Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Fytte grise, får håp det er en for for transportforsikring so gjelder. Den kassen må ah bitt sluppet i bakken fra stor høyde, eller påkørt av noe. for noen idioter
    De har mest sannsynlig satt dem oppå hverandre og så veltet hele pallen på 300kg... De var pakka ganske bra og skrudd ned via en plate på hver sin europall men en idiot klarer jo å ødelegge uansett... Han sjåføren som kom med dem til meg advarte og sa at jeg burde sjekke før han dro... Takk for den moralske støtten. Faaan! Jeg har venta i 8 (åtte) måneder...
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    De har mest sannsynlig satt dem oppå hverandre og så veltet hele pallen på 300kg... De var pakka ganske bra og skrudd ned via en plate på hver sin europall men en idiot klarer jo å ødelegge uansett... Han sjåføren som kom med dem til meg advarte og sa at jeg burde sjekke før han dro... Takk for den moralske støtten. Faaan! Jeg har venta i 8 (åtte) måneder...
    Men kan ikke du fortelle mer om disse? Hvem, hva, hvor? Feks, hvorfor så lang ventetid som 8 mnd?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Men kan ikke du fortelle mer om disse? Hvem, hva, hvor? Feks, hvorfor så lang ventetid som 8 mnd?
    Lang historie.. Først fikk jeg tegnet disse Westminster-klonene fra PBN i USA med 2x21 og porter der hvor westminster har hornåpningene ;-) akkurat samme utvendig utførelse som Westminster... Burde blitt rimelig spektakulært men en smule vulgært også og nærmere 140dB SPL... Men han PBN-guruen og jeg ble liksom ikke helt enige så da avbestilte jeg i siste liten etter at jeg fikk jeg nyss om MeroVinger i Tyskland.
    1637955996595.png

    MeroVinger er et lite firma som spesialiserer seg på servosubber med masse effekt og ekstreme målinger ift forvrenging og dypbass. De jeg kjøpte er 2x18 i hver kasse med 2 spoler med 1,6kW effekt på hver spole. Bestemte det meste selv, utforming, finish, spekk, forsterkere, osv. Derfor tok det litt tid. Det han har levert tidligere spiller svært dypt og med ekstremt lave forvreningstall iht tyske magasiner. Og litt mer penere (eller ikke fullt så vulgære selv om de fortsatt tar litt plass) kanskje enn de første monsterne på bildet over... Angrer likevel litt nå kjenner jeg.
    Men på den annen side, han meroVinger-mannen er like forbanna som jeg er og har allerede bestilt en ny batch med finer av samme type som i Westminster slik at det skal matche bra. Det ordner seg nok, om et års tid. Tanken var å trekke Westminster enda litt mer inn i rommet slik at jeg fikk plass til en sub på hver side, se bilde:
    1637956507738.jpeg

    Men jeg gadd ikke flytte på Westminster så snart jeg skjønte at det var problemer også med sub#2...
    Så det kan virke som dette blir et langt prosjekt. Jeg burde fulgt din framgangsmåte istedet... Men har fortsatt litt trua på servosubber så jeg får fikse de først så skal jeg invitere til litt besøk her på Kolbotn ;-)

    Men nå har jeg tatt MER enn nok plass i tråden din. Tusen takk for psykoterapien!!
    Erik
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Men nå har jeg tatt MER enn nok plass i tråden din.
    Vel, jeg spurte og min nysgjerrighet var genuin.

    Fantastisk satsing, liker at man følger hjertet å gjør ting på sin måte. Håper problemet lar seg løse raskere enn 8 mnd og at du snart kan presentere drømmen!
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Vel, jeg spurte og min nysgjerrighet var genuin.

    Fantastisk satsing, liker at man følger hjertet å gjør ting på sin måte. Håper problemet lar seg løse raskere enn 8 mnd og at du snart kan presentere drømmen!
    Jada, jeg tipper jeg har EN sub spillende innen en ukes tid. Må bare vente på respons fra transportfirmaet og annet, så swapper jeg litt elementer rundt fra den som er helt vraka så har jeg i hvert fall grei bass til nyhetene :) Så får jeg vente i spenning på nytt kabinett og ny driver til den andre. Å reparere det andre kabinettet tviler jeg litt på siden avstivninger inni har knekt tvers av... osv...
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Vel, det er konas lyd også, 😁
    Eit interessant perspektiv som også eg prøver å leve opp til (utan at eg heilt kan hevde å ha funne innertiaren). Mi kone likar lyden, men er langt meir ambivalent når det gjeld høgtalardesignet, og svært fornøgd med at 140 kg ASR vart erstatta med 9 kg Vera.
    Har du eiga kone-stove, kanskje?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Eit interessant perspektiv som også eg prøver å leve opp til (utan at eg heilt kan hevde å ha funne innertiaren). Mi kone likar lyden, men er langt meir ambivalent når det gjeld høgtalardesignet, og svært fornøgd med at 140 kg ASR vart erstatta med 9 kg Vera.
    Har du eiga kone-stove, kanskje?
    Min kone har god smak, slik som meg. Hun har ansatt meg som kurator over all lydlig kultur. Grotta er den mer seriøse og private delen, stua(under oppbygging) er for generell presentasjon.

    1638010721569.png
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Straks bedre

    Eldre svaiende tregulv er alltid en utfordring for platespillere. Godt vegger var med i prisen når vi kjøpte hus. En enkel Project vegghylle var løsningen.

    1638022035107.jpeg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Da tar Tosken helgen

    Alle stofframmene er ferdige også. Da gjenstår det kun en ting, vel snarere fem ting, så anser jeg TWOT som helt avsluttet og en del av interiøret. Det blir først om noen uker.


    1638023200443.jpeg
     

    extrema

    Medlem
    Ble medlem
    05.12.2013
    Innlegg
    43
    Antall liker
    21
    Det er så jævla gøy å følge med på en sånn tråd. Anlegget i Grotta er helt sinnsykt fett. At du er ansatt som kurator over all lydig kultur, sier noe om en fantastisk kone, fri som hun vil, kommer som en malende katt på fange for å høre en låt eller to. Så ble det en whiskey eller ti for mye her idag da. Når jeg begynte å tenke på om ni liv var en bra eller dårlig ting... Tusen Takk for tråden
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.225
    Sted
    Langesund
    Da er tiden inne for å nyte musikk fra den øverste hylle, og kanskje reise litt rundt for sosialisering og gpp. Så kan du gjøre deg opp noen tanker under veis og gjerne lange ut noen svingslag mot de som står ubeskyttet. Jeg stiller i keeperdrakt fra Ishockey ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Siste touch kan fort bli ingen touch. Tar det skritt for skritt. Ikke sikker på om jeg vil spjåke og trekke for mye oppmerksomhet mot den veggen. Derfor går det nok en periode uten noe nytt.:)
    Diskuterer like godt med meg selv, for er så forbannet ubestemt. Nå har jeg i samråd med min vakre bestemt meg for hva som skjer og alt vil være ferdig i morgen kveld, sikkert allerede i kveld, kanskje før middagen.🤡 Enkel og diskret løsning
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Da tar Tosken helgen

    Alle stofframmene er ferdige også. Da gjenstår det kun en ting, vel snarere fem ting, så anser jeg TWOT som helt avsluttet og en del av interiøret. Det blir først om noen uker.
    Fem lavalamper?

    Absolute Music V?

    Beethovens femte?

    Tre nøtter til Askepott og to påskenøtter med Roald Øyen?

    Nå gir jeg meg.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Diskuterer like godt med meg selv, for er så forbannet ubestemt. Nå har jeg i samråd med min vakre bestemt meg for hva som skjer og alt vil være ferdig i morgen kveld, sikkert allerede i kveld, kanskje før middagen.🤡 Enkel og diskret løsning
    God timing å bli ferdig til første advent🎅🏻
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ut å gjøre en øvelse som ofte er populært på søndager, sage. Men pokker, bor på bøgda, her gjør vi som vi vil! 🤠 Og innen onkel evt hadde rukket frem hadde jeg uansett vært inne, kun iført bokser og sett ut som et spørsmålstegn.

    Hmm, kanskje en eller annen onkel som leser her inne, får kjappe meg ut!:eek:
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    333
    Antall liker
    1.034
    Ble frontene rosa nå ? Så det matcher resten. Neida, skjønner du tok dem Kawagrønne, noe annet ville sett rart ut.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ut å gjøre en øvelse som ofte er populært på søndager, sage. Men pokker, bor på bøgda, her gjør vi som vi vil! 🤠 Og innen onkel evt hadde rukket frem hadde jeg uansett vært inne, kun iført bokser og sett ut som et spørsmålstegn.

    Hmm, kanskje en eller annen onkel som leser her inne, får kjappe meg ut!:eek:
    Skal du sage i bokseren? På med banjomusikk, for dette er redneck så det holder. Hiv på deg lakksko med det samme.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Fysj! Hva skal du med så sexy drivere når man gjemmer dem bort? :mad:
    Kan jo ta dem av når det er sexy time. Bare fordi jeg er sprek går jeg jo ikke naken rundt hele tiden jeg heller.

    Ikke noe hastverksarbeid her vel ?
    Nei, er bare rask. Alt lå klart bare enkel montering og noen strøk maling. Husk jeg har tenk på dette nesten et år
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn