Trenger hjelp ang. brum

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Jeg trenger hjelp med min audioaero Capitole amp.
Det er bare i den ene høyttaleren, og jeg har sjekket ut at det ikke er rørene. Resten av anlegget er ikke slått på når det brummer, hjelper forøverig ikke å slå de på heller. Har forsøkt med og uten jord og strømfilter, med og uten aktiv skjerm på power ledning.

Er det noen som har noen ideer på hva problemet kan være?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Kan du justere bias manuelt? Har du prøvd oppi alt dette og koble til en annen kurs? Eller kanskje bare snu stikkontakten i støpselet? Hva slags brum snakker vi? 50hz 100hz?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
staker skrev:
Jeg trenger hjelp med min audioaero Capitole amp.
Det er bare i den ene høyttaleren, og jeg har sjekket ut at det ikke er rørene. Resten av anlegget er ikke slått på når det brummer, hjelper forøverig ikke å slå de på heller. Har forsøkt med og uten jord og strømfilter, med og uten aktiv skjerm på power ledning.

Er det noen som har noen ideer på hva problemet kan være?
Har problemet plutselig dukket opp?
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Det autobias, så den får jeg ikke gjort stort med. Har ikke snudd noe støpsel, annen kurs er forsøkt uten resultat. Om det er 50 eller 100Hz tør jeg ikke si, men kan gjette på 100Hz..
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Continuo skrev:
staker skrev:
Jeg trenger hjelp med min audioaero Capitole amp.
Det er bare i den ene høyttaleren, og jeg har sjekket ut at det ikke er rørene. Resten av anlegget er ikke slått på når det brummer, hjelper forøverig ikke å slå de på heller. Har forsøkt med og uten jord og strømfilter, med og uten aktiv skjerm på power ledning.

Er det noen som har noen ideer på hva problemet kan være?
Har problemet plutselig dukket opp?
Forsterkeren er ny for min del, og jeg har ikke brukt den før. Har snakket med selger, som sier han testet den før salg og alt var ok. Har ingen grunn til å ikke tro på han.
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Ingen signalkabel på=ingen brum. Kan det være kabelen som er roten til alt vondt?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
staker skrev:
Ingen signalkabel på=ingen brum. Kan det være kabelen som er roten til alt vondt?
Det må det være, ligger den nær noen andre kabler? Kan jordingpinnen i kabelen være dårlig?
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Har ligget litt inntil høyttalerkabelen, noe den i og for seg også har gjort tidligere. det er en Black Magic med Eichmann bullet på. Jordingen i denne kontakten har jo ikke all verdens flate.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
staker skrev:
Har ligget litt inntil høyttalerkabelen, noe den i og for seg også har gjort tidligere. det er en Black Magic med Eichmann bullet på. Jordingen i denne kontakten har jo ikke all verdens flate.
Har du en annen kabel og prøve med? Jeg sleit også med Black Magic, de var veldig følsomme for omgivelsene.
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Har heldigvis en pappeske med kabler i kjelleren. Wireworld gold bør vel være god kvalitet.
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
JIPPIIIII!!!!
Nå er det så stille så man kan høre den berømte nålen. ;D

Tusen takk for hjelpen!!!!
 
Topp Bunn