan bruke 2 stykk Scanspeak 8534G00 i 100-120 liters lukket kasse (50-60 liter pr element). Disse elementene koster 1000 kr/stykket. Dette skal funke bra med litt boost fra forsterkeren.
Scan-Speak 26W/8534G00 - DYNABEL AS

Det kunne kanskje vært aktuelt å handla noe fra Parts Express, men frakta fra uniten er blitt så inn i helsikke dyr i det siste...

Johan-Kr
Enig men den karen her apsolutt. skal ikke undervurde lyden fra en 10tommer eller 12! er de av kvalitet og sikkelig med strøm får du noen helt annen lyd opplevelse det er helt sikkert. en 10tommer smekker på en bedre måte og en stort element burde ikke spille så veldig dypt kan fort bli grøtete! så low pass filter.
men hvorfor velger du ikke heller en crown xti 4000 på brukten til forsterker? får mye mer valutatt for pengen . activ er dyrt kontra en sikkelig pa forsterker
Ja hypex har jeg fra før av.
Har i dag to Seas L26RO4Y 10" som står i hver sin meget bra avstivet og tung lukket kasse på ca 30 liter.
Disse spiller meget pent, rått og brutalt men mangler evnen til å flytte nok luft selvom de har xmax på 28mm.
Tenkte at to 15" til en ikke alt for voldsom pris kunne hjelpe med det.. Det var nettopp derfor jeg luftet dette.
Ville bare vite om det finnes noen elementer i den prisklassen som være aktuelle.
Vet at det er masse folk her med mye kunnskap.
Vurderer å selge seas'ene og bare gå for 2 stk. Dayton Audio UM15-22 15" Ultimax.
Rommet er ca. 20m2
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Ift budsjettet ditt, så bør du sterkt vurdere å heller gå på 10-12"-elementer av bedre kvalitet enn superbillige 15". 15" til under 1500kr/stykk er vanligvis bil-elementer med altfor høy Q og høy Fs, eller PA-element med høy følsomhet, høy Fs og voldsom Vas. Ingenting av dette funker i 100 liter lukket kasse til hjemmebruk for å gi dyp bass.

Du burde ha brukt litt mindre penger på subforsterker, og mere på elementer for å få en bra konstruksjon, men jeg regner med du har subforsterker allerede, siden dette er en utgått modell?

Du kan bruke 2 stykk Scanspeak 8534G00 i 100-120 liters lukket kasse (50-60 liter pr element). Disse elementene koster 1000 kr/stykket. Dette skal funke bra med litt boost fra forsterkeren.
Scan-Speak 26W/8534G00 - DYNABEL AS

Det kunne kanskje vært aktuelt å handla noe fra Parts Express, men frakta fra uniten er blitt så inn i helsikke dyr i det siste...

Johan-Kr
Enig men den karen her apsolutt. skal ikke undervurde lyden fra en 10tommer eller 12! er de av kvalitet og sikkelig med strøm får du noen helt annen lyd opplevelse det er helt sikkert. en 10tommer smekker på en bedre måte og en stort element burde ikke spille så veldig dypt kan fort bli grøtete! så low pass filter.
men hvorfor velger du ikke heller en crown xti 4000 på brukten til forsterker? får mye mer valutatt for pengen . activ er dyrt kontra en sikkelig pa forsterker
Ja hypex har jeg fra før av.
Har i dag to Seas L26RO4Y 10" som står i hver sin meget bra avstivet og tung lukket kasse på ca 30 liter.
Disse spiller meget pent, rått og brutalt men mangler evnen til å flytte nok luft selvom de har xmax på 28mm.
Tenkte at to 15" til en ikke alt for voldsom pris kunne hjelpe med det.. Det var nettopp derfor jeg luftet dette.
Ville bare vite om det finnes noen elementer i den prisklassen som være aktuelle.
Vet at det er masse folk her med mye kunnskap.
Vurderer å selge seas'ene og bare gå for 2 stk. Dayton Audio UM15-22 15" Ultimax.
Rommet er ca. 20m2
Mye skal du ha for seasene ?
Vist du ønsker flytte mye luft kan e love deg at de subben jeg har mekke oppforbi kan gi deg det.
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
649
Antall liker
306
Torget vurderinger
11

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hmm - da bør du kanskje vurdere å selge Seasene og tenke på de Ultimaxene.

For å få billigere frakt, bruk Magnum til å ta frakten fra USA.

Johan-Kr
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.357
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
En Alpine sws15 i Lilwrecker tapped horn flytter masse luft... koster deg under 2-lapper pluss fire plater å bygge med.
 

ballajazz

Medlem
Ble medlem
15.02.2016
Innlegg
29
Antall liker
0
Hmm - da bør du kanskje vurdere å selge Seasene og tenke på de Ultimaxene.

For å få billigere frakt, bruk Magnum til å ta frakten fra USA.

Johan-Kr
Johan, hva mener du om AV123 MFW-15 Subwoofer kontra ultimaxene i stivt og tungt kabinett?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Har ikke hørt så mye om den AV123en, men den bør være kapabel. Det hele koker vel ned til hva du må betale for den? Den er mye mere kapabel enn 10" Seas

Johan-Kr
 

ballajazz

Medlem
Ble medlem
15.02.2016
Innlegg
29
Antall liker
0

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
Blir dessverre for dyrt for meg. :(
10" i trykkammer til heimekino er litt spakt, ja, ser kva du meiner. Dei to 15" eg har, vil eg sei er ca minimum i trykkammer for morofaktor, og dei vandrar ±15mm, altså endå litt lengre enn ROY. Då har du 108dB linært@20Hz, mens med 2xROY har du 100.5dB, det er ganske vesentlig. Hugs at forvrenginga aukar når kassa reduserast, dette vil Rythmik kompensere for, i motsetning til normale systemer. Dette betyr at dei spiller bra, også når du drar på. På vanlege system så kan du høre at lyden blir dårlegare når du spiller så høgt at elementa vandrar mykje. Så mtp forvrenging, er 30 liter litt lite på ein ROY. Med andre ord vil du kunne spille ganske mykje høgare, og med mindre forvrenging enn med ROY.

Forslag: Selg det du har, og kjøp Rythmik. Det kostar ca 10.000kr, og du får kanskje 5000kr for det du har? Då har du ei prøvd løysing som vil fungere bra for djupbass(14Hz @ -6dB), og opp til 80Hz, det er det ikkje mange som matcher.

Og frå erfaring: Har du for lite penger, så vent heller litt til du har penger til noko greit. Det er dyrt å kjøpe i fleire omgangar, det er DÅ du tapar penger!
 

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
120 liter kasse og et cerwin vega xls 15s elementen du kan få kjøpt på hifiklubben til 1790 kr elns hadde det før funka fint det!
jeg hadde det i 150liter det ble litt for stort så måtte overdempe det 120 og 2stk porter på 4toms og 38cm lange er du i mål !
Dette er ikkje element laga for å spille djupt, såvidt eg kan se. 15" spiller til 34Hz(-6dB), men sikkert moro likevel, ikkje misforstå meg :) Så kjem an på kva trådstartar er ute etter.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Dayton lager bra elementer, det kan jeg skrive under på, har 8 stk 15"
Du er velkommen for en lytt.
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
120 liter kasse og et cerwin vega xls 15s elementen du kan få kjøpt på hifiklubben til 1790 kr elns hadde det før funka fint det!
jeg hadde det i 150liter det ble litt for stort så måtte overdempe det 120 og 2stk porter på 4toms og 38cm lange er du i mål !
Dette er ikkje element laga for å spille djupt, såvidt eg kan se. 15" spiller til 34Hz(-6dB), men sikkert moro likevel, ikkje misforstå meg :) Så kjem an på kva trådstartar er ute etter.
er klar over det men sa jo low pass filter . og si sette det på 30 hz så 120 liter kasse blit nok dypt nok skal e tro!! men ja ja det er jalle fall temmelig jevn og fin frekvensgang i kassa sånn tuna


men sånn egentlig har jeg egentlig skjønt at bass bare skal fylle litt opp ikke overgå resten viktig for meg jalle fall. subben står nesten ikke på tar bare det nederste med gain som akuratt treffer fronten synes jeg lyden bli best og best. men klart noen like mora noen bestemora og gud vet hva noen andre liker så sånn er det
 
Sist redigert:

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
Dayton lager bra elementer, det kan jeg skrive under på, har 8 stk 15"
Du er velkommen for en lytt.
No har ikkje eg dilla med Dayton, men dei har jo åpenbart livets rett sidan dei har holdt på så lenge, så det tviler eg ikkje på. Ville jo blitt særs overraska om ikkje ditt spiller heftig :)

Men når du har tilbakemelding regulering på posisjonen til elementa så oppnår du litt av det du oppnår med å ha mange element, sjølv om maksimalt lydtrykk er uendra. Dersom du tar og koplar frå 6 av elementa dine og drar på til dei to resterande er på grensa, så er mi erfaring at dette spilller merkbart dårlegare enn om du spiller same lydtrykket med alle 8 innkopla, og kvart element følgeleg slår vesentlig kortare. Dette bla. fordi forvrenging aukar med membranutsving. På desse Rythmik bassane, så spiller det så å sei like godt, heilt til systemet er "tomt" for enten slaglengde eller forsterkareffekt, dette er ganske kult, og anvendelig, spesielt dersom ein ikkje har råd eller plass til 8stk luftpumper.

Armand har sjølvsagt tatt det eit steg viare, men denne tråden illustrerer godt kor mykje det er å vinne på å regulere:
http://www.hifisentralen.no/forumet...17714-servobass-1-db-fra-12-til-100-hz-4.html
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Dayton lager bra elementer, det kan jeg skrive under på, har 8 stk 15"
Du er velkommen for en lytt.
No har ikkje eg dilla med Dayton, men dei har jo åpenbart livets rett sidan dei har holdt på så lenge, så det tviler eg ikkje på. Ville jo blitt særs overraska om ikkje ditt spiller heftig :)

Men når du har tilbakemelding regulering på posisjonen til elementa så oppnår du litt av det du oppnår med å ha mange element, sjølv om maksimalt lydtrykk er uendra. Dersom du tar og koplar frå 6 av elementa dine og drar på til dei to resterande er på grensa, så er mi erfaring at dette spilller merkbart dårlegare enn om du spiller same lydtrykket med alle 8 innkopla, og kvart element følgeleg slår vesentlig kortare. Dette bla. fordi forvrenging aukar med membranutsving. På desse Rythmik bassane, så spiller det så å sei like godt, heilt til systemet er "tomt" for enten slaglengde eller forsterkareffekt, dette er ganske kult, og anvendelig, spesielt dersom ein ikkje har råd eller plass til 8stk luftpumper.

Armand har sjølvsagt tatt det eit steg viare, men denne tråden illustrerer godt kor mykje det er å vinne på å regulere:
http://www.hifisentralen.no/forumet...17714-servobass-1-db-fra-12-til-100-hz-4.html

og faseproblemer ikke minst !
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Men til trådstarter kjøpe deg 2seas basser en i vært hjørne i rommet vist du kan plasere det greit. tror og blande 15basser og 10 basser osv blir bare surr.
men 4stk seas roy vil e tro hadde blitt rått og pent spillen sies det. gjør det så blir du fornøyd og har suber du kan ta med deg vidre !


tenker kalibrer så det vil spille pent med forjsellig kokker blir bare rot fokus alt i samme lydsignatur er et must til god lyd.mange sier du merkerd det ikke på de dype frekvensen uansett det kan e bare si er like idiot som og si kabler ikke har noe betydning for lyden!
 
Sist redigert:

ballajazz

Medlem
Ble medlem
15.02.2016
Innlegg
29
Antall liker
0
Ift budsjettet ditt, så bør du sterkt vurdere å heller gå på 10-12"-elementer av bedre kvalitet enn superbillige 15". 15" til under 1500kr/stykk er vanligvis bil-elementer med altfor høy Q og høy Fs, eller PA-element med høy følsomhet, høy Fs og voldsom Vas. Ingenting av dette funker i 100 liter lukket kasse til hjemmebruk for å gi dyp bass.

Du burde ha brukt litt mindre penger på subforsterker, og mere på elementer for å få en bra konstruksjon, men jeg regner med du har subforsterker allerede, siden dette er en utgått modell?

Du kan bruke 2 stykk Scanspeak 8534G00 i 100-120 liters lukket kasse (50-60 liter pr element). Disse elementene koster 1000 kr/stykket. Dette skal funke bra med litt boost fra forsterkeren.
Scan-Speak 26W/8534G00 - DYNABEL AS

Det kunne kanskje vært aktuelt å handla noe fra Parts Express, men frakta fra uniten er blitt så inn i helsikke dyr i det siste...

Johan-Kr
Enig men den karen her apsolutt. skal ikke undervurde lyden fra en 10tommer eller 12! er de av kvalitet og sikkelig med strøm får du noen helt annen lyd opplevelse det er helt sikkert. en 10tommer smekker på en bedre måte og en stort element burde ikke spille så veldig dypt kan fort bli grøtete! så low pass filter.
men hvorfor velger du ikke heller en crown xti 4000 på brukten til forsterker? får mye mer valutatt for pengen . activ er dyrt kontra en sikkelig pa forsterker
Ja hypex har jeg fra før av.
Har i dag to Seas L26RO4Y 10" som står i hver sin meget bra avstivet og tung lukket kasse på ca 30 liter.
Disse spiller meget pent, rått og brutalt men mangler evnen til å flytte nok luft selvom de har xmax på 28mm.
Tenkte at to 15" til en ikke alt for voldsom pris kunne hjelpe med det.. Det var nettopp derfor jeg luftet dette.
Ville bare vite om det finnes noen elementer i den prisklassen som være aktuelle.
Vet at det er masse folk her med mye kunnskap.
Vurderer å selge seas'ene og bare gå for 2 stk. Dayton Audio UM15-22 15" Ultimax.
Rommet er ca. 20m2
Mye skal du ha for seasene ?
Vist du ønsker flytte mye luft kan e love deg at de subben jeg har mekke oppforbi kan gi deg det.
Hadde tenkt meg ca 2500,- for begge.
De er veldig pent og lite brukt.
Hva mener du evt?
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Ja hypex har jeg fra før av.
Har i dag to Seas L26RO4Y 10" som står i hver sin meget bra avstivet og tung lukket kasse på ca 30 liter.
Disse spiller meget pent, rått og brutalt men mangler evnen til å flytte nok luft selvom de har xmax på 28mm.
Tenkte at to 15" til en ikke alt for voldsom pris kunne hjelpe med det.. Det var nettopp derfor jeg luftet dette.
Ville bare vite om det finnes noen elementer i den prisklassen som være aktuelle.
Vet at det er masse folk her med mye kunnskap.
Vurderer å selge seas'ene og bare gå for 2 stk. Dayton Audio UM15-22 15" Ultimax.
Rommet er ca. 20m2
Mye skal du ha for seasene ?
Vist du ønsker flytte mye luft kan e love deg at de subben jeg har mekke oppforbi kan gi deg det.
Hadde tenkt meg ca 2500,- for begge.
De er veldig pent og lite brukt.
Hva mener du evt?
kan være det kan bli aktuelt,men vil du ikke heller bygge 2 til det vil jo spille helt rått vil e tro ikke hørt dem selv ,men har hørt mye bra om de liksom

Grunnen jeg kunne være intresert i dem er pga jeg tenke litt på og bygge 2 fronthøytaler bare for og ha noe og dille med og se åssen det blir lyd messig med og bygge front selv
 

ballajazz

Medlem
Ble medlem
15.02.2016
Innlegg
29
Antall liker
0
Ja hypex har jeg fra før av.
Har i dag to Seas L26RO4Y 10" som står i hver sin meget bra avstivet og tung lukket kasse på ca 30 liter.
Disse spiller meget pent, rått og brutalt men mangler evnen til å flytte nok luft selvom de har xmax på 28mm.
Tenkte at to 15" til en ikke alt for voldsom pris kunne hjelpe med det.. Det var nettopp derfor jeg luftet dette.
Ville bare vite om det finnes noen elementer i den prisklassen som være aktuelle.
Vet at det er masse folk her med mye kunnskap.
Vurderer å selge seas'ene og bare gå for 2 stk. Dayton Audio UM15-22 15" Ultimax.
Rommet er ca. 20m2
Mye skal du ha for seasene ?
Vist du ønsker flytte mye luft kan e love deg at de subben jeg har mekke oppforbi kan gi deg det.
Hadde tenkt meg ca 2500,- for begge.
De er veldig pent og lite brukt.
Hva mener du evt?
kan være det kan bli aktuelt,men vil du ikke heller bygge 2 til det vil jo spille helt rått vil e tro ikke hørt dem selv ,men har hørt mye bra om de liksom

Grunnen jeg kunne være intresert i dem er pga jeg tenke litt på og bygge 2 fronthøytaler bare for og ha noe og dille med og se åssen det blir lyd messig med og bygge front selv
Jeg har nok bestemt meg for å gå for en helt ny løsning. Det blir 2stk. 15" av bra kvalitet. Kommer til å følge tipsene jeg får her.
Stor fare for at det blir Dayton.
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Hadde tenkt meg ca 2500,- for begge.
De er veldig pent og lite brukt.
Hva mener du evt?
kan være det kan bli aktuelt,men vil du ikke heller bygge 2 til det vil jo spille helt rått vil e tro ikke hørt dem selv ,men har hørt mye bra om de liksom

Grunnen jeg kunne være intresert i dem er pga jeg tenke litt på og bygge 2 fronthøytaler bare for og ha noe og dille med og se åssen det blir lyd messig med og bygge front selv
Jeg har nok bestemt meg for å gå for en helt ny løsning. Det blir 2stk. 15" av bra kvalitet. Kommer til å følge tipsene jeg får her.
Stor fare for at det blir Dayton.
dayton skal jo være bra så :)
 

ballajazz

Medlem
Ble medlem
15.02.2016
Innlegg
29
Antall liker
0
Hvor bor du?
Du kunne fått kjøpt ett par av disse av meg;
AV123 MFW-15 Subwoofer | Audioholics
Er i sort silkematt finish.
Følger med reserve element og forsterker.
Hvilken pris snakker vi om?
Bor ved Gardermoen.
Tenkte rundt 5000kr for begge med reseve element og reserveforsterker. Står bare og samler støv.
Hvor bor du?
Litt ned i pris så er det kanskje aktuelt.
Prøver å sende deg pm, men vet ikke hvordan på iPhone.
 
Topp Bunn