Transparent Audio Opus Killer

H

hobby

Gjest
Interessant. Ellers bør det legges til at Opus kablene Mike Malinowski benyttet i testen ikke var oppgradert til MM2, men likevel snakker man jo om temmleig store prisforskjeller her...
 
R

Roysen

Gjest
Det der ville jeg tatt med en stor klype salt.

Mvh
Roysen
 
H

hobby

Gjest
Roysen skrev:
Det der ville jeg tatt med en stor klype salt.

Mvh
Roysen
Jo enig i det. Det gjelder vel generelt om det meste av tester.
Ref. bl.a. kabeltesten i siste nr hvor de tester med en 5-6 år gammel Valhalla uten å opplyse om det...
Når det er sagt hadde det vært kjekt å sjekke ut disse kablene selv. En slik test kan jo lett pirre nyskjerrigheten.

Cappuccino
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Cappuccino skrev:
Roysen skrev:
Det der ville jeg tatt med en stor klype salt.

Mvh
Roysen
Jo enig i det. Det gjelder vel generelt om det meste av tester.
Ref. bl.a. kabeltesten i siste nr hvor de tester med en 5-6 år gammel Valhalla uten å opplyse om det...
Når det er sagt hadde det vært kjekt å sjekke ut disse kablene selv. En slik test kan jo lett pirre nyskjerrigheten.
Vil en kabel endre kvalitet over tid forutsatt at kontaktpunkter renses??
 
R

Roysen

Gjest
Billa skrev:
Cappuccino skrev:
Roysen skrev:
Det der ville jeg tatt med en stor klype salt.

Mvh
Roysen
Jo enig i det. Det gjelder vel generelt om det meste av tester.
Ref. bl.a. kabeltesten i siste nr hvor de tester med en 5-6 år gammel Valhalla uten å opplyse om det...
Når det er sagt hadde det vært kjekt å sjekke ut disse kablene selv. En slik test kan jo lett pirre nyskjerrigheten.
Vil en kabel endre kvalitet over tid forutsatt at kontaktpunkter renses??
Uten at jeg skal legge ordene i munnen på Cappuccino, så tror jeg ikke det var det han mente men at siden dette var en gammel kabel kanskje det ikke var siste versjon.

Mvh
Roysen
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
OK, men spørsmålet er likevel relevant. Kanskje egen tråd?
 
H

hobby

Gjest
Roysen skrev:
Billa skrev:
Cappuccino skrev:
Roysen skrev:
Det der ville jeg tatt med en stor klype salt.

Mvh
Roysen
Jo enig i det. Det gjelder vel generelt om det meste av tester.
Ref. bl.a. kabeltesten i siste nr hvor de tester med en 5-6 år gammel Valhalla uten å opplyse om det...
Når det er sagt hadde det vært kjekt å sjekke ut disse kablene selv. En slik test kan jo lett pirre nyskjerrigheten.
Vil en kabel endre kvalitet over tid forutsatt at kontaktpunkter renses??
Uten at jeg skal legge ordene i munnen på Cappuccino, så tror jeg ikke det var det han mente men at siden dette var en gammel kabel kanskje det ikke var siste versjon.

Mvh
Roysen
Det stemmer. Etter hva jeg har fått med meg har Valhalla blitt oppdatert noen ganger, sist i slutten av 2006.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Kan bekrefte at det har vært revisjoner på Valhalla.
Den første som kom var litt matt i utseendet. Men den som kom noen år etterpå var mer shiny som vi kjenner den idag. Det var altså forskjeller ved utseende, monofilament, men jeg tror ikke det var noen synlig forskjell på selve lederne.
 
H

hobby

Gjest
I forbindelse med lansering av Odin kablene skal produksjonsmetode- og kvalitet være hevet. Valhalla kablene produseres visstnok på samme produksjonslinje.
Men nå er vi vel litt off-topic dersom trådstarter mente at denne tråden skulle handle om Silent Source kablene...
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Dette har jeg tenkt å finne personlig ut av. Interessant at det er en eier av Opus som selv kommer med denne testen. Hvis kabelen er så god som testen tilsier, så kanskje oppgraderingen av Opus til MM2 fører Opus opp til samme nivå som Music Reference befinner seg på? Uansett, dette vil jeg teste ut, og ett eksemplar av kabelen er på vei over dammen.

NB! Jonathan Valin hos The Absolute Sound har "The Music Reference" som sin referansekabel. Dette burde tilsi lydkvalitet av meget høy klasse.

Cappuccino skrev:
Roysen skrev:
Det der ville jeg tatt med en stor klype salt.

Mvh
Roysen
Jo enig i det. Det gjelder vel generelt om det meste av tester.
Ref. bl.a. kabeltesten i siste nr hvor de tester med en 5-6 år gammel Valhalla uten å opplyse om det...
Når det er sagt hadde det vært kjekt å sjekke ut disse kablene selv. En slik test kan jo lett pirre nyskjerrigheten.

Cappuccino
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvor store likheter er det mellom MIT og T kabler nå om dagen egentlig ? Kanskje MIT får deng av disse nye også...Hvem vet... ;D
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Det er vel nå gått snart 20 år siden en ansatt i MIT ble med og startet Transparent Audio (eller var det omvendt?)
Eneste likhet må vel dermed være filosofien og begrunnelsen til filtrene og det utseendemessige: at både MIT og Transparent har bokser på kablene....

Jeg er blant de som føler at de nye MM2 kablene til Transparent er meget interessante.
Føler ennå at Transparent Audio Reference (med XL-teknologi (fra 1998-2002)) som jeg desverre solgte for noen år siden er de beste høyttalerkablene jeg har prøvd i eget oppsett.
I 2003 ble kablene forbedret med den såkalte MM-teknologien og nå altså en gang til med MM2-teknologi.
Siden jeg ikke vil legge så mye penger i det er det Transparent Ultra jeg tenker på. Skulle jeg meget gjerne ha prøvd både høyttalerkablene og XLR-kablene opp imot mine Valhalla og Au24. Har en sterk følelse for hvordan en slik sammenligning ville ende, må derfor telle litt penger først...

Et lite spark, Endre: Hadde dette vært for 10 år siden er jeg sikker på at du hadde sittet med Opus i stua for lenge siden. Frem til Audiofreaks mistet agenturet for Transparent for en 7-8 år siden var Transparent nemlig det aller ypperste i flg Peter D. Innerst inne tror jeg at han fortsatt mener det, men siden han er selger sier han noe helt annet.... ;)
 
Topp Bunn