Toneart Etera

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
stivert, jeg vil anbefale at du også prøver uten biwiring. jeg har kjørt lenge med biwiring, men nå går de singlewire, og det har gjort det en stund. klarer ikke å bestemme meg for hva som er best.

jakr
 
O

om.s

Gjest
Jeg vil legge til dette her.

Når man skal tilføye tweaks til annlegget sitt, MÅ MAN LESE
BRUKSANVISNINGEN TOTALT IGJENNOM!!!

Det er så mange som ikke leser alt og så sitter de igjen med følelsen av å ha blitt lurt...

Gutter, gjengen, her kan vi ikke ta en macho!!! Her må man lese og spørre produsenten til begge blir blå og fiolette!!!

Noen ganger trenger tweaks å ha spesielle audiotoper!!!

Plassering, orientering, er rommet for stort er det for lite, skal jeg prøve noe annet?

+ lese det man greier om andres opplevelser med produktet. Kanskje spørre noen som har det om hvorfor de ville kjøpe dette og hvordan det funket, funket det ikke med en gang? Hva ble da gjordt... og så videre...
"Your my HiFi Guru"  ;D

Forfriskende og hyggelig lesning du byr på om dagen tweakMan.....

mvh
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
stivert, jeg vil anbefale at du også prøver uten biwiring. jeg har kjørt lenge med biwiring, men nå går de singlewire, og det har gjort det en stund. klarer ikke å bestemme meg for hva som er best.

jakr
Har bestillt meg et sett til med Black Magic Revelation. Så det blir bi-wiring. Men vilken terminaler er bass og diskan. Er den bakerste på filtret bass?, eller er det diskant? Noen som vet?

mvh
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
du bør regne med at de de bakerste terminalene er til bass. jeg mener at det er definert på versjon 3. det kan jeg eventuelt sjekke senere i dag. om du tar feil så hører du jo det.
jakr
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
du bør regne med at de de bakerste terminalene er til bass. jeg mener at det er definert på versjon 3. det kan jeg eventuelt sjekke senere i dag. om du tar feil så hører du jo det.
jakr
Kan du sjekke? Finner det sikkert ut. Forsterkeren min er slik; det er 2 terminaler bak på den. Den enne er for single-wiring og bass hvis du bi-wirer. Da er den siste utgangen for diskant/mellomtone. Det er høyere dempningsfaktor på den enne(tror jeg).

mvh
 

sugress

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
99
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
Kan noen hjelpe meg å finne ut av hvilke nummer av fidelity disse etera ble testet?

Kan huske å ha lest testen for noen år siden, men finner den ikke igjen i bladbunken min.

Steven
 

kurtis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2005
Innlegg
141
Antall liker
21
Hei - jeg har ikke lest test av Etera i Fidelity, men jeg har en dårlig papirkopi av en eldre test Vadseth hadde i EyeFi nr. 6/02. Dersom du er intr. i denne og ikke finner den på nett så kan du gjerne sende meg en PM med navn-adresse så kan jeg forsøke å ta en kopi til deg.
Uansett, testen konkluderes meget positivt.
Vennlig hilsen Kurtis
 
Topp Bunn