Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det er vel ikke helt den beskrivelsen jeg ville brukt på deg, Mindre enn de to andre er greit, men forsvarsløs 😁
    Tosken, supert finish og integrering! Som dynaudiofan burde jeg kanskje spurt om audiens en dag.
    Bare stikke innom om du er nysgjerrig og liker kaffe. (Kan få te, øl og brus også)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det oppsettet tror jeg ikke jeg hadde turt å høre :unsure: Kommet hjem igjen og bare kastet mitt i søpla eller solgt det til innbruds pris

    mvh
    Tull og tøys! Ingen selvfølge at dette låter bra for alle og er man ikke så opptatt av bass er det bare overflødig fett.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jau jau hører du sier det men det lyder nok himmelsk :)

    Noen påstår å kunne bedømme lyden av noen kurver, andre helt enkelt på specs, men du min venn slår dem alle! Kan bedømme lyden ut i fra et par heldig bilder! 😁

    Neida, jeg begynner å bli fornøyd og uansett preferanse tipper jeg de fleste vil høre noe ved oppsettet de liker. Så takk for gode ord!❤ Men som regel er lytting hos meg temmelig laidback, mest preik.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Men som regel er lytting hos meg temmelig laidback, mest preik.
    Tja, ofte går det fint og laidback her og, og med mye moro og masse SPL etter hvert som besøket ikke har lyst til å dra, men en SJELDEN gang i blant kan det være slitsomt med besøk av de som har "peiling" har jeg merket :) Enkelte musikere og lydteknikkere jeg har hatt på besøk for eksempel. De har liksom svaret tror de... Fordi vi ikke nødvendigvis er helt enige i hva god lyd er/betyr når man drar strikken litt over middels nivå...Og det blir jo fort litt alvorlige saker av slikt for oss hifi-nerder - nesten som han typen kalte deg noe stygt liksom - selv om vi selvsagt ikke tør å innrømme at vi ble litt såret og smiler høflig tilbake og sier at "ja, det er alltids rom for forbedringer, men takk for tilbakemeldingen" (KØDD!!) :)
    Morsommere da når søstra mi kommer på besøk og du ser tårene kommer krypende når jeg setter på noe passe bra som resonnerer litt i sjela. Da skjønner jeg at det funker og så lenge jeg også er fornøyd så er jeg faktisk i mål. Og hun søstra vet dessuten at bruttern er fullstendig gæærn og er bare så råkul med stua full av høyttalere og ikke plass til spisebord;-)
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.459
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det oppsettet tror jeg ikke jeg hadde turt å høre :unsure: Kommet hjem igjen og bare kastet mitt i søpla eller solgt det til innbruds pris

    mvh
    Synes det det sjelden nedtur å komme hjem etter å ha hørt et bedre oppsett enn mitt egent. Men jeg blir inspirert og giret av en flott opplevelse. Uansett hvor bra det låter hos andre, tror jeg en alltid finner parametere som en liker bedre hjemme. Tror absolutt jeg hadde likt å hørt både både ditt og tosken sitt oppsett😀
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.767
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Nesten rart ingen har kommer med negative kommentarer når bass elementene spiller rett mot elektronikken? Veldig mange er så veldig opptatt av vibrasjoner på all elektronikk som selvfølgelig bare er noe tull i de fleste tilfeller :)
    Bare en tanke tosken men jeg digger det :)

    mvh
    Præcis det snakkede jeg med Modifix om, da han besøgte mig i fredags. Modifix mente ikke, at de rørforstærkere kunne tåle det i længden, hvilket jeg er helt enig med. Jeg havde overvejet at skrive det som PB, men nu er det jo nævnt. :) Det kunne jo gøres senere, tænkte jeg, når det bliver hverdag for MakkinTosken.
    Det er imponerende arbejde og så hurtigt. (y)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Præcis det snakkede jeg med Modifix om, da han besøgte mig i fredags. Modifix mente ikke, at de rørforstærkere kunne tåle det i længden. Jeg havde overvejet at skrive det som PB, men nu er det jo nævnt. :)
    Har ikke rør jeg vettu. :giggle:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Makkintosken ble til Digioten

    Vel, så skjedde det. Mannen som har holdt seg på den smale sti, kjempet mot fristelsen - ga omsider etter. Helt datastyrt lyd. Hvordan føles det? Føler meg skitten!

    1637389275703.jpeg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.965
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ser greit ut det der.
    ...men låter det greit da? ;)

    Bruker du den nye DBX'n på dette?
    Hvor langt opp bruker du EQ?
    ...eller bare litte grann her, og litt der, åsså en liten klatt oppå der eller noe sånt?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er blitt glemsk . Har du basser på både front og bak vegg(DBA) nå , eller er det bare bassene i frontvegg og akustikk tiltak og DSP som gir dette fantastiske forløpet . . Og ved hvilken HZ deler du basser og Dynaudio?
    Hvordan ser det ut uten DSP og med Dynaudio alene?
    PS Jeg trenger litt trøst kjenner jeg , noe slikt vil jeg aldri få til hjemme nemlig
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ser greit ut det der.
    ...men låter det greit da? ;)

    Bruker du den nye DBX'n på dette?
    Hvor langt opp bruker du EQ?
    ...eller bare litte grann her, og litt der, åsså en liten klatt oppå der eller noe sånt?
    Stopper EQing 200 og deler ved 80. Evidence klarer seg for det meste selv, bare litt hjelp i bunnen. Boksen sto nå der og trakk strøm, lov å prøve seg forsiktig frem. Litt uvant å ha så mye kontroll.

    Hvordan det låter må jeg la slow listening avgjøre, men må umiddelbart innrømme at bassen gikk noen skritt i riktig retning. 👍

    Flott kurve var det nå uansett! Ligger du i fosterstilling og gråter i dusjen nå da? 😅
    Time hos krisepsykolog senere i dag.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg er blitt glemsk . Har du basser på både front og bak vegg(DBA) nå , eller er det bare bassene i frontvegg og akustikk tiltak og DSP som gir dette fantastiske forløpet . . Og ved hvilken HZ deler du basser og Dynaudio?
    Hvordan ser det ut uten DSP og med Dynaudio alene?
    PS Jeg trenger litt trøst kjenner jeg , noe slikt vil jeg aldri få til hjemme nemlig
    Bare foran for øyeblikket. Men sitter å vurderer fire bak også,
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.226
    Sted
    Langesund
    Finnes alltid en mulighet for å gå tilbake til en mer analogstyrt rigg igjen hvis dette ikke smaker helt som ønsket....men det lille hintet i går tyder jo på at noe positivt skjedde med en bedre tidskontroll mellom basser og høyttaler.

    La det synke inn over tid
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Finnes alltid en mulighet for å gå tilbake til en mer analogstyrt rigg igjen hvis dette ikke smaker helt som ønsket....men det lille hintet i går tyder jo på at noe positivt skjedde med en bedre tidskontroll mellom basser og høyttaler.

    La det synke inn over tid
    Jepp, har flere muligheter, men har jo allerede styrt subbene i flere år, så what the fuck! Kravene mine er for høye til tilfeldigheter. Om dette blir min bane vil jeg seff lete etter noe vassere enn boksen jeg bruker nå. Men Harman kan greiene sine og den er temmelig transparent trass prisen.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.226
    Sted
    Langesund
    Om det var en nye måling for kjøleskapet vet jeg ikke. Husker den gamle som ganske lik.

    Vet ikke hva du kommer til etter hvert men jeg er i hvert fall en av de som ikke sette frekvenskurven alene som eneste viktige parameter å ha kontroll på

    Mange som vekter målt frekvensrespons i lytteposisjonen som aller viktigst. Jeg sette timing og fase minst like viktig på det under 300 hz
     
    Sist redigert:

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.079
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Makkintosken ble til Digioten

    Vel, så skjedde det. Mannen som har holdt seg på den smale sti, kjempet mot fristelsen - ga omsider etter. Helt datastyrt lyd. Hvordan føles det? Føler meg skitten!

    velkommen til en verden som gir uendelig med muligheter til å feile, og få til å virkelig forbedre. bruk tiden og ikke fall for fristelsen til å ratte I hytt og pine. En god målestokk på at man er på feil vei er det punktet man ender opp å spille halve sanger for det låter så jævlig bra. Da er det på tide å snu for det låter rævva og du lar lyden komme i veien for musikken..
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    🎼Time is on my side, yes it is!🎼

    Slow listening må til👍🏻

    I mitt tilfelle kan det ta uker å venne seg til små endringer. Da hører man noen ganger raskt om det gamle var bedre.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    velkommen til en verden som gir uendelig med muligheter til å feile
    Synes det for min del det blir vel pessimistisk. Jeg gjør ikke ting så annerledes enn jeg har gjort. Eneste jeg bruker boksen til er å bedre overgangen mellom TWOT og Evidence, samt trekke ned noe romresonanser helt i bunnen, som jeg allerede har gjort de siste årene..

    🎼Time is on my side, yes it is!🎼

    Slow listening må til👍🏻

    I mitt tilfelle kan det ta uker å venne seg til små endringer. Da hører man noen ganger raskt om det gamle var bedre.
    Nå sikter jeg jo egentlig mot lydbildet jeg hadde, minus de irritasjonsmomentene jeg ikke fikk gjort noe med tidligere. At det kan ta tid før alt sitter er i og for seg riktig, men nå er jeg ikke så godt vant som dere datanisser, så jeg er optimistisk. 👍
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Fordelen med digital er åpenbart enkelheten. Det tar 2 sekunder å gjøre ting som før tok 2 minutter eller 2 timer.

    Bekvemmelighet kommer med noen fallgruver også. Plutselig har man så mange endringer å vurdere at man føler seg borte i jungelen av alternativer…

    Med begrenset kapasitet er det i alle fall slik jeg føler det av og til…
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    All den tid jeg ikke føler jeg konstant må kjøpe, selge og bytte utstyr for å få det til å sitte, føler jeg denne fallgruven er like grunn som en Billie Eillish plate.
    Sviker... 😄.... Seriøst, såklart skal du gjøre ting som gjør hobbyen slik du vil ha den. Dette er en individuell greie, ikke en forening for eller mot. Tror dette bare blir bra, for deg 😘
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.459
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hva bruker til avspilling? Alle som ikke spiller av analogt er vel digitullinget inkludert meg selv. Har lekt litt med EQ på Roon. Ble for opptatt av jevnest mulig frekvens respons. Drog for mye i spakene som gikk på bekostning av dynamikken. Vil tro du har evner og tid til å gjøre dette på en skikkelig. Jeg følger spent med.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er for trøtt til å lese brukermanualer, så jeg spør isteden. Den Pa2, er det ren digital inn/ut?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn