Tips til riaa mellom 25-35k. Ikke rør

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Jeg ser etter ny riaa til ca 30k nypris. Min vinylrigg består av Michell GyroDec, SME 309 arm og Lyra Kleos. Kan dessverre ikke ha rør da den skal stå inne i et skap. Takker for alle innspill, men helst ikke fra selgere.

Shortlist så langt:
Whest Three signature
EAR 324
Parasound JC3+

Mvh
Ser du startet en lignende tråd for snart 3 år siden. Lurer derfor på hvilke riaa du eventuelt har prøvd siden da og hva som gjorde at disse ikke har falt helt i smak, siden du fortsatt er på utkikk. Spør fordi jeg kanskje er litt i samme båt og kunne satt pris på gode forslag på riaa. Bruker i dag Electrocompaniet ECP2 som jeg egentlig er godt fornøyd med, men det kunne vært spennende å prøve noe annet, f.eks EAR324 som jeg har stor tro på. Ellers har jeg lest mye bra om Ayre PX-5e og Parasound Halo JC3+, men det finnes sikkert en rekke gode alternativer. Så om du de senere årene har testet en del forskjellig hadde det vært interessant å høre om dine erfaringer. Et krav til ny riaa hos meg er at den har rikelig justeringsmuligheter og gain, er støyfri og i ett kabinett, gjerne i 43 cm bredde. Og så må den spille enda bedre enn ECP2.

Hvis andre også ønsker å komme med tips og innspill er det flott.
Tror jeg holder meg til ECP2 noen år til. Sammen med Hana ML løftet den riggen min til et nivå jeg ikke ante vinyl kunne fremstille. (Og jeg har alltid vært en vinyl-entusiast;)

Men for all del; lykke til videre:cool:
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Jeg ser etter ny riaa til ca 30k nypris. Min vinylrigg består av Michell GyroDec, SME 309 arm og Lyra Kleos. Kan dessverre ikke ha rør da den skal stå inne i et skap. Takker for alle innspill, men helst ikke fra selgere.

Shortlist så langt:
Whest Three signature
EAR 324
Parasound JC3+

Mvh
Ser du startet en lignende tråd for snart 3 år siden. Lurer derfor på hvilke riaa du eventuelt har prøvd siden da og hva som gjorde at disse ikke har falt helt i smak, siden du fortsatt er på utkikk. Spør fordi jeg kanskje er litt i samme båt og kunne satt pris på gode forslag på riaa. Bruker i dag Electrocompaniet ECP2 som jeg egentlig er godt fornøyd med, men det kunne vært spennende å prøve noe annet, f.eks EAR324 som jeg har stor tro på. Ellers har jeg lest mye bra om Ayre PX-5e og Parasound Halo JC3+, men det finnes sikkert en rekke gode alternativer. Så om du de senere årene har testet en del forskjellig hadde det vært interessant å høre om dine erfaringer. Et krav til ny riaa hos meg er at den har rikelig justeringsmuligheter og gain, er støyfri og i ett kabinett, gjerne i 43 cm bredde. Og så må den spille enda bedre enn ECP2.

Hvis andre også ønsker å komme med tips og innspill er det flott.
Sist gang så stoppet det opp da alle pengene gikk til nye Piega høyttalere i stedet:) Så jeg fikk ikke testet noen riaaer i mitt egent oppsett, men nå håper jeg at jeg skal få det til!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
nuvistor er bittesmå og utvikler ikke mye varme.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Selv er jeg nysgjerrig på Musical Fidelity Nu Vista Vinyl. Usikker på hur mye varme disse Nuvistor rørene utvikler?
https://translate.google.no/transla...sical-fidelity-nu-vista-vinyl-phono-vorstufe/
Nu Vista rørene er bittesmå og avgir knapt varme, iaf da jeg hadde MF Nu Vista M3 forsterker.

Men hvorfor ikke sjekke ut/låne den derre Aura Fidelity Audiophile (innlegg #3), og i ro o mak sjekke ut om det er noe å satse på? Den ble jo sammenlinet med bla EC ECP2 og funnet bedre (ok, det er kun en person), og ECP2 er ikke til å kimse av.

Edit: døtte, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl ser ut til å være et realt monster!:eek:
 

Groove

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2007
Innlegg
347
Antall liker
143
Sutherland 20/20 syntes jeg ser spennende ut og den er passe sær med to strømforsyninger på 48V som man må åpne lokket for å koble til på hver kanal. Har bare såvidt lyttet til den men det lille jeg hørte likte jeg og da spesielt mellomtonen. Kombinasjonen var en Feickert WP med Lyra PU:

Vis vedlegget 556414

-BB-
Interesant at se "løsninger" der ser godt ud, men er teknisk tvivlsomme. Seperate strømforsyninger og stor adskillelse imellem kanalerne. Så har de nok løst "problemet" med kanalseparation?

Men når nu alle pick-up'er er ret dårlige på det punkt, kunne der nok have været fundet mere optimale løsninger?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Testene viser at det ikke eksisterer noen utfordringer med kanalseparasjon.

The 20/20's channels matched superbly well in both gain and frequency response, which can be seen from the plot of its departure from perfect RIAA equalization (fig.1). Other than a small, 0.2dB dip in the mid-treble, the RIAA error is nonexistent
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå var vel poenget til Groove at en pickup med i beste fall 35-40 dB kanalseparasjon kanskje ikke har så stor nytte av dual mono RIAA og kanalene i hvert sitt kabinett med sikkert sine 3467 dB kanalseparasjon (burde være lett å få til bedre enn 100 dB om de stro på samme print og delte strømforsyning, kanskje med hver sin regulering). Ekstra kroner hadde kanskje vært bedre brukt på noe annet.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Da misforstod jeg, beklager. Sutherland sine riiatrinn gjør det skarpt i de fleste tester og for objektistene så måler dem også meget bra.





Bildene er lånt fra PMAudio som har agenturet på Sutherland her i landet.

-BB-
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Da har jeg hatt Avid Pellere i anlegget et par dager. Her er litt om førsteinntrykket (i.f.t min gamle riaa). Totalt sett så er alt blitt bedre og du hører det med en gang. Bassen er blitt litt strammere og går litt dypere. Oppløsningen er bedre over hele linja. Alt dette var som forventet av en riaa til litt over dobbel pris. Det som jeg satt mest pris på er hvordan lydbildet er blitt utvidet i alle retninger og at det ble et par hakk mer realistisk. Skal bruke litt mer tid og utforske et par innstillinger før jeg bestemmer meg om den får permanent opphold i racket:) By the way så er Avid bygget som en tanks.

79209A37-F344-4644-A9A1-FDB15DB0D4E3.jpg


A5C585EC-5986-4168-B3D9-1E3A8C35A4DC.jpg


OU812
 
Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.938
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Da har jeg hatt Avid Pellere i anlegget et par dager. Her er litt om førsteinntrykket (i.f.t min gamle riaa). Totalt sett så er alt blitt bedre og du hører det med en gang. Bassen er blitt litt strammere og går litt dypere. Oppløsningen er bedre over hele linja. Alt dette var som forventet av en riaa til litt over dobbel pris. Det som jeg satt mest pris på er hvordan lydbildet er blitt utvidet i alle retninger og at det ble et par hakk mer realistisk. Skal bruke litt mer tid og utforske et par innstillinger før jeg bestemmer meg om den får permanent opphold i racket:)

OU812
Moro når det går den veien :) hva hadde du før Aviden?

mvh
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Da har jeg hatt Avid Pellere i anlegget et par dager. Her er litt om førsteinntrykket (i.f.t min gamle riaa). Totalt sett så er alt blitt bedre og du hører det med en gang. Bassen er blitt litt strammere og går litt dypere. Oppløsningen er bedre over hele linja. Alt dette var som forventet av en riaa til litt over dobbel pris. Det som jeg satt mest pris på er hvordan lydbildet er blitt utvidet i alle retninger og at det ble et par hakk mer realistisk. Skal bruke litt mer tid og utforske et par innstillinger før jeg bestemmer meg om den får permanent opphold i racket:)

OU812
Moro når det går den veien :) hva hadde du før Aviden?

mvh
En oppgradert Musical Innovation MI 14. En veldig god riaa i.f.t pris:)
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Da har jeg hatt Avid Pellere i anlegget et par dager. Her er litt om førsteinntrykket (i.f.t min gamle riaa). Totalt sett så er alt blitt bedre og du hører det med en gang. Bassen er blitt litt strammere og går litt dypere. Oppløsningen er bedre over hele linja. Alt dette var som forventet av en riaa til litt over dobbel pris. Det som jeg satt mest pris på er hvordan lydbildet er blitt utvidet i alle retninger og at det ble et par hakk mer realistisk. Skal bruke litt mer tid og utforske et par innstillinger før jeg bestemmer meg om den får permanent opphold i racket:) By the way så er Avid bygget som en tanks.

Vis vedlegget 557076

Vis vedlegget 557077

OU812
Del 2 av førsteintrykk. Etter å ha brukt mer tid og finjustert litt så har jeg følgende inntrykk. Pelllere spiller veldig nøytralt og pynter ikke på noe. Den kan nesten virke litt ”harsk eller brutal” i sin fremførelse av f.eks cymbaler og hi-hats. Spiller også på den ”tørre” siden her. Jeg har vært på så mange småkonserter og hørt instumenter uten PA at jeg ikke egentlig skal nevne dette som en negativ ting. Cymbaler og blåsere kan høres brutalt og ”harskt” ut. For det er ikke sånn at jeg vil si at det er mangel på oppløsning som gjør dette. Oppløsing er det plenty av. På rock er det i hvert fall tøft! Mulig det ikke fungerer så bra på klassisk, men det spiller jeg lite av på vinyl.

Rytme er også noe som jeg vil trekke frem. Den gir deg skikkelig rockefot:)
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Da har jeg hatt Avid Pellere i anlegget et par dager. Her er litt om førsteinntrykket (i.f.t min gamle riaa). Totalt sett så er alt blitt bedre og du hører det med en gang. Bassen er blitt litt strammere og går litt dypere. Oppløsningen er bedre over hele linja. Alt dette var som forventet av en riaa til litt over dobbel pris. Det som jeg satt mest pris på er hvordan lydbildet er blitt utvidet i alle retninger og at det ble et par hakk mer realistisk. Skal bruke litt mer tid og utforske et par innstillinger før jeg bestemmer meg om den får permanent opphold i racket:) By the way så er Avid bygget som en tanks.

Vis vedlegget 557076

Vis vedlegget 557077

OU812
Del 2 av førsteintrykk. Etter å ha brukt mer tid og finjustert litt så har jeg følgende inntrykk. Pelllere spiller veldig nøytralt og pynter ikke på noe. Den kan nesten virke litt ”harsk eller brutal” i sin fremførelse av f.eks cymbaler og hi-hats. Spiller også på den ”tørre” siden her. Jeg har vært på så mange småkonserter og hørt instumenter uten PA at jeg ikke egentlig skal nevne dette som en negativ ting. Cymbaler og blåsere kan høres brutalt og ”harskt” ut. For det er ikke sånn at jeg vil si at det er mangel på oppløsning som gjør dette. Oppløsing er det plenty av. På rock er det i hvert fall tøft! Mulig det ikke fungerer så bra på klassisk, men det spiller jeg lite av på vinyl.

Rytme er også noe som jeg vil trekke frem. Den gir deg skikkelig rockefot:)
Forstår ikke helt dette med rytme. Er det noe som bare kommer fram med svært gode anlegg? Trodde i min enfoldighet at det var noe som lå grunnleggende i musikken. 3 fjerdedels takt osv. Men uansett, OU:

Harskt og brutalt: har du kjørt Snarky Puppy: Culcha Vulcha gjennom RIAA-en? Den dobbelt-LPen river vel løst det meste. Hvis du har muligheten, kan du gi et kort inntrykk av hva den nye boksen din gir her?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Har dessverre ikke Snarky Puppy: Culcha Vulcha på vinyl, Harald HM. Hva jeg mente med rytme var vel at den er god på å fremheve dette i form av trommeslag og bass. Ikke det at den overdriver men mer markant en min MI 14.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Da bør du prøve Snarky Puppy. Fikk bakoversveis av den i morres. Og det var med en ECP2 og Hana ML på en Rega P3:)
 

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.445
Antall liker
3.955
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
15
Jeg vil anbefale deg å prøve en Whest-riaa. Det er lite støy fra dem, stort og detaljert lydbilde, godt definert i bassområdet. Har selv en PS.30RDT SE. Meget fornøyd med den. Jeg har har også en Lyra Kleos. Det er god match med Whest.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Jeg vil anbefale deg å prøve en Whest-riaa. Det er lite støy fra dem, stort og detaljert lydbilde, godt definert i bassområdet. Har selv en PS.30RDT SE. Meget fornøyd med den. Jeg har har også en Lyra Kleos. Det er god match med Whest.
Hadde jo vært moro å teste Whest opp mot Avid engang! Bor du i nærheten av Oslo?
 

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.445
Antall liker
3.955
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
15
Nei, jeg bor ikke i nærheten av Oslo. Bruker ca 1 1/2 time med bil til Oslo. Men jeg kan godt tenke meg å teste Whest mot Avid.
 

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.445
Antall liker
3.955
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
15
Forøvrig har jeg også en DP DPR2.2. Jeg har prøvd både DPR 2.2 og Whest PS.30RDT SE på 3 ulike spillere og flere forskjellige pu'er. Jeg liker Whest best.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg ser etter ny riaa til ca 30k nypris. Min vinylrigg består av Michell GyroDec, SME 309 arm og Lyra Kleos. Kan dessverre ikke ha rør da den skal stå inne i et skap. Takker for alle innspill, men helst ikke fra selgere.

Shortlist så langt:
Whest Three signature
EAR 324
Parasound JC3+

Mvh
Mener å huske at EAR 324 ligger ca 30% over det du hadde satt som «ramme» på nypris, da den kostet 40K+ da ble testet av Rudi i audiophile.no for over 4 år siden. Den norske kronen har vel ikke styrket seg vesentlig siden da, og mistenker at den derfor ikke koster mindre ny i dag?! Når det er sagt er jeg enig med Rudi og Rama om at det er en meget god ikke-rørbasert kandidat. Hvis du er villig til å kaste prinsippene om ikke-rørbasert ville jeg ha ventet til det kom en brukt Manley Steelhead i det prisleiet du snakker om. Den blir ikke for varm av å stå i skap med litt klaring over og bak, og du slipper å tenke så mye på å bytte til noe annet senere
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
SPL vel verd å teste ut , resten finner du ut av selv den passer nok ikke alle men noen :)

Mvh
noen
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Tjah - hva med at se litt på balansen i anlegget her? Mitchell er fin klassisk og veldig god. SME 309 var en helt grei - men langt fra en eksepsjonell tonearm - fikk som ung den med på en Linn da den uansett ikke hadde noen spesiell verdi.... Og så kjøpe Riaa til 30000kr?? Personlig hadde jeg påkostet tonearmen og brukt mindre på riaa'en. Tviler sterkt på mange (om noen) i blindtest konsekvent hadde hørt forskjell på en dyr og en veldig dyr riaa her - men derimot betydelig lettere hadde klart det på "mekanikken" (tonearm og pickup).
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Tjah - hva med at se litt på balansen i anlegget her? Mitchell er fin klassisk og veldig god. SME 309 var en helt grei - men langt fra en eksepsjonell tonearm - fikk som ung den med på en Linn da den uansett ikke hadde noen spesiell verdi.... Og så kjøpe Riaa til 30000kr?? Personlig hadde jeg påkostet tonearmen og brukt mindre på riaa'en. Tviler sterkt på mange (om noen) i blindtest konsekvent hadde hørt forskjell på en dyr og en veldig dyr riaa her - men derimot betydelig lettere hadde klart det på "mekanikken" (tonearm og pickup).
Kan jeg få spørre hva slags vinyloppsett CarstenS bruker siden riaa blir tillagt mindre verdi i vinylkjeden ?

Mvh
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Ariston RD 80, modifisert Rega 3, Ortofon black. Riaa: veksler litt mellom innbyggde i Luxman L550 og Muffsy. Ikke noen fantastisk forskjell fra ene til andre riaa (men en del forskjell at hente på optimere belastning og tonearmsjustering).
Det jeg mener med balanse - er hva du får for kronene totalt. Og der tror jeg du får mer ut av at investere i alle fall like mye (og helst) mer i finmekanikken (PU, tonearm) end i elektronikk.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Ariston RD 80, modifisert Rega 3, Ortofon black. Riaa: veksler litt mellom innbyggde i Luxman L550 og Muffsy. Ikke noen fantastisk forskjell fra ene til andre riaa (men en del forskjell at hente på optimere belastning og tonearmsjustering).
Det jeg mener med balanse - er hva du får for kronene totalt. Og der tror jeg du får mer ut av at investere i alle fall like mye (og helst) mer i finmekanikken (PU, tonearm) end i elektronikk.
jeg bruker en billig platespiller med ok riaa og pu.. er det virkelig så mye å hente fra en bedre spiller?
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Ariston RD 80, modifisert Rega 3, Ortofon black. Riaa: veksler litt mellom innbyggde i Luxman L550 og Muffsy. Ikke noen fantastisk forskjell fra ene til andre riaa (men en del forskjell at hente på optimere belastning og tonearmsjustering).
Det jeg mener med balanse - er hva du får for kronene totalt. Og der tror jeg du får mer ut av at investere i alle fall like mye (og helst) mer i finmekanikken (PU, tonearm) end i elektronikk.
jeg bruker en billig platespiller med ok riaa og pu.. er det virkelig så mye å hente fra en bedre spiller?
Et lyd interessert orakel hadde hvert på sin plass nå :D
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Nå har jeg ikke hatt fryktelig mange armer gjennom de siste 30+ åra, men min erfaring med de 12-14 jeg har brukt er at valg av arm har mye mindre å si enn valg av RIIA - gitt at armen faktisk matcher pickupen(e) den skal brukes sammen med. En lett arm med en stiv pickup vil trolig aldri spille optimalt, ei heller en tung arm med en myk pickup. Utover det er det snakk om nyanser heller enn drama.

Teknikk og design innen drivverk varierer langt mer enn innen armer og de låter også mer forskjellig. Lett vs tung. Direkte drift vs mellomhjul vs belte vs div mer eksotiske greier. Alskens kombinasjoner av vekt og drift + mer eller mindre fiffige designidéer = lett hørbare forskjeller.

Likeså RIIAer. Rør låter ikke som solid state, J-Fet låter ikke som trafo, etc, etc og selv innen hver kategori er forskjellene ofte lett hørbare fordi kretser, design og implementering kan variere voldsomt.

Sitter man med en budsjettspiller med billig arm og pickup er en RIIA til 30 kilokroner temmelig dust, med mindre resten også skal oppgraderes ganske pronto. Med et set-up som trådstarters vil jeg si at 30K lett kan forsvares. ~30K er også, etter min mening, hva en nær optimal RIIA koster. Om man vet hva man liker og handler med omtanke deretter er det ikke fryktelig mye mer å hente i prisleiene derfra og opp. Selvsagt vil det alltid være noe å hente, men 30K er tilstrekkelig til å hanke inn et produkt som er designet og bygd relativt kompromissløst. Deretter handler det mest om å vite hva man liker og hva man kjøper.

BME, IME, IMHO, YMMV, osv, osv.


jeg bruker en billig platespiller med ok riaa og pu.. er det virkelig så mye å hente fra en bedre spiller?
"Mye" er et fullstendig subjektiv begrep. Folk hører på forskjellig musikk på forskjellige måter og med forskjellig fokus, har varierende hørsel, varierende evne til å oppfatte nyanser helt uavhengig av hørsel, varierende betalingsevne, etc, etc, etc. Hvem vet hva "mye" betyr for din del? Ikke jeg.

Når det er sagt er vanskelig å tro at det ikke er en hel del å hente i forhold til hva en Reloop Turn 3 (som jeg aldri har hørt) presterer, noe en kjapp titt på tester på nettet også klart indikerer. Er det nok å hente til at du 1) hører det, 2) setter pris på det og 3) er villig til å betale for det? Se det kan bare du svare på, men for meg virker det som Reloopen er det langt svakeste leddet i siggen din.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Tjah - hva med at se litt på balansen i anlegget her? Mitchell er fin klassisk og veldig god. SME 309 var en helt grei - men langt fra en eksepsjonell tonearm - fikk som ung den med på en Linn da den uansett ikke hadde noen spesiell verdi.... Og så kjøpe Riaa til 30000kr?? Personlig hadde jeg påkostet tonearmen og brukt mindre på riaa'en. Tviler sterkt på mange (om noen) i blindtest konsekvent hadde hørt forskjell på en dyr og en veldig dyr riaa her - men derimot betydelig lettere hadde klart det på "mekanikken" (tonearm og pickup).
”SME 309 var en helt grei arm“? Er vel fremdeles en helt grei arm som koster drøye 20k ny i dag. Hvis du fikk med en slik på kjøpet av en Linn så må du jo ha vært heldig! Sikker på at du ikke mener 3009?
 
Sist redigert:

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Sorry

Tjah - hva med at se litt på balansen i anlegget her? Mitchell er fin klassisk og veldig god. SME 309 var en helt grei - men langt fra en eksepsjonell tonearm - fikk som ung den med på en Linn da den uansett ikke hadde noen spesiell verdi.... Og så kjøpe Riaa til 30000kr?? Personlig hadde jeg påkostet tonearmen og brukt mindre på riaa'en. Tviler sterkt på mange (om noen) i blindtest konsekvent hadde hørt forskjell på en dyr og en veldig dyr riaa her - men derimot betydelig lettere hadde klart det på "mekanikken" (tonearm og pickup).
”SME 309 var en helt grei arm“? Er vel fremdeles en helt grei arm som koster drøye 20k ny i dag. Hvis du fikk med en slik på kjøpet av en Linn så må du jo ha vært heldig! Sikker på at du ikke mener 3009?
Beklager - manglede et nul her ja! Tænkte på 3009 armen - og ender selvsagt konklusion også. 30000 er fortsatt drygt for to forstærkertrinn med en riaa-korreksjon imellem...
 
Topp Bunn