Høyttalere Treåring + høyttaler = … hva gjør jeg med dette?

S

Syncrolux

Gjest
Fosterhjem en mulighet? Hehe...

Seriøst. Nå er vel dette en softdome, så å suge domen tilbake på forsiktig vis med en støvsuger skulle vel gå.
 
  • Haha
Reaksjoner: HSJ

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.908
Antall liker
11.297
Sted
Ytterst i havgapet...
Støvsuger kan for bli litt hardt... har hatt akkurat samme problemet i sin tid..et passende papprør e.l. og sug med munnen......
Har også pirket ut slike med knappenåler..
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.017
Antall liker
4.361
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Klipp av plastflaske-tut til riktig diameter og sug ut.
Eller gjør som mange andre: Legg den ut på Finn og erklær at dette ikke har noe å si......
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.403
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Det går også an å prøve med tape og dra forsiktig. Mye lettere å kontrollere enn en støvsuger
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Gitter er ingen garanti.
Jeg har to dyre BlieSma diskanter med gitter.
Jaggu har den minste klart å dytte en bulk i dem begge.
Vet ikke hvordan...brukte shopsticks kanskje?
...men de fungerer fortsatt.

IMG_20211126_150042__01.jpg
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.221
Antall liker
9.459
Torget vurderinger
2
Uffda. Men Håkon har løsningen, en ny diskant er ikke så dyrt. Det kostet 400Kr å få ekstra par til Virgo for en god del år siden, du bytter den enkelt selv.
PS griller er nødvendig å ha på med småfolk i huset, da jeg ikke hadde det snudde jeg høyttaler med elementen inn mot veggen når jeg ikke spilte.
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
807
Antall liker
427
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Tapetrikset nevnt ovenfor her har jeg brukt med hell endel ganger, knappenål kan også brukes, gjelder bare å være forsiktig
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

hvego

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2009
Innlegg
311
Antall liker
364
Dette skjedde hos meg også - med et par aktive høyttalere fra Yamaha. Jeg la høyttaleren med elementene ned mot gulvet etter å ha prøvd støvsugertipset uten hell. Da jeg skulle ta tak i jobben en måned eller to senere (jeg hadde i mellomtiden stukket hodet i sanden for å prøve å glemme det hele), hadde elementet poppet tilbake av seg selv og med hjelp av tyngdekraften. Så du kan jo prøve å stikke hodet i sanden som en struts/ meg!
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.129
Antall liker
2.089
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Slenger meg på tape-trikset. Hadde samme opplevelse, et lite barn som var nysgjerrig.. brukte pakketape, og selv om det fremdeles var en ørliten bulk så var det takk og pris ikke hørbart.

Det er også en relativt ufarlig operasjon, for du har full kontroll på vinkel og styrke 👍
 
Topp Bunn