Tool - 10000 Days

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Tja, hva skal man si? Et av mine favorittband komer med ny skive, og førsteinntrykket er ikke særlig positivt. :-/
Mye roligere enn før. Tror det tar litt tid å få "tak" på denne plata, så jeg må nok høre på den en god del mer før jeg danner med ordentlig inntrykk. Hva synes dere?
 

danjan

Medlem
Ble medlem
27.09.2004
Innlegg
11
Antall liker
0
Etter 7,5 timer med 10000 på jobb. ( mp3 ) Tja.. Albumet er bedre enn forventa. Fint, mørkt og intenst lyd på hodetelefon.
Men ein del av tekstene var ikke bra.. Trenger litt tid på anlegget heima.
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Min erfaring er at album som "sitter" ved første gjennomlytting, er kjedelig ved 5. lytting.

Derimot ikke slik at alle album som ikke sitter ved første gjennomlytting som er bra ved 10. lytting... ;)
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Ja, slik har jeg det ofte også. Album som jeg liker med en gang blir jeg fort lei, men andre ganger kan det være motsatt. F eks Coheed & Cambria som jeg syntes var direkte patetisk flinkis-prog med heavy-tendenser, og som jeg avskrev ganske fort. Etter flere instendige oppfordringer fra kompiser, så begynte jeg å høre litt på dem igjen, og etter et halvt år med sporadisk lytting satt plata som et skudd. Ikke ofte det skjer, dog.
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Artig baklengstriks på spor 9, Intension...

"Work hard... stay in school... listen to your mother... your father is right."

;D
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
jeg syns lateralus var kjedelig i starten jeg. så jeg har vel lært å gi tool en god sjans. syns den vokser.. altså 10000 days. ellers. rampegutter. klarte ikke å vente?
 

skjetlein

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
76
Antall liker
0
Minner meg mye om Undertow, litt old school om man kan si det så. Denne sounden har jeg igrunn savnet og synes det er steintøft med de groovy rytmene de har.

Skulle også ønske at Undertow kom ut i en remastret utgave da lyden bærer preg av å være litt innesluttet.

Alt i alt så gir jeg denne nye plata 10+ minst :)
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
og der var den ute i ordentlig versjon. veldig mye bedre lyd enn mp3ene. enormt egentlig.

fikk total gåsehud av "requiemet" til maynards mor (3 og 4)...
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
964
Torget vurderinger
7
Det som jo er litt artig med tool er man bruker en evighet på å bli kjent med platene, og når en først har ventet 3-4 år, så er det jo greit at det er litt å ta tak i. Sitter og hører på den nå, men føler ikke plata helt, og jeg veit at det jeg i så fall "hører" nå kommer ikke til å stemme om 3-4 måneder.. eller ett år:)
 
L

Lydtekniker

Gjest
Er det bare meg som har digitalknitring på skiva mi? Høres ut som en masteringsfeil eller noe... veldig tydelig på de litt massive partiene... Veldig tydelig på "Vicarious", eksempelvis ved 03.30 og utover.

Noen andre som hører dette?
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
jeg syns det var litt "overforvrengt" gitar på vicarious. kan det være knitringa de? på den andre låtene har jeg ikke merka noe. skal teste i kveld.

ole
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
3.333
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Fyttigrisen for en plate! Er på tredje gjennomlytting siden i går kveld, og har frysninger på ele kroppen.

Yeah ;D
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Har lest litt på forumet på toolshed og det ser ut til at denne hvite støyen er på plata med vilje. Det skal være noe sånn binaural ettellerannet som er ment til å kødde med hodet ditt hvis du er på syre eller sopp.
Ellers så skrytes det av dobblereffekter og q sound :)
 
L

Lydtekniker

Gjest
Har lest litt på forumet på toolshed og det ser ut til at denne hvite støyen er på plata med vilje. Det skal være noe sånn binaural ettellerannet som er ment til å kødde med hodet ditt hvis du er på syre eller sopp.
Hehe, akkurat :) Høres litt ut som en eller annen digital enhet som går i metning, men i kunstnerisk øyemed er alt tillatt ;)

Ellers er plata fantastisk, alle forventninger innfris! Gitarintroen på Jambi er fet som faen!
 
O

om.s

Gjest
Har spillt denne noen ganger nå i sommer og inntrykket er vel nesten at coveret er mer interessant enn musikken, dessverre da det er noen gode partier.....

imho

mvh
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Ja, plata har satt seg nå. Kvalitet hele veien som vanlig fra disse gutta, men den er kanskje litt "trygg"? Ikke så mye vilje til å eksperimentere denne gangen.

Så dem forøvrig live på Roskilde. Det var stort :)
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
F eks Coheed & Cambria som jeg syntes var direkte patetisk flinkis-prog med heavy-tendenser, og som jeg avskrev ganske fort. Etter flere instendige oppfordringer fra kompiser, så begynte jeg å høre litt på dem igjen, og etter et halvt år med sporadisk lytting satt plata som et skudd. Ikke ofte det skjer, dog.
Fikk "Good apollo i'm burning star IV"  + en dvd i dag.
Mitt førsteintrykk er vel også så som så, men har faktisk litt tro på at jeg kommer til å like den etter hvært.  Når det gjelder håret til vokalisten, er  jeg bombesikker på at han må ha forsikret det. Hvis "Harald hadde hatt et sånnt hår hadde jeg vært for monarki  ;D
Er det noen som har et tips ang. en annen cd av dette bandet, tas det hjertelig imot.
 
K

kiwi

Gjest
Har noen venner som har skrytet veldig av denne! synes den ikke var noen ting :mad:
Tja, hva skal man si? Et av mine favorittband komer med ny skive, og førsteinntrykket er ikke særlig positivt.  :-/
Mye roligere enn før. Tror det tar litt tid å få "tak" på denne plata, så jeg må nok høre på den en god del mer før jeg danner med ordentlig inntrykk. Hva synes dere?
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Den trenger noen runder i spilleren før den sitter, men til slutt så er du solgt :)
Hvis du ikke har hørt Tool før, anbefaler jeg "Aenima". En av mine favorittplater.
 
O

om.s

Gjest
Innspillingen er jo av en viss klasse om vi snakker heavy musikk.....

mvh
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Fikk "Good apollo i'm burning star IV" + en dvd i dag.
Mitt førsteintrykk er vel også så som så, men har faktisk litt tro på at jeg kommer til å like den etter hvært. Når det gjelder håret til vokalisten, er jeg bombesikker på at han må ha forsikret det. Hvis "Harald hadde hatt et sånnt hår hadde jeg vært for monarki ;D
Er det noen som har et tips ang. en annen cd av dette bandet, tas det hjertelig imot.
Den forrige plata deres, "In Keeping Secrets Of Silent Earth: 3" er også meget bra. Den første, "Second Stage Turbine Blade" holder, etter min mening, ikke samme kvalitet.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Nå kjøpte jeg Untertow - aenæma og 10000 Days for å være sikker for å si det sånnn.....

Undertow likte jeg ikke i det hele tatt, og lyden var dårlig attpåtil.

Aenæma var det mye rart på. "satans baller" var bare helt konge. :D

10000 days synes faktisk jeg var den beste av de tre. Ikke minst lyden, som var dritbra.
 
Topp Bunn