Tre nye mellomklassemodeller fra Denon

Denon_May2022 (27 of 67).jpg


Denon har lansert tre nyheter i sitt HiFi-sortiment. Vi snakker om to komponenter i den helt nye 900-serien, og en ny modell som ligger opp mot grensen til forsiktig HighEnd.

Denon lanserte disse tre nye modellene i Munchen forrige uke, og det er interessant å merke seg at de i år konsenterer seg om rene CD-spillere av sølvplatespillerne, i likhet med fetter Marantz som også lanserte sin CD 60 i forrige uke.

Denon PMA-1700NE
Men vi starter med den mest påkostede modellen i dette nye trekløver. Denon PMA-1700NE er en åpenbar etterfølger etter den tiltalende PMA-1600NE som kom sammen med SACD-spilleren DCD-1600NE i slutten av 2016, to modeller som den gang erstattet 1520-serien. Tidligere samme år hadde Denon lansert de to toppmodellene PMA-2500NE og DCD-2500NE, og vi testet forsterkeren PMA-2500NE i begynnelsen av 2017.

Nå erstatter altså Denon PMA-1600NE med en helt ny modell med det litt opplagte navnet PMA-1700NE. Og i likhet med forgjengeren har PMA-1700NE både digitale og analoge innganger, som gjør at den er velegnet som en moderne høykvalitets sentral far de fleste lydkildene du måtte ha.

Og på samme måte som Marantz tviholder på HDAM, sverger Denon til MOS-FET, som i dette tilfellet har tilleggsbenevnelsen UHC (Ultra High-Current). I PMA-1700NE yter forsterkeren 2x 70 watt i 8 ohm 20-20.000Hz, med en THD på 0,7%. Målt mindre konservativt er ytelsen på 2x140 watt i 4 ohm ved 1kHz og med 7% THD.

Av analoge innganger finner vi 3 vanlige linjeinnganger, og en phono-inngang som er valgfri MM eller MC. I tillegg er det gledelig å se at Denon gjenopptar tradisjonen med en HT-bypass også på dette nivået, etter at dette var utelatt på forgjengeren PMA-1600NE. På PAM-1700NE er inngangen kalt EXT-PRE in, og har gitt den en plass på vår eksklusive- og nyoppdaterte oversikt over forsterkere med HT-bypass. En Rec out kunne vi derimot gjerne ha sett erstattet med en Pre-out....

Les hele nyhetsartikkelen om de tre nye mellomklassemodellene fra Denon i Audiophile.no

Denon_May2022 (53 of 67).jpg
 

Kommentarer

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Smått underlig at de ikke har gitt 1700NE subwooferutgang(er), når den rimeligere 900NHE har fått det.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.191
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
1
Enig i det. Forgjengeren PMA-1600NE hadde heller ikke Subwooferutgang.
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
^Jeg vet, jeg har 1600NE selv. :)

Og subwooferutganger er vel egentlig det eneste jeg har savnet på den.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Dette her er klassisk analogt panserbygg , kombinert med fremtidssikring. Noen av oss tar dette med analoge kilder langt mer seriøst enn andre, og ethvert skikkelig analogsystem SKAL i min bok håndtere KASSETTER OGSÅ. Kudos til Denon! De har laget en forsterker som tar vare på ALLE formater. I en klasse som kan tiltale både novisen og oss mer viderekomne. I en tid der det er like sjeldent som ekstremt velkomment. Når det først skjer.❤👍 Denon er tidligere selv produsent av kassetter og -spillere i virkelig referanseklasse, og endelig ser vi igjen en habil forsterker som er like mye med på notene som min Denon DRS810- når den gjør opptak på HD-kassettene deres. Det er minst et tiår siden sist jeg var like spent på et Denonprodukt. Ikke siden siste generasjon S1😊 Lenge leve Denon!
 
Sist redigert:

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
988
Link til alle artikler
409
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

  • 2
Classics-serien til Estelon er den desidert mest omfangsrike serien, der vi finner de aller fleste modellene. Og toppmodellen i Classics-serien har nettopp fått en Signature Edition med svært...
Fortsett
Audiophile.no
Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

  • 0
På nytt har det gått alt for lang tid siden forrige platesmaking. Og atter en gang lover jeg at det ikke skal bli like lang tid til neste korsvei. I mellomtiden kan dere kose dere med et helnorsk...
Fortsett
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 2
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Topp Bunn