Denne uken:
Denne uken var kanskje spesielt ille, men det dukker opp slike ting hele veien.
Det postindustrielle samfunnet er oppskrytt. Jeg kan ikke fordra å ha huset fullt av ting som ikke virker. Og det verste er at mye av dritten synes å være laget for å virke i svært kort tid. Noen ganger misunner jeg de som gjorde unna det grøvste før transistoren ble oppfunnet. :
- Speilet på BMV-en som har noe fancy dempe blending fra lysene på bil som ligger bak - greier - så ut til å smelte. Så nå er det demping på halve speilet og en rar fetthinne på resten. Det er ikke mange ukene siden vi måtte skifte ut halve klimaanlegget heller
- Ismaskinen i kjøleskapet har gått helt i vranglås. I går var det en reparatør på besøk. Vi må avise hele dritten før han kan reparere. Så nå er skapet tømt for mat og det er unntakstilstand i kjøkkenet.
- Mobilen til eldstedattere, som "bare må ha" en superavanser telefon sluttet å fungere. Ettersom hun hadde mistet den et par ganger i bakken var ikke mobilselskapet "i stand til" å bytte den. Forbrukerloven (eller hva den heter) gjelder ikke her i USA, men disse pinglete greiene går jo like lett i stykker i Norge også
- Kaffetrakteren, som er så "smart" at den slår seg av når kaffen er ferdig traktet har denne uken begynt å slå seg av etter at ca 30 % av vannet har gått gjennom trakteren. Så nå må vi slå den på 3-4 ganger for å få ferdig en kanne med kaffe
- Mobilen til eldstedattere, som "bare må ha" en superavanser telefon sluttet å fungere. Ettersom hun hadde mistet den et par ganger i bakken var ikke mobilselskapet "i stand til" å bytte den.
- På PC-fronten dukker det opp problemer hele tiden. Denne uken sluttet PC-en min å vise You-tube på diverse diskusjonsgrupper fordi adobe sin flash player av en eller annen grunn sluttet å fungere eller var borte. Touch paden på PC-en til ene dattera mi sluttet å fungere. Det viste seg at hun hadde deaktivert den i vanvare, men slikt tar jo like lang tid å oppklare som alt annet
Denne uken var kanskje spesielt ille, men det dukker opp slike ting hele veien.
Det postindustrielle samfunnet er oppskrytt. Jeg kan ikke fordra å ha huset fullt av ting som ikke virker. Og det verste er at mye av dritten synes å være laget for å virke i svært kort tid. Noen ganger misunner jeg de som gjorde unna det grøvste før transistoren ble oppfunnet. :