Digitale avspillere Tips til CD-drivverk

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Har gått over til Streaming fra PC, etter en del tweaking gir dette 95% av lyden fra en cd synes jeg. Har solgt cd spilleren min Cary CD306 SACD men ønsker fortsatt å kunne spille cder fra cd samlingen min. Bruker en Hegel HD30 som dac.

Har dere noen gode tips til spillere med godt driverk og coax utgang til max 5000,- ? Gjerne tips om den er å finne på bruktbørsen nå.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hva med en brukt Oppo? Da får du en flerbruksmaskin, som kanskje er ideelt når CD er nedprioritert i forhold til tidligere.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Test før du kjøper en multifunksjons spiller som drivverk for cd, dårlig erfaring med Pioneer (CD/SACD/DVD).
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.837
Antall liker
38.557
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ikke mye å skryte av her på børsen for øyeblikket,ta deg en tur på Finn

lykke til

mvh
 
Sist redigert av en moderator:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Har gått over til Streaming fra PC, etter en del tweaking gir dette 95% av lyden fra en cd synes jeg. Har solgt cd spilleren min Cary CD306 SACD men ønsker fortsatt å kunne spille cder fra cd samlingen min. Bruker en Hegel HD30 som dac.

Har dere noen gode tips til spillere med godt driverk og coax utgang til max 5000,- ? Gjerne tips om den er å finne på bruktbørsen nå.
Philips CDM 12 / CD Pro er alltid et safe bet; en hver spiller som inneholder denne typen drivverk, vil alltid levere varene.

Ellers synes jeg Rega toppladere har vist seg som overraskende gode drivverk for høykvalitets DAC'er.

Mvh
Håkon Rognlien
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Det ligger en del tunge Denon spillere på finn.
Cambridge cxc var et godt tips.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Har gått over til Streaming fra PC, etter en del tweaking gir dette 95% av lyden fra en cd synes jeg. Har solgt cd spilleren min Cary CD306 SACD men ønsker fortsatt å kunne spille cder fra cd samlingen min. Bruker en Hegel HD30 som dac.

Har dere noen gode tips til spillere med godt driverk og coax utgang til max 5000,- ? Gjerne tips om den er å finne på bruktbørsen nå.
Philips CDM 12 / CD Pro er alltid et safe bet; en hver spiller som inneholder denne typen drivverk, vil alltid levere varene.

Ellers synes jeg Rega toppladere har vist seg som overraskende gode drivverk for høykvalitets DAC'er.

Mvh
Håkon Rognlien
Det sitter noen ganger litt langt inne å anbefale det jeg selv bruker, da er det greit at andre anbefaler det og jeg bifaller med liturgisk akklamasjon. :)
 

tsmork

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.11.2017
Innlegg
94
Antall liker
52
Har gått over til Streaming fra PC, etter en del tweaking gir dette 95% av lyden fra en cd synes jeg. Har solgt cd spilleren min Cary CD306 SACD men ønsker fortsatt å kunne spille cder fra cd samlingen min. Bruker en Hegel HD30 som dac.

Har dere noen gode tips til spillere med godt driverk og coax utgang til max 5000,- ? Gjerne tips om den er å finne på bruktbørsen nå.
Tenkt litt på det samme og da ønsker jeg en litt diskret boks. Noen som har erfaring med eksempelvis:
Pro-Ject CD Box S CD-spiller
https://www.stereofil.no/stereo/cd-spillere/pro-ject-cd-box-s

Eventuelt
Denon DCD 100
https://www.hifiklubben.no/stereo/cd-spiller/denon-dcd-100-cd-spiller/

Bruker da Coax ut og rett inn i Dynaudio Connect -boks.
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
554
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Savner du Cary allerede:)
Personlig hadde jeg nok lagt i noe ekstra og gått for ett pent eksemplar av Ec emc1 up.
Litt usikker Vedr coax.
Hegel spillere havner også på brukten til tider.

Andre alternativer.
Mcintosh,eve primare i litt lavere prisklasse.
Også densen, selv om noen melder om noe trøblete driverk.
 

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
730
Antall liker
361
Torget vurderinger
22
Hadde tidliger en Pro-ject CD Box SE. Var ikke noen høydare synes jeg. Den hadde en enorm veggvorte, og en syltynn strømkabel inn i spilleren. Dessuten var den treg til å skifte spor, og fjernkontrollen var rett og slett enormt kjip. På den positive siden var den tung og virket veldig solid, og den ser rimelig pen ut i virkeligheten. Denne hadde både analog og digital utgang, så regner med at analogdelen tok mye vekt.

Jeg vet ikke om det samme gjelder modellen du har linket til, men jeg tenker nok allikevel at de kan ha noen fellesnevnere.


Har gått over til Streaming fra PC, etter en del tweaking gir dette 95% av lyden fra en cd synes jeg. Har solgt cd spilleren min Cary CD306 SACD men ønsker fortsatt å kunne spille cder fra cd samlingen min. Bruker en Hegel HD30 som dac.

Har dere noen gode tips til spillere med godt driverk og coax utgang til max 5000,- ? Gjerne tips om den er å finne på bruktbørsen nå.
Tenkt litt på det samme og da ønsker jeg en litt diskret boks. Noen som har erfaring med eksempelvis:
Pro-Ject CD Box S CD-spiller
https://www.stereofil.no/stereo/cd-spillere/pro-ject-cd-box-s

Eventuelt
Denon DCD 100
https://www.hifiklubben.no/stereo/cd-spiller/denon-dcd-100-cd-spiller/

Bruker da Coax ut og rett inn i Dynaudio Connect -boks.
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Takker for mange veldig bra tips- jeg skal sjekke ut litt så kan jeg komme tilbake til hva det ble til. Men ett Phillips cd pro drivverk står høyt i kurs.

Hvis noen ser en spiller med ett slik gi meg gjerne ett hint ?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Sony XA20ES på Finn nå til 1500 kr

FINN-kode 113980086

Bra transport i denne!
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Takker for mange veldig bra tips- jeg skal sjekke ut litt så kan jeg komme tilbake til hva det ble til. Men ett Phillips cd pro drivverk står høyt i kurs.

Hvis noen ser en spiller med ett slik gi meg gjerne ett hint ?
Har du vurdert harddisk basert avspilling f.eks Auralic Mini / Aurender eller større med SSD eller minnepine? Rippe CD med dbPowerAmp.
Det er ikke sånn uten videre å erstatte Cary 306 med Cd drev og DAC og forvente bedre lyd, tror jeg.
Jeg er i prosessen selv med å installere DAC som erstatter en gammel traver Marantz SA11S1. Kommer til å prøve meg frem og skal prøve drift fra avspiller med SSD da dette høres ut som «keep it as simple as possible, but not more than that» løsning.
Følger dine erfaringer med spenning.
 
Topp Bunn