Transport av tyngre HIFI i Norge..TIPS

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hei

Fra tid til annen melder behovet seg for å kjøpe og selge på bruktbørsen, er det noen som har tips på å sende tyngre gods i Norge? Jeg har snakket med BRING (Posten) vedr å sende 2 stk høyttalere på 50 kg per stk. Meningen var at disse skulle sendes fra Oslo til Steinkjer, men de kan kun levere Oslo Trondheim og da til 2200,- for sendingen fra fraktterminal til fraktterminal.

Forrige gang jeg sende fra Oslo til Bergen fikk jeg selskapet til å hente hjemme hos meg deretter leverte de på døra til motaker i Bergen da også med 2 stk kasser a 50 kg per stk til kun 1800,- inkl mva.


Nå er dette selskapet blitt oppkjøpt av Bring og da er denne servicen og prisen forsvunnet.

Er det noen som har tips vedr sending av høyttalere og tunge forsterkere osv.????

??? ??? ??? ??? ??? ::) ::)
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Ikke for å pirke eller kuppe tråden, men det skrives Steinkjer.
Mvh.
Svein, vokst opp og bosatt i Steinkjer det meste av sitt liv, dog så uttaler og skriver det meste av norske media feil også...
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
toca skrev:
Nå er dette selskapet blitt oppkjøpt av Bring og da er denne servicen og prisen forsvunnet.
Det heter fri konkurranse og betyr i ganske mange bransjer (særlig de hvor det kreves at bedriftene investerer en del midler i infrastruktur) at det er mer kostnadseffektivt for et firma å bruke penger på å kjøpe opp konkurrentene og øke prisen til forbruker, heller enn å senke prisen til forbruker. Siden etableringskostnadene er høye kommer det ikke nye bedrifter inn på markedet og tetter sluket, og man kan fortsette å suge ut kundene. Det norske markedet er i tillegg såpass lite i mange sammenhenger at nye aktører ikke står i kø for å etablere seg.

Du ser hva som skjedde med Lidl, og hvordan Hagen, Reitan og et par til har tjent flere titalls milliarder på å selge varer "billig". Dette er forklaringen. Butikkdrift krever investeringer.

Dette skjer hele tida i Norge (men ikke i bransjer der etableringkostnadene er lave, feks kiosker, drosjer osv) for de som har åpne øyne og vil se.

Jeg tror på fri konkurranse jeg. Skulle bare ønske tilhengerne (feks Høyre, FrP) var villig til å innse at fri konkurranse tidvis betyr at det er kundene som sitter igjen med regningen, og ikke de konkurrerende bedriftene, og var villig til å ta skarp lut i bruk mot monopoltendensene vi ser i stadig flere bransjer.
 
Topp Bunn