Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Så må en se på hvorfor en skriver her inne. Er det å være "attention - whore" målet brenner det fort ut.
    Satt faktisk å tenkte på det i går. For meg har det vært et sosialt springbrett og en har faktisk kommet i kontakt med personer man liker å omgås fra tid til annen. Men nå som man har funnet disse kanskje det er på sin plass å trekke seg litt tilbake. Sjeldent det kommer noe godt ut av å kommunisere med venner konstant.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Jo, kan ta bilder av utflukter, middagsretter, hagearbeid osv.💩

    Fullstendig klar over at det gikk inflasjon i plate/spiller bilder for ca 350 innlegg siden, derfor jeg tenker jeg burde roe ned litt.(y)
    Nå vil vi bare ha bilder av nye høyttalere. Kan ikke skjønne annet at det er neste skritt :)
    Jeg for min del fyller tråden med all slags dritt siden jeg ikke er på noen andre sosiale media
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    486
    Antall liker
    917
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Er vel det som er saken. Føler virkelig at veien jeg har valgt er ved en ende. McIntosh har ingen produkter som frister, orker ikke tanken på å bytte og styre med høyttalere. Om jeg skal videre må jeg gå langt tilbake og velge en helt annen retning.
    Eller komplimentere?hvor bra utedørs hageanlegg kan man få til?
    7.2 i grotta for skikkelig filmøyeblikk?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nå vil vi bare ha bilder av nye høyttalere. Kan ikke skjønne annet at det er neste skritt :)
    Hvis du vil ha bilder av nye høyttalere er det vel flere her som kan dekke det behovet.:giggle: Sevald har nye på vei og din venn Roald har jo evignye

    Men om du vil hjelpe meg å finne nye tas tips i mot med åpne armer. ❤ Du har jo et lite innblikk i hva jeg liker.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Eller komplimentere?hvor bra utedørs hageanlegg kan man få til?
    7.2 i grotta for skikkelig filmøyeblikk?
    Komplimentær anlegg har jeg prøvd, klarte ikke å splitte engasjementet.

    Multikanal er interessant, men min hjerne har nok størknet for lengst. Har aldri hørt noe som overbeviser meg. Jeg observerer også hva slags filmer disse multikanalgutta foretrekker. Glætte komiteskapte Disneyfilmer uten sjel og masse effekteri.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En eksistensiell haifai-tråd krise 😄 Hvis du kjeder deg selv er det bare gi seg, hvis du kjeder andre dør tråden ut av seg selv. Bare å kjøre på videre, gjentakende eller ikke gjentakende 😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Hvis du vil ha bilder av nye høyttalere er det vel flere her som kan dekke det behovet.:giggle: Sevald har nye på vei og din venn Roald har jo evignye

    Men om du vil hjelpe meg å finne nye tas tips i mot med åpne armer. ❤ Du har jo et lite innblikk i hva jeg liker.
    Ja har en følelse av at jeg kunne kommet med gode tips i forhold til elementer. Vi snakket jo også litt om det. Ville vel også sløyfet disse slissene i kassene som dukker opp, på en del nytt nå ;)
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja har en følelse av at jeg kunne kommet med gode tips i forhold til elementer. Vi snakket jo også litt om det. Ville vel også sløyfet disse slissene i kassene ;)
    Bryr meg ikke så mye om elementer vet du, ute etter ferdige produkter som kan kobles rett i MC1.2KW og bare tunes mot smultringveggen. Jeg vet jo godt hvor skoen klemmer om lyden skulle komme på din liste over gode oppsett, men der kommer jeg nok til kort med mitt øre.

    Kunsten er jo å forstå hva klienten er ute etter i all sin villfarelse om man skal komme med råd. 🤠
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja å lede folk videre forbi sine selvbedrag er en kunst jeg ikke besitter, klarer det knapt nok overfor meg selv :)
    Da innser jeg at jeg er dømt til evig fortapelse og vil, når dagene er talte, måtte banke på de fordømtes forkullede port med mine Evidence under armene.

    1681118609744.png
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    22.645
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da innser jeg at jeg er dømt til evig fortapelse og vil, når dagene er talte, måtte banke på de fordømtes forkullede port med mine Evidence under armene.
    Godt at de har høye porter der! Det hadde vært kjedelig å måtte satt dem igjen etter alt strevet med å få dem så langt…👹 :ROFLMAO:
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    486
    Antall liker
    917
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Komplimentær anlegg har jeg prøvd, klarte ikke å splitte engasjementet.

    Multikanal er interessant, men min hjerne har nok størknet for lengst. Har aldri hørt noe som overbeviser meg. Jeg observerer også hva slags filmer disse multikanalgutta foretrekker. Glætte komiteskapte Disneyfilmer uten sjel og masse effekteri.
    Inception i multikanalslyd er gøy.
    Men merker meg at det kommer veldig mye utgivelser digitalt nå med såkalt romtilpasset lyd som jeg vil tro blir kulere i multikanalslyd. Kansje det er noe å satse på?
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    (…) Multikanal er interessant, men min hjerne har nok størknet for lengst. Har aldri hørt noe som overbeviser meg (…)
    Det fine med stereo er at det er et enkelt konsept hvor «matematikken» er enkel å realisere og hvor produsentene av lydmaterialet jobber noenlunde standardisert.

    Til sammenlikning er multikanal det reneste Ville Vesten. Det betyr at forskjellen mellom lydprodusentene intensjon og det som når lytterens øre kan bli større med multikanal enn stereo.

    Når det er sagt, er også stereo multikanal og ethvert multikanaloppsett kan spille stereo.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Selv om stereo er multikanal er det vel like greit å skille de?

    Nå er det vel ikke bare på produsentsiden det er vill vest, forbrukeren går ofte og snubler i tunga si også. Jeg mener vi sliter jo pokker meg nok med å få til god stereo, så skal man jaggu kaste 16-17 kanaler til i gryta? Og ofte ser man en liggende lightversjon av h-v høyttalerne som senterkanal, allerede der har de fleste gått på snørra.

    Nei, har ikke noen tro på det, men de som har lyst skal ikke plages av meg.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ikke at jeg tror du bryr deg nødvendigvis 😊 men for min del skal du bare la bilder av T og plater komme i hundretalls.

    Finnes verre eller mer likegyldig postering her inne, sikkert inkludert mitt eget. Når det er sagt, hver mann har sine motiver og velger selv hva en poster, ikke at jeg tror den enes motiv er edlere enn andre s😊
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ikke at jeg tror du bryr deg nødvendigvis 😊 men for min del skal du bare la bilder av T og plater komme i hundretalls.

    Finnes verre eller mer likegyldig postering her inne, sikkert inkludert mitt eget. Når det er sagt, hver mann har sine motiver og velger selv hva en velger, ikke at jeg tror den enes motiv er edlere enn det andre 😊
    Sånn vinner man hjertet til Tosken! Dukker du opp i Horten til høsten spanderer jeg en øl! :giggle:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Nei, det var en 9", men nå står den på en 10" og den har også vært brukt på en 12". Føler ikke at lengden på armen er forklaringen, men kan ta feil.

    Hva gjelder mine betraktninger omkring Umami, hva tenker du på? Har vært samme elektronisk kulør på tvers av drivverk. Hvorfor jeg plutselig fant Windfeld mer tiltalende er jo et mysterium. Men kanskje det har med feedback å gjøre, noe som tilsynelatende er helt fraværende med T.
    Dette kom litt skjevt ut. Armens lengde i seg selv har litt å si, men ikke alt. I noen tilfeller er sågar lengre arm ei heller svaret, snarere tvert i mot. Efter mitt skjønn er det selve basen, kontraloddene (som også kan være et lite hælvete og finjustere når man har 2 sett med lodd) og justeringsmuligheten av VTA "on the flight" på 11 tommers utgaven som gir et bedre utgangspunkt enn 9 tommer utgaven. Du har et mer stabilt utgangspunkt, og større spennvidde mhp oppsett av forskjellige pick-uper med egnet "compliance". Det finnes selvfølgelig nok annet å velge i, og om jeg arvet tante Gerda i Sveits, så står en Ikeda arm høyt på listen over sikleobjekter.

    Men jeg innrømmer glatt at jeg synes at 11 tommeren med tårn er steike tøff, spesielt når jeg ved hjelp av Fosse fant ut at man kan stille høyden til armens "hvilebrett" med en liten skrue. Jeg slet med svært dårlig sporing på de innerste låtene på 80-tall vinylen hvor noen skiver er så tynne at man lurer på om det i det hele tatt var noen vits i og trykke opp disse eksemplarene. I den sammenheng er det kjekt med justering av VTA også.

    Ellersmessig mente jeg rett frem uten baktanker at dine betraktninger omkring Hana Umami Reds måte og gjengi musikk på i ditt system er av interesse for meg.
    Verken mer eller mindre. Eneste skåret i gleden var at du glemte å varsle meg at du skulle selge den, men jeg prøver å ta det som en mann.
    Takk for oppmerksomheten!
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Dette kom litt skjevt ut. Armens lengde i seg selv har litt å si, men ikke alt. I noen tilfeller er sågar lengre arm ei heller svaret, snarere tvert i mot. Efter mitt skjønn er det selve basen, kontraloddene (som også kan være et lite hælvete og finjustere når man har 2 sett med lodd) og justeringsmuligheten av VTA "on the flight" på 11 tommers utgaven som gir et bedre utgangspunkt enn 9 tommer utgaven. Du har et mer stabilt utgangspunkt, og større spennvidde mhp oppsett av forskjellige pick-uper med egnet "compliance". Det finnes selvfølgelig nok annet å velge i, og om jeg arvet tante Gerda i Sveits, så står en Ikeda arm høyt på listen over sikleobjekter.
    Men jeg innrømmer glatt at jeg synes at 11 tommeren med tårn er steike tøff, spesielt når jeg fant ut ved Fosses hjelp at man kan stille høyden til armens "hvilebrett" med en liten skrue. Jeg slet med svært dårlig sporing på de innerste låtene på 80-tall vinylen hvor noen skiver er så tynne at man lurer på om det i det hele tatt var noen vits i og trykke opp disse eksemplarene. I den sammenheng er det kjekt med justering av VTA også.

    Ellersmessig mente jeg rett frem uten baktanker at dine betraktninger omkring Hana Umami Reds måtte og gjengi musikk på i ditt system er av interesse for meg.
    Verken mer eller mindre. Eneste skåret i gleden var at du glemte å varsle meg at du skulle selge den, men jeg prøver å ta det som en mann.
    Takk for oppmerksomheten!
    Tror oppriktig talt ikke at en fullblods Kuzma 4 point hadde gjort saken bedre. Ingen problemer med å hverken justere VTA med høy presisjon ved hjelp av en setteskrue eller oppnå korrekt nåletrykk med den lille jyplingen. Til og med azimuth kunne justeres på mikroen, med et krabbegir i armrøret.

    Umami forsvant nesten før jeg fikk lagt den ut, så rakk dessverre ikke varsle. :giggle:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Du skrev «…lydgjengivelsen i eders hule også er noe farget av valgt elektronikk som forsterker opp signalet».

    Litt usikker på hva du mener, for det som kjenneregner Toskens elektronikk, er nok fravær av kulør. Høyttaler og rom farger naturligvis mest her også (dog mindre enn de fleste andre steder), men elektronikk og selv platespiller er temmelig nøytrale.
    Nettopp!
    Nå har ikke jeg vært på besøk hos Makkintosken, så jeg kan ikke eksplisitt uttale meg om lydgjengivelsen hos ham i hans akustiske kammer.
    Dog har jeg lyttet til musikk via...tja.. et knippe MacIntosh forsterkeri hovedsakelig via JBL Everest. Det låt særdeles fett begge steder, og spesielt hos Herr Neby i hans HiFi museum. Første oppsettet var med 2Kw, chassies monoblokkene, og hos Neby 1,2 Kw. I en annen setting for mange år siden spilte en MC-402 katastrofalt dårlig i et oppsett med relativt habile produkter. Lydsignaturen var som fra en tidlig Electrocompaniet AW250 på sovetabletter. Begredelig... Innslagspunktet har jeg inntrykk av er 600 watts monoblokkene til McIntosh. De store forsterkerne nevnt tidligere har jeg intet og utsette på lydmessig.
    Så til saken. Etter mitt skjønne har de fleste produsenter sin signaturlyd være seg forsterkere, CD-spillere, platespillere, høyttalere og Knut forby signal-, og høyttalerkabler. Det er vårt lodd å finne den synergieffekten man liker innenfor en gitt budsjettramme. Slikt tar som kjent mange år å få til før nevrosene kommer under kontroll. Men se det var en digresjon.

    Således vil jeg tro den eminente Technics SL-1000 forspent Hana Umami Red eller Ortofon Winfield koblet opp hjemme hos Fosse, Grumpy eller nlykke vil tilkjennegi en annen lydsignatur, gitt forskjellen i valgt elektronikk hos de herrer kontra oppsettet til Herr Tosk. Forskjellen hva akustikk gjelder hos de herrer er også stor, hvilket tilsier at oppkobling av McIntosh utstyret i disse tre herrers hjem vil avstedkomme en litt annerledes gjengivelse av Toskens foretrukne musikk. Variablene er mange. Dette ikke til forkleinelse eller favorisering av lydgjengivelse hos noen av de valgte herrer, men kun for og understreke et poeng.
    Derfor er jeg meget forsiktig med å bruke ordet nøytral lydgjengivelse i alle sammenhenger. Spørsmålet må vel mer stilles som nøytral i forhold til hva?
    Nøytralt i forhold til hvordan skiva ble spilt inn og gitt ut eller.....???
    Da er man raskt ute og sykler i subjektivismens landskap :rolleyes:
    Meg om det!
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nettopp!
    Nå har ikke jeg vært på besøk hos Makkintosken, så jeg kan ikke eksplisitt uttale meg om lydgjengivelsen hos ham i hans akustiske kammer.
    Dog har jeg lyttet til musikk via...tja.. et knippe MacIntosh forsterkeri hovedsakelig via JBL Everest. Det låt særdeles fett begge steder, og spesielt hos Herr Neby i hans HiFi museum......TL;DR
    Dette har jeg skrevet før, men det er mange med fett utstyr som ikke driver med hifi. Tosken driver med hifi!

    Fikk besøk av Winterkjær for to år siden og han hadde samme forutinntatthet som deg før jeg fyrte de blå beista, du får ble tilbake i Stereo+. Bare fordi Neby har den kuleste samling McIntosh og har solgt dem i en årrekke betyr det ikke at han har snøring på hifi. Det er jo faen ikke slik at enhver bilselger automatisk er kvalifisert til å stille i et billøp?
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Dette har jeg skrevet før, men det er mange med fett utstyr som ikke driver med hifi. Tosken driver med hifi!

    Fikk besøk av Winterkjær for to år siden og han hadde samme forutinntatthet som deg før jeg fyrte de blå beista, du får ble tilbake i Stereo+. Bare fordi Neby har den kuleste samling McIntosh og har solgt dem i en årrekke betyr det ikke at han har snøring på hifi. Det er jo faen ikke slik at enhver bilselger automatisk er kvalifisert til å stille i et billøp?
    Her tillegger du meg kunnskapsmangel og sinnelag basert på Beelsebubs inntreden i din nære sfære.
    Jeg har ikke skrevet noen ting om at Erling Neby har peiling på HIFI, fordi han har den kuleste samlingen av McIntosh utstyr i Kongleriket.
    Neby er i første rekke forretningsmann, samler (kunst og gammel HiFi) og "liebhaver".
    Jeg har bare hatt gleden av å få komme på besøk i "lekestua" hans.

    Hvorvidt jeg er forutinntatt på linje med Herr Winterkjær i Stereo + hva HiFi merket McIntosh angår finner jeg å være noe unyansert.
    Nevnte herremanns lyd-, og musikkpreferanser er milevis unna mine preferanser.

    Så hintet jeg vel innpå i forrige post at innsalgspunktet for ditt foretrukne husmerke ligger etter mine ører rundt monoblokkene på 600 watt.
    Hvilket betyr at monoblokkene på 1,2 og 2 Kw har jeg intet usnakket med, bortsett fra prisen (men det gjelder jo de fleste merker i dette prissegmentet for min del). Derav ser jeg ingen vits i og skrive om hva jeg ville hatt i dette segmentet blablabla....fordi det ikke er realistisk at jeg kjøper meg opp dit.
    Så pust med magen nå, og ro ned med litt musikk fra mester Bowie.
    Det nytter så allikevel ikke og "ganne" meg ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Her tillegger du meg kunnskapsmangel og sinnelag basert på Beelsebubs inntreden i din nære sfære.
    Nå har vel ikke jeg skrevet noenting om at Erling Neby har peiling på HIFI, fordi han har den kuleste samlingen av McIntosh utstyr i Kongleriket.
    Neby er i første rekke forretningsmann, samler (kunst og gammel HiFi) og "liebhaver".
    Jeg har bare hatt gleden av å få komme på besøk i "lekestua" hans.

    Hvorvidt jeg er forutinntatt på linje med Herr Winterkjær i Stereo + hva HiFi merket McIntosh angår finner jeg å være noe unyansert.
    Nevnte herremanns lyd-, og musikkpreferanser er milevis unna mine preferanser.

    Så hintet jeg vel innpå i forrige post at innsalgspunktet for ditt foretrukne husmerke ligger etter mine ører rundt monoblokkene på 600 watt.
    Hvilket betyr at monoblokkene på 1,2 og 2 Kw har jeg intet usnakket med, bortsett fra prisen (men det gjelder jo de fleste merker i dette prissegmentet for min del). Derav ser jeg ingen vits i og skrive om hva jeg ville hatt i dette segmentet blablabla....fordi det ikke er realistisk at jeg kjøper meg opp dit.
    Så pust med magen nå, og ro ned med litt musikk fra mester Bowie.
    Det nytter så allikevel ikke og "ganne" meg ;)
    Du må ha meg unnskyldt om jeg misforstår eller har misforstått deg. Leser ikke løkkeskrift og skjønner knapt et ord du skriver. Men takker uansett for lykkeønskningene og pengegaven! ❤
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Nettopp!
    Nå har ikke jeg vært på besøk hos Makkintosken, så jeg kan ikke eksplisitt uttale meg om lydgjengivelsen hos ham i hans akustiske kammer.
    Dog har jeg lyttet til musikk via...tja.. et knippe MacIntosh forsterkeri hovedsakelig via JBL Everest. Det låt særdeles fett begge steder, og spesielt hos Herr Neby i hans HiFi museum. Første oppsettet var med 2Kw, chassies monoblokkene, og hos Neby 1,2 Kw. I en annen setting for mange år siden spilte en MC-402 katastrofalt dårlig i et oppsett med relativt habile produkter. Lydsignaturen var som fra en tidlig Electrocompaniet AW250 på sovetabletter. Begredelig... Innslagspunktet har jeg inntrykk av er 600 watts monoblokkene. De store forsterkerne nevnet tidligere har jeg intet og utsette på lydmessig.
    Så til saken. Etter mitt skjønne har de fleste produsenter sin signaturlyd være seg forsterkere, CD-spillere, platespillere, høyttalere og Knut forby signal-, og høyttalerkabler. Det er vårt lodd å finne den synergieffekten jeg/de liker innenfor en gitt budsjettramme. Slikt tar som kjent mange år å få til før nevrosene kommer under kontroll. Men se det var en digresjon.

    Således vil jeg tro den eminente Technics SL-1000 forspent Hana Umami Red eller Ortofon Winfield koblet opp hjemme hos Fosse, Grumpy eller nlykke vil tilkjennegi en annen lydsignatur, gitt forskjellen i valgt elektronikk hos de herrer kontra oppsettet til Herr Tosk. Forskjellen hva akustikk gjelder hos de herrer er også stor, hvilket tilsier at oppkobling av McIntosh utstyret i disse tre herrers hjem vil avstedkomme en annerledes gjengivelse av Toskens foretrukne musikk. Variablene er mange. Dette ikke til forkleinelse eller favorisering av lydgjengivelse hos noen av de valgte herrer, men kun for og understreke et poeng.
    Derfor er jeg meget forsiktig med å bruke ordet nøytral lydgjengivelse i alle sammenhenger. Spørsmålet må vel mer stilles som nøytral i forhold til hva?
    Nøytralt i forhold til hvordan skiva ble spilt inn og gitt ut eller.....???
    Da er man raskt ute og sykler i subjektivismens landskap :rolleyes:
    Meg om det!
    Mye bidrar til lyden vi oppfatter, men kompetent konstruert elektronikk er ikke lenger så viktig for det vi klarer å høre av forskjeller. Spesifikasjoner teller for lyden vi klarer å oppfatte, ikke produsentens navn. Slik har det vært i 10-30 år allerede…

    Elektronikken hos Tosken er nøytral og transparent i den forstand at man, hva lyd angår, kan glemme den og heller lytte etter andre særegenheter i lyden han har hos seg. Både høyttalere og rom er etter hvert det som setter mest preg på lyden hos Tosken. Og begge de to faktorene (rom og høyttaler) tilsier at det hele låter fortreffelig når lydmaterialet er godt.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Ja, eneste riktige. (y)
    Etter mye eksperimentering med forskjellige kombinasjoner på kinoen må jeg si meg tildels uenig at det må være perfekt match mellom center og L-R, og forsåvidt også resten;-) Mye som kan funke sammen. Kommer an på både ditt og datt, for å være ekstremt presis 😁
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn