Digitale avspillere Tips til å lage en trådløs musikkenhet ut av 1 single høytaller

Ing37

Medlem
Ble medlem
13.12.2016
Innlegg
6
Antall liker
0
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Hei. Jeg heter Øyvind og er ny her. Nylig kommet meg inn igjen i lydverden etter noen år av.

Tanken min er. Som mange har erfart at pga plassmangel eller i visse tilfeller koner som ikke liker mye lydustyr, å kunne lage en trådløs enhet til meg selv.

En selvfølge er jo en strømkabel. Men utover dette alt av kabler skjult i kabinett.

Overføring måtte jo blitt bluetooth eller wifibasert ala Google Chrome audio.

Hadde det beste vært å fått laget opp en forsterker som da klarer å gjøre om Stereosignal til Mono eller funnet et eldre effekttrinn med mono switch?

Høytalleren dette skal bygges på er 1 stk pbn montana sp3


Mvh Øyvind
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Hei. Jeg heter Øyvind og er ny her. Nylig kommet meg inn igjen i lydverden etter noen år av.

Tanken min er. Som mange har erfart at pga plassmangel eller i visse tilfeller koner som ikke liker mye lydustyr, å kunne lage en trådløs enhet til meg selv.

En selvfølge er jo en strømkabel. Men utover dette alt av kabler skjult i kabinett.

Overføring måtte jo blitt bluetooth eller wifibasert ala Google Chrome audio.

Hadde det beste vært å fått laget opp en forsterker som da klarer å gjøre om Stereosignal til Mono eller funnet et eldre effekttrinn med mono switch?

Høytalleren dette skal bygges på er 1 stk pbn montana sp3


Mvh Øyvind
Tenkt på aktive høyttalere, dvs. høyttalere med innebygd forsterker (og digital signalprosessering)? Med én (1) høyttaler virker det litt bakvendt å gå for aktive med egen, ekstern forsterker.

Apples Airport Express fungerer veldig bra for stabil trådløs overføring (min erfaring). Den er bit-perfekt opp til 16/44, dvs. CD-kvalitet. En Airport Express kan sikkert limes fast (borrelåstape?) til baksiden av høyttaleren hvis du vil skjule alt.
 

Ing37

Medlem
Ble medlem
13.12.2016
Innlegg
6
Antall liker
0
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Ja er åpen for ideer, men skal bruke akkurat den høytalleren. Så må finne en løsning. Evt så bli den omgjort til senterhøytaller og hele planen skrinlagt
 
Topp Bunn