Tom Nordlie

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.011
Antall liker
393
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Er det andre enn meg som begynner å bli lei denne mannen nå? At han gir seg i Fredrikstad har sikkert sin årsak, men når han fremstår i radioen og sutrer om at "min sønn vil ikke gå på skolen idag" er grensen nådd for meg.
Han har selv valgt en fremtredene stilling og har vel aldri heller vært beskjeden av seg. Jeg blir kvalm når han forsøker å pushe en påstått mobbing av sinn sønn som en årsak til at han går av.
La oss heller få tallfestet hvor mye lønn han sitter igjen med, eller aller best - la oss slippe flere pr-fremstøt fra denne mannen.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
908
Antall liker
272
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Ta ballen og ikke mannen. Hvor mye PR driver han med - og hvor mye harselas driver Media med han?

Greit at han har en stilling som gjør han tilgjengelig, men man kommer langt med folkeskikk. Vil vi vite alt, rykter etc?

Gleder meg til avisene begynner å skrive om ting jeg har lyst til å lese - kanskje jeg til og med kjøper en! ;) Kort og saklig, kanskje med litt bakgrunnsstoff - uten innblanding med intervju med en som kjente en som hadde sett eller hørt ditt og datt, eller en fjern slektning som ikke vet bedre, eller enda bedre en kjendis (A eller D) som føler for å komme på TV eller trykk...

Dagens sukk fra meg.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.060
Antall liker
7.909
Torget vurderinger
12
Bare velg det bort. Jeg vil ikke bruke tid på slikt da jeg ikke har interesse av det. Bortsett fra ca 34 sekunder akkurat nå :)
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Mannen er fotballtrener…Fotball :p. Kan ikke si han bedriver noe som skulle berettige så skarp offentlig oppmerksomhet. Han er ikke minister og ikke konserndirektør i et fishy selskap. Kjempetrist at journalisters og folks manglende evne til å se ting i perspektiv skal gå ut over en liten pjokks hverdag og farsrelasjon.
Spørsmålet Tom Nordli burde stille seg er om det er verdt det. Ville ikke brukt så mange kalorier på det…Fotball :p.

Tenk at jeg skrev i denne tråden... ::)

Mvh
ikke spesielt fotballinteresserte Sniff
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.214
Jeg synes ikke man skal måtte akseptere mobbing av barna på grunn av at man har valgt en fremtredende stilling. Jeg synes hans kritikk av pressen er berettiget. Norsk presses lavmål når stadig nye høyder, og behandlingen av Nordlie er et godt eksempel på det. Han hadde en uheldig inntreden som trener i VIF og FFK, men så har han utrettet mye bra også, for Odd, Sandefjord, Start, Viking og Kongsvinger.

Dersom FFK betalte mye for Nordlie er det FFK som bør kritiseres og ikke Nordlie. Det er jo ganske betenkelig at en klubb i et solid økonomisk uføre kan finne på å bruke så mye penger i et krampaktig forsøk på å berge plassen, gjerne på bekostning av andre klubber som driver med tæring etter næring, dersom det finnes noen slike i norsk fotball.

Når pressen skriver dritt om en person i måned etter måned bør man heller kritisere pressen for at man blir lei av dette, og ikke han som rammes av drittkastingen. Det kan ikke akkurat kalles pr-framstøt. Det er jo bare pressen som smir mens liket er varmt.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.011
Antall liker
393
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Det er selvsagt synd hvis hans sønn virkelig blir mobbet. Mitt poeng er at dette virker som en syltynn unskyldning om hvorfor han går av som trener.
Dersom sønnen blir mobbet er vel ikke media rette instans til å gå ut med denne saken?
Men som nevnt - aller helst vil jeg slippe og høre mer fra denne mannen og hvis han på død og liv vil ut i media kunne det kansje vært en ide med en pr-rådgiver?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
dandare skrev:
Jeg blir kvalm når han forsøker å pushe en påstått mobbing av sinn sønn som en årsak til at han går av.

han gikk ikke av.
han ble sparket.
sånn, nå kan dere fortsette debatten.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
ikke lei av mannen i det hele tatt.. men lei av ensidig fokus fra media.. hver gang mannen får en jobb, er hovedfokus til alle redaksjoner å grave frem grums som kan produsere en "sak".. slike saker trenger vi IKKE imho!! la mannen få fred til å lykkes årntli, eller feile ÅRNTLI for den saks skyld....
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.030
Antall liker
539
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
dandare skrev:
Det er selvsagt synd hvis hans sønn virkelig blir mobbet. Mitt poeng er at dette virker som en syltynn unskyldning om hvorfor han går av som trener.
Dersom sønnen blir mobbet er vel ikke media rette instans til å gå ut med denne saken?
Men som nevnt - aller helst vil jeg slippe og høre mer fra denne mannen og hvis han på død og liv vil ut i media kunne det kansje vært en ide med en pr-rådgiver?
Så sneversynt du er; for det første insinuerer du at Tom Nordlie lyver og for det andre påstår du at hans egentlige drivkraft for fotball-Norge er å komme ut i media.
Hvilke prestasjoner har du å vise til da? Passelig patetisk tema egentlig, du bidrar jo bare til hetsing - men det er jo som regel det enkleste - enhver idiot kan klare det...

dandare skrev:
La oss heller få tallfestet hvor mye lønn han sitter igjen med
I tillegg så ser det jo ut til at du er misunnelig på hva han tjener av penger... SV'er eller no??
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Jeg har sans for Nordlie - han gjorde eksempelvis en super jobb for Start og Viking.

Problemet hans som trener er at han er for intens, mangler litt sosiale antenner og at han pusher for hardt. Det går ikke i lengden i en spillertropp. Dessverre ser det ikke ut til at noe støtteapparat klarer å blande seg inn og "kjøle" ham av litt fra tid til annen.

I media har han fått mye ufortjent pepper - selv om man søker utsatte stillinger bør journalistene stikke fingern i jorda en gang i blant og tenke seg om. Selvfølgelig skal han svare for dårlige resultater - det skal enhver trener - men det er grenser for hvordan dette dekkes/vinkles av pressen.

Når en klubb skriver to og tre-årskontrakter med trenerne skal de selvfølgelig ha dette i kompensasjon dersom de blir dyttet ut i kulden før kontraktsperioden er over. Dette er elementær avtalerett - og som gjelder selv innenfor arbeidsmiljølovens regelverk.
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Sitat VG: Jeg ønsket i utgangspunktet å fortsette. Men da jeg fikk innsyn i den økonomiske situasjonen i klubben, skjønte jeg at det var så alvorlig at satsningen jeg ble forespeilt da jeg tok over jobben, ikke kunne fortsette. sitat slutt..

Med ei sluttpakke på 2,4 store!

Ikkeno hemmelig i dette.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
dandare skrev:
Er det andre enn meg som begynner å bli lei denne mannen nå?
Synes du er tålmodig, jeg. De fleste spillerne får nok etter en halv sesong. ;D
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
Man kan like eller mislike Nordlie men han har blitt, blir og kommer sikkert fremdeles til å bli behandlet som dritt av media. Nordlie uttaler seg ikke nevneverdig mer kontroversielt enn mange andre profilerte trenere men han får langt mer negativ presse.
Når det gjelder Fredrikstad fotballklubb så ansatte de Nordlie fordi han var Nordlie og sparket han et halvår senere av samme grunn - forstå det den som kan.
 
A

AK27

Gjest
Peter skrev:
Ta ballen og ikke mannen. Hvor mye PR driver han med - og hvor mye harselas driver Media med han?

Greit at han har en stilling som gjør han tilgjengelig, men man kommer langt med folkeskikk. Vil vi vite alt, rykter etc?

Gleder meg til avisene begynner å skrive om ting jeg har lyst til å lese - kanskje jeg til og med kjøper en! ;) Kort og saklig, kanskje med litt bakgrunnsstoff - uten innblanding med intervju med en som kjente en som hadde sett eller hørt ditt og datt, eller en fjern slektning som ikke vet bedre, eller enda bedre en kjendis (A eller D) som føler for å komme på TV eller trykk...

Dagens sukk fra meg.
Kjøp noen utgaver av klassekampen, passer beskrivelsen.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
908
Antall liker
272
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Nei. Det gjør den ikke. Ikke fra mitt ståsted. Og jeg har abonnert for å se verden fra den siden...
 
Topp Bunn