Tilbud fra A&M Vacuum Tubes / Audiomix

thumbnail_received_508969334002148.jpg


Jeg har erfart at det er mange DIY'ere som ikke kommer helt i mål eller ikke vet hvor god forsterker de har laget.
Nå kan jeg tilby litt hjelp til rørentusiaster og selvbyggere.
Enten forsterkeren er "perfekt", men mangler litt dokumenterte spesifikasjoner eller byggeren har gått seg litt fast og ikke kommet helt i mål.
Når tid og plass tillater et prosjekt til gjennomgang på benken, stiller jeg utstyr og meg selv til disposisjon.
Ta kontakt og fortell hva du holder på med og hva du ønsker hjelp til.

Am_lab.jpg
 

Kommentarer

frode n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.07.2010
Innlegg
227
Antall liker
328
Hei Hans !

For et par år siden lagde jeg en DIY versjon av Trancendent sin phono forsterker. Dette er en MM forsterker på 54 dB gain og signal støyforhold større en 75 dBA ( I følge Transendent Audio )

Kretstegningen er funnet på Troels Gravesen sin nettside.

Hos meg er alle oppgitte spenninger som vist på skjema. Forsterkeren spiller "som den skal", men det er dessverre brum tilstede. Har ikke utstyr eller kunnskap om feilsøking etter problemer som dette.

Alle motstander og kondensatorer er målt til bedre en 1 % toleranse. Polypropylen strømforsyning og finsølv kabling. Synes forsterkeren har kvaliteter lydmessig og på delekvalitet, så det er synd at brumen gjør den ubruklig.

Er dette noe du har erfaring med å finne ?
IMG_1990.JPG
IMG_1992.JPG
6C45pi-ecc83-riaa_v3.gif
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Brum er enten dårlig / feil design.
Lurt å sjekke ripple på spenningene.
Eller ...
Noe ugunstig oppbygging mht jord sløyfer.
Om det er 50 Hz eller 100 Hz kan gi en pekepinn.
Forskjellen på de to kan være vanskelig å høre.
Spesielt hvis det er harmoniske der.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Sist redigert:

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Må sjekke om det kan gjøres.
REN904 skal gå.
 
Sist redigert:

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Flott, da tar vi det på pm ut på nyåret. (y)
 

frode n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.07.2010
Innlegg
227
Antall liker
328
Ja er nok noe med mitt design :) Modellen har blitt solgt som ferdig bygget eller som kit. Har brukt samme verdier på strømforsyning som vist på kretstegning, så bør ikke være noen problemer med rippel. Har en jordingstråd som går fra strømforsyning til kretsen som alle jordingene er loddet til for å unngå jordsløyfer. Ganske sikker på at det er 50Hz støy/brum. Lar den stå på hylla til du har tid til å se på den
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
526
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Nok en milepel er nådd Hans. Gratulerer med dagen.

R
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Tusen takk!
Trodde du holdt på å takke ja til tilbudet mitt om hjelp til byggeprosjekter🙂🙂🙂
 

Informasjon om bruker

Audiomix
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
4.964
Link til alle artikler
86
Audiomix sine annonser
GOD JUL FRA A&M VACUUM TUBES

GOD JUL FRA A&M VACUUM TUBES

  • 0
Alle musikk, rør og DIY entusiaster ønskes en riktig God Jul. Til ryktet om at rørbutikken er overtatt av en herværende konkurrent: Det er absolutt feil. A&M Vacuum Tubes lever i beste velgående...
Fortsett
Bransjenyheter
LM ERICSSON 6761. Kvalitetsrør fra Sverige

LM ERICSSON 6761. Kvalitetsrør fra Sverige

  • 0
Et medium effekt rør fra LM Ericsson. I klasse med EL84, men ikke direkte kompatibelt. Et rimelig alternativ for en DIY'er. 6761 LM Ericsson – Audiomix
Fortsett
Bransjenyheter
NOS 2C51 - 5670 - 396A

NOS 2C51 - 5670 - 396A

  • 0
Rør har som de fleste vet forskjellige typebetegnelser noe avhengig av hvem som har produsert, til hvem de er produsert og i noen tilfeller etter spesielle spesifikasjoner. Til audio / HiFi vil de...
Fortsett
Bransjenyheter
LM ERICSSON - Kvalitetsrør fra Sverige

LM ERICSSON - Kvalitetsrør fra Sverige

  • 10
LM Ericsson var blandt pionerene som bygde ut kommunikasjonsystemer. Både med og uten tråd. Systemene var ofte plassert på fjelltopper og andre steder som var vanskelig tilgjengelige. Derfor var...
Fortsett
Bransjenyheter
TUBE TALK XIV

TUBE TALK XIV

  • 0
Knapt noen nyhet, men datablad fra juni 1942 kan være interessant nok. Dette gjelder power trioden VT-4-C eller 211 i sivil betegnelse. Les videre. Helt til slutt noen tips om "INSTALLATION".
Fortsett
Bransjenyheter
TUBE TALK XIII

TUBE TALK XIII

  • 0
Rør med sotbelegg? Kan det være bra da? Et relativt ofte stilt spørsmål. Til og med om dette kan være grunn til reklamasjon. Google kan svare på det meste. Og hvis svaret finnes på Wikipedia kan...
Fortsett
Topp Bunn