Trenger råd ang Sansui vinyl spiller

snappen

Medlem
Ble medlem
21.08.2012
Antall liker
0
Hei.
Har ein Sansui P-E 750 som eg arva på slutten av nittitalet. Har ikkje prøvd å bruke spillaren før idag då eg ikkje har hatt noke å koble den til. Har kjøpt meg ein primare forsterkar som kopla spillaren til.Problemet er at eg ikkje for spillaren til å gå, dvs den går nokre rundar rundt når eg trykker start men ingen ting skjer. Armen står og i ro, men eg ser at det lyser locked i eine "displayet". Kan det vere at armen er låst?? og er her noken då som veit korleis ein får låst opp armen??
Takknemlig for alle råd tips.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.456
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Hei. Er du sikker på at den heter Sansui P-E 750? Selv om jeg langt fra er noen ekspert på Sansuis platespillere ringer det ingen bjeller ved dette modellnavnet. Kanskje et bilde ville frisket opp opptil fleres hukommelse?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.087
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Fant ingen spiller med det navnet i google?bilde er lurt ja :)

mvh

snappen

Medlem
Ble medlem
21.08.2012
Antall liker
0
Då har eg tatt eit par bilder,håper det kan hjelpe:confused: Merket er fortsatt Sansui P-E 750
sansui (2).jpg
sansui.jpg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.855
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Er det ein spelar med tangentialarm, dette her? Ser det ikkje skikkeleg på biletet, men det liknar på T4P-pickup.
Er det lydar av noko slag når du slår på spelaren? Du kan prøve litt på alle desse knappane og sjå om du får noko til å skje.

snappen

Medlem
Ble medlem
21.08.2012
Antall liker
0
Ka type arm det er har eg ikkje peiling på,har ikkje so mykje greie på det. Er ikkje noke spesiell lyd,kun lyden som er når plata går rundt. Når eg trykker på start so begynner det å lyse i eit display som det står locked på samt at plata går eit par tre omdreingar før den stoppar. Har og prøvd å trykke på alle knappane utan noke resultat.

Festus

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2010
Antall liker
3.798
Torget vurderinger
3
Transsportskrue? Gjerne på undersiden, rødaktig farge?

snappen

Medlem
Ble medlem
21.08.2012
Antall liker
0
Har sjekka både under og ellers rundt spelaren,men finn ikkje noke som lignar ein transportskrue.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.456
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Ennå en modell jeg ikke har sett før! Lampa med lock betyr gjerne quartz-lock, altså at den låser på hastigheten. Mange av disse spillerne hadde en sensor som skulle ferske om det lå plate på eller ikke, og startet man de uten plate, skulle den bare slå seg av igjen. Blandt sikkert flere andre husker jeg Sony hadde en hvor det systemet kun virket så lenge man hadde original platematte, for den hadde noen perforeringer som leste av platestørrelsen, og om det var noen plate på. Kan det være noe sånt som holder hus med deg?
Ellers er det mye elektronikk til bl.a. armstyringen som kan finne på å krangle.

snappen

Medlem
Ble medlem
21.08.2012
Antall liker
0
Takker for alle gode råd, men har fortsatt ikkje fått den til å virke. Lurer på om det er noke vits i å ha den på reprasjon eller om det er like greit å kjøpe ein ny platespiller? Er her noken som veit ka ein ny tilsvarande platespillar vil koste?

Topp Bunn