Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Fett! Sett nå i gang:)
    De sier planlegging er halve jobben, litt usikker på det i dette tilfellet.:( Må legge ned grotta i byggeperioden, så må se an byggestart. Kan selvfølgelig samle deler og starte kappingen. Vi får se, morsommere å drømme!😂
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Planlegging er mer en halve jobben.
    1/4 godt verktøy og 1/4 lime kasser.
    Men kan du ikke bare bestille ferdigkappa på Thaugland?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Vet ikke om jeg tør å invitere meg til å høre på det. Min B&W DB1 sub blir i beste fall en PC sub sammenlignet med den veggen der :rolleyes:
    Om ikke du tør, kan jeg ta initiativet vettu. 😁 Men julegrana kan ha visnet før ting er klart her, så hold ikke pusten.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Betyr så lite, alle med litt audiofil pondus vet at subber aldri låter bra. Hvis ikke én sub låter bra så gjør iallefall ikke en haug av dem det noe bedre.

    It is known.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Tipper at dette prosjektet går unna og "plutselig" så står veggen ferdig og spiller... :LOL: (y)
    Ja, rart med det. Er man i gang, så er man i gang. 😁 Hovedårsaken til at jeg har sittet på gjerdet er at jeg ikke klarte å bestemme meg for en løsning. Kan fortsatt hende jeg går for en annen løsning, da åtte bassers alternativet gjør at jeg ikke har en fin plass til Toshene mine.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, rart med det. Er man i gang, så er man i gang. 😁 Hovedårsaken til at jeg har sittet på gjerdet er at jeg ikke klarte å bestemme meg for en løsning. Kan fortsatt hende jeg går for en annen løsning, da åtte bassers alternativet gjør at jeg ikke har en fin plass til Toshene mine.
    Du får mye plass om du bytter de ut med purify eller hypesex.. Skal visst være the shit ifølge DIY eliten.. :cool:... Og de lager visstnok ting som er bedre enn noen kommersielle produkt..
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.036
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ja, rart med det. Er man i gang, så er man i gang. 😁 Hovedårsaken til at jeg har sittet på gjerdet er at jeg ikke klarte å bestemme meg for en løsning. Kan fortsatt hende jeg går for en annen løsning, da åtte bassers alternativet gjør at jeg ikke har en fin plass til Toshene mine.
    Vinn, vinn med andre ord 😂
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Du får mye plass om du bytter de ut med purify eller hypesex.. Skal visst være the shit ifølge DIY eliten.. :cool:... Og de lager visstnok ting som er bedre enn noen kommersielle produkt..
    Selv om jeg sitter og drømmer i 3D på EDB'en, er jeg ikke blitt helt datanisse. Nei, la dem ha sine saker laget av folk med grautmål og hark...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Drit i alt det hjemmebygde rasket og kjøp deg "The Real Thing" først som sist😂😂kun 2.5 mill, det burde kona hoste opp😉😁

    O
    B02980F6-5EDE-4C5D-88A6-B5CE9FDDA232.jpeg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Akademisk problem når man har nok futt i bassystemet. Skru opp til synet vibrerer for å eliminere estetiske hensyn. :giggle:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ser litt adhoc ut om du ikke får sentrert vindu.. ;)... Seriøst, er det alle bassene du skal ha i rommet? Ikke noen bak?
    Vinduet sitter fast i ringmuren. Det er som det er. 🧐

    Basser bak? Vel, jeg har jo disse kassene som pryder fronten i dag da... Hvem vet? :sneaky:
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Får jeg lov til å være ærlig? Jeg synes det er litt vemodig å henvise Mcintoskene til gulvet foran wofsene rent visuelt. Liker ikke å ymte frempå visuelle hensyn ovenfor ytelseshensyn, men såpass bling som alt ellers er i rommet så er jeg i stuss på det designet den snøsokken av en arkitekt har tegnet over her. 😬
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Får jeg lov til å være ærlig? Jeg synes det er litt vemodig å henvise Mcintoskene til gulvet foran wofsene rent visuelt. Liker ikke å ymte frempå visuelle hensyn ovenfor ytelseshensyn, men såpass bling som alt ellers er i rommet så er jeg i stuss på det designet den snøsokken av en arkitekt har tegnet over her. 😬
    Det er derfor jeg har vegret meg for åtte. Du skjønner jeg har ett lerret som kommer ned fra taket innimellom også.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner. Har du sett på muligheten for å inkludere makkintoskene i et slags hyllesystem mellom wooferne? Betyr kanskje dypere kasser, men estetisk kan det kanskje bli bedre?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Skjønner. Har du sett på muligheten for å inkludere makkintoskene i et slags hyllesystem mellom wooferne? Betyr kanskje dypere kasser, men estetisk kan det kanskje bli bedre?
    Ja, men det utelukker åtte. Det er visse fysiske barrierer jeg ikke kan omgå uten å rive hele stua og starte fra scratch. Ikke klar for det.

    Men selv om jeg også kunne tenkt meg å få toshene opp i høyden, er det nok ikke så ille som du har fått inntrykk av. Du vet, du sitter ikke her jeg gjør og ser helheten. Bildet er temmelig basic og mangler en rekke detaljer. Uansett, det er et av issuene med en hel bassvegg som har holdt meg litt igjen.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ikke for å virke som noen bedreviter eller noe slikt, men hvis du skal klaske til med åtte nye um18 foran og beholde de "gamle" så ville jeg nok personlig heller gått for dba med en gang. Da vil du bli ferdig med fenomenet bass en gang for alle, det vil jo da i ditt tilfelle bety å lage to like bassvegger, en foran og en bak og muligens et par amper til .... Muligens en dsp for hele smæla også, men @Syncrolux kan nok gi deg en demo av det han har så får du høre hvordan noe slikt fungerer. Blir en del kronasjer uansett virker det som det her ..... Bare en tanke.
    Vil du ha det estetisk som at monoblokkene står langs veggen hadde jeg bare bekledd fronten på bassveggene så er problemet løst. ;)
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    I den grad det kan kalles ett visuelt kompromiss så synes jeg det ser absolutt levbart ut å ha blokkene stående på en base foran bassveggen. Gromt👌🏻
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nei, du har rett. Jeg sitter og vurderer fra YouTube videoen fra Stereopluss, som ikke blir helt det samme ☹

    Usikker på om jeg er mest misunnelig eller bare har drukket for mye kvinnelige hormoner i det siste, så never mind me 😁
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.853
    Torget vurderinger
    3
    Med litt lengre ledninger. Kan du flytte de forsterkerene. Ett sted de ikke står så i veien. Inni ett skap på sideveggen eller noe 😁😁 Kul bassvegg må jeg si 😊
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ikke for å virke som noen bedreviter eller noe slikt, men hvis du skal klaske til med åtte nye um18 foran og beholde de "gamle" så ville jeg nok personlig heller gått for dba med en gang. Da vil du bli ferdig med fenomenet bass en gang for alle, det vil jo da i ditt tilfelle bety å lage to like bassvegger, en foran og en bak og muligens et par amper til .... Muligens en dsp for hele smæla også, men @Syncrolux kan nok gi deg en demo av det han har så får du høre hvordan noe slikt fungerer. Blir en del kronasjer uansett virker det som det her ..... Bare en tanke.
    Vil du ha det estetisk som at monoblokkene står langs veggen hadde jeg bare bekledd fronten på bassveggene så er problemet løst. ;)
    Niks, et slik prosjekt ligger det ikke til rette for. Dessuten går jeg min egen vei...:poop:
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Niks, et slik prosjekt ligger det ikke til rette for. Dessuten går jeg min egen vei...:poop:
    For all del, men hvis du ikke har hørt DBA, så ikke gjør det heller. :LOL: Jeg lover deg at du kommer til å angre på det. :LOL: Får se hva midtlivskrisa mi bringer, men skal ikke se bort ifra at det blir 16 seas 10" til på bakveggen da. ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    For all del, men hvis du ikke har hørt DBA, så ikke gjør det heller.
    Etter å bedrevet surround basseri i noen år vet jeg nok litt sannsynligvis.;) Mange løsninger, alle med fordeler og ulemper. Jeg lar meg ikke så lett frelse, det fant Jehovas vitne ut...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn