Tilgang til løse harddisker via dock for USB og USB 3.0

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Hei.

Da strømforsyningen til min eksterne WD My Book tok kvelden tenkte jeg å prøve en ekstern dock.

1. Er det bare å åpne My Book'n å ta ut hardisken å bruke den i en dock ?

2. Erfaringer/ tips til dock ?

Knut :)
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
De fleste dock vil fungere greit, bare sørg for å kjøpe en med esata eller USB 3.0 hvis maskinen din har støtte for det. 2 TB over USB 2.0 tar lang tid.
Kjøpte en selv, og den fungerer upåklagelig, eneste du må passe på er å stoppe disken før du løser den ut ellers risikerer du å ødlegge den ( av egen erfaring ::))
Skal du bruke den permanent opp koblet så ville jeg vel heller sett på et egnet kabinett med god kjøling, Lian Li har noen kabinetter med raid og plass til flere disker.

Det skal bare være å ta ut disken og koble den til den nye enheten forutsatt at de har samme type interface SATA eller IDE. IDE er gammel standard så sannsynligheten er stor for at du har SATA .
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
stejorge skrev:
De fleste dock vil fungere greit, bare sørg for å kjøpe en med esata eller USB 3.0 hvis maskinen din har støtte for det. 2 TB over USB 2.0 tar lang tid.
Kjøpte en selv, og den fungerer upåklagelig, eneste du må passe på er å stoppe disken før du løser den ut ellers risikerer du å ødlegge den ( av egen erfaring ::))
Skal du bruke den permanent opp koblet så ville jeg vel heller sett på et egnet kabinett med god kjøling, Lian Li har noen kabinetter med raid og plass til flere disker.

Det skal bare være å ta ut disken og koble den til den nye enheten forutsatt at de har samme type interface SATA eller IDE. IDE er gammel standard så sannsynligheten er stor for at du har SATA .
Takk så langt. :)

Del gjerne erfaringer av gode produkter :)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Skulle vært med en liten "bump'" som falt bort. :)
 
Topp Bunn